5 شهر سیستان و بلوچستان در شرایط قرمز

به گزارش وبلاگ علیکایی، معاون دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: 5 شهرستان ایرانشهر، چابهار، بمپور، سرباز و کنارک در حوزه این دانشگاه در شرایط قرمز واقع شده است.

5 شهر سیستان و بلوچستان در شرایط قرمز

فرهاد دادگر در مصاحبه با خبرنگار تسنیم در ایرانشهر گفت: طبق اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان پنج شهرستان ایرانشهر، چابهار، بمپور، سرباز و کنارک در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در شرایط قرمز قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان بعد از خوزستان دومین استان با تعداد بیشترین شهر های شرایط قرمز است.

وی افزود: شرایط قرمز به مرحله ای گفته می گردد که بیماری به سمت مرحله همه گیری رفته و شهروندان فقط بنا بر ضرورت و صرفاً برای کار های ضروری و تهیه مایحتاج اولیه زندگی از خانه خارج شوند و تخت های بیمارستانی نیز دیگر ظرفیت پذیرش ندارند.

دادگر گفت: با عدم رعایت پروتکل های اعلامی از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی استان، روزانه تعداد مبتلایان و جان باختگان در شهرستان های ذکر شده در حال افزایش است.

وی اعلام کرد: با وجود ایجاد محدودیت فعالیت صنوف پرخطر و پرریسک متاسفانه شاهد ازدحام جمعیت بدون رعایت بهداشت حفاطت فردی و ماسک در سطح شهر و صنوف خدماتی هستیم که عامل مهمی در شیوع کرونا است.

دادگر گفت: یکی از دلایل افزایش آمار بیماران ناقلین بدون علامت هستند که شناسایی ناقلین بدون علامت توسط همکاران بهداشتی در حال اجرا است.

منبع: فرارو
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 767

به "5 شهر سیستان و بلوچستان در شرایط قرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 شهر سیستان و بلوچستان در شرایط قرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید