25 درصد دانشجویان بریتانیا برای آموزش مجازی به اینترنت دسترسی ندارند

به گزارش وبلاگ علیکایی، تحقیقات جدید نشان می دهد که بیش از یک چهارم دانشجویان بریتانیا که بخاطر شرایط کرونا خانه نشین شده اند برای آموزش های مجازی اصلا دسترسی به اینترنت ندارند.

25 درصد دانشجویان بریتانیا برای آموزش مجازی به اینترنت دسترسی ندارند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات اقامت تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، براساس گزارش اخیر انجمن ملی دانشجویان بریتانیا (NUS)، حدود 27 درصد دانشجویان بریتانیا به دلیل عدم دسترسی به اینترنت، پیروز به یادگیری درس های خود به صورت آنلاین نمی شوند. این گزارش می گوید که بیشتر این افراد را معلولان و کسانی تشکیل می دهند که در خانواده های فقیرتر زندگی می نمایند و درواقع بیشترین آسیب را در این شرایط می بینند.

این مطالعه نشان می دهد که کمبود تجهیزات IT و نرم افزار های مرتبط و مواد درسی ناکافی و اتصالات اینترنتی ضعیف موجب شده که این دانشجویان به آموزش مجازی دسترسی نداشته باشند.

4 هزار و 178 نفر مورد مطالعه اظهار کردند که از پشتیبانی لازم نیز همانند مشاوره یا یاری مالی برای مقابله با کووید 19 برخوردار نیستند. به همین دلیل نیز دانشجویان معلول و افرادی که مسئولیت های مراقبتی انجام می دهند، به احتمال زیاد این خدمات را دریافت ننموده اند. بر همین اساس نیز متخصصان خواهان یاری بیشتر به منظور بهبود سلامت روان و جسمی دانشجویان و همچنین آموزش های شخصی و هدفمندتر شده اند.

یکی از افرادی که با مسائل مجازی شدن آموزش دست و پنجه نرم می نمایند، دانشجوی مامایی دانشگاه میدلکس است. وی در این مورد می گوید: یادگیری از راه دور بسیار کار سختی است. احساس می کنم که عدم ارتباط از سوی دانشگاه وجود دارد و تجهیزات آن ها نمی تواند جوابگوی این روش یادگیری باشد.

وی می افزاید: هم کلاسی هایم نیز اغلب دچار مسائل فنی می شوند و کنار آمدن با این مسائل سخت است. دولت باید یاری های مالی بیشتری را در امسال انجام دهد یا مالیات ها را کاهش دهد؛ به ویژه برای دانشجویان رشته های مرتبط با مراقبت های بهداشتی مانند من که در زمینه ویروس کرونا کار می نمایند.

این گزارش، تاثیر فقر دیجتال روی دانشجویان را مهم ترین عامل برای عمر دسترسی به آموزش از راه دور شمرده است. بیش از نیمی از دانشجویانی که در این نظرسنجی شرکت نموده اند گفته اند که در طول پاندمی کرونا نتوانسته اند به مواد درسی دوره های آنلاین دسترسی پیدا نمایند.

کارشناسان در این مورد می گویند: یافته های این نظرسنجی نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از دانشجویان به دلیل فقر دیجیتال پیروز نشده اند دوره های آموزشی از راه دور را به طور مناسب دریافت نمایند. این در حالی است که از ابتدای شیوع این ویروس، دانشگاه ها به سختی توانسته اند آموزش کاملی را ارائه دهند. البته با شروع ترم جدید پاییز، دانشگاه ها باید اطمینان حاصل نمایند که دروس آنلاین آن ها برای همه دانشجویان قابل دسترس است و هیچ دانشجویی حتی محروم ترین آن ها از این دوره ها عقب نمانند.

هفته گذشته نیز، کارشناسان اعلام نموده بودند که سعی دارند نحوه آموزش و یادگیری را در آموزش عالی کشور های بریتانیا را مورد ارزیابی قرار دهند تا چاره ای برای حل این مشکل پیدا نمایند. آن ها می خواهند از این چالش ها در عصر دیجیتال به عنوان فرصتی برای آینده استفاده نمایند.

رئیس انجمن ملی دانشجویان بریتانیا نیز بیان کرد: مطالعات به خوبی حاکی از آن است که تقاضا برای حمایت تحصیلی از سوی دانشجویان حتی بیشتر از حال حاضر خواهد شد و بسیاری از آن ها به اتحادیه های دانشجویی اعلام نموده اند که به دلیل شیوع کرونا و ادامه آن، از نظر مالی در مذیقه هستند. این در حالی است که با شروع ترم جدید، بیش از نیمی از دانشجویان (56 درصد) تحت نظر این انجمن اظهار نموده اند که نگران ابتلا به ویروس کرونا در دانشگاه ها هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 948

به "25 درصد دانشجویان بریتانیا برای آموزش مجازی به اینترنت دسترسی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 درصد دانشجویان بریتانیا برای آموزش مجازی به اینترنت دسترسی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید