15 لپ تاپ مناسب معماری و طراحی گرافیک در سال 2022

به گزارش وبلاگ علیکایی، هر روز نرم افزارهای طراحان و معماران به روزتر، سنگین تر و نیازمند محاسبات چند رشته ای بیشتر هستند. بسیاری از افراد در مهارت های میان رشته ای نیز سراغ نرم افزارهای ساخت انیمیشن، ویرایش فیلم و کدنویسی رفتند و محبوبیت و استفاده از آن ها بیشتر شده است.

15 لپ تاپ مناسب معماری و طراحی گرافیک در سال 2022

برای فراوری تصاویر و ویدئوهایی که به طور کامل بتوانند ایده های خلاقانه شما را طراحی نمایند؛ به لپ تاپ های مناسبی احتیاج دارید. لپ تاپ شما به همان میزان فکر خلاق شما مهم است. صرفا یک لپ تاپ با نوترین پردازنده و کارت گرافیکی و بالاترین رم و ذخیره سازی نمی تواند لپ تاپ مناسب طراحی و معماری شما باشد.

در اینجا می خواهیم 15 لپ تاپ مناسب معماران و طراحان در سال 2022 را معرفی کنیم که قطعا می توانند خلاقیت های شما را افزایش دهند و کیفیت کارتان را بالا ببرند:

برترین لپ تاپ برای معماری

اچ پی ZBook Studio G8: برترین ایستگاه کاری قابل حمل برای معماری

اگر دنبال لپ تاپی هستید که به میزان یک ایستگاه کاری معمولی قدرتمند است ولی در عین حال قابل حمل و شیک باشد؛ لپ تاپ اچ پی ZBook Studio G8 را بخرید. صفحه نمایش 15.6 اینچی فول اچ دی برای بازی یا کار، چشم شما را آزار نمی دهد و یک حافظه رم 32 گیگابایتی برای تجربه کاربری روان میان چندوظیفه ای و باز بودن چند نرم افزار ارائه می دهد.

این لپ تاپ مجهز به پردازنده Core i7 اینتل با سرعت 2.5 مگاهرتز و کارت گرافیک RTX A2000 انویدیا است تا قادر به انجام کارهای سنگین از رندرینگ گرفته تا ساخت انیمیشن باشد. عمر باتری این لپ تاپ 9 ساعت است و از فناوری شارژ سریع ویژه اچ پی سود می برد که در نیم ساعت باتری به 50 درصد شارژ می رسد تا بتوانید بدون وقفه کار کنید و محدود به میزکارتان نباشید.

ریزر Blade Pro 17: برترین لپ تاپ گیمینگ برای معماری

لپ تاپ های گیمینگ نه تنها برای گیمرها اهمیت دارند؛ بلکه برای معماران و طراحان نیز حائز اهمیت هستند. ریزر یک برند پیشرو شناخته شده در صنعت گیمینگ و لوازم جانبی است و لپ تاپ Blade Pro 17 یکی از تازه ترین لپ تاپ های گیمینگ آن ها است. این لپ تاپ به آخرین فناوری های ریزر مجهز است و می تواند در بالاترین سطح کاری و رقابتی کار کند.

با پیش بینی بار کاری سنگین و محاسبات شدید، یک سیستم خنک نماینده vapor chamber استفاده شده است که تا کارایی حرارتی لپ تاپ را به طور موثر و بی صدا پیاده سازی کند. این لپ تاپ یک صفحه نمایش 17 اینچی QHD با نرخ تازه سازی 165 هرتز و گرافیک GeForce RTX 30 انویدیا دارد و برای کارهای خلاقانه و گیمینگ، کارایی بسیار خوب و نمایشگر روان و تمیز دارد.

مایکروسافت Surface Pro 8: برترین لپ تاپ لمسی برای معماری

سرفیس پرو نسل هشتم مجهز به یک صفحه نمایش لمسی و آخرین فناوری های مایکروسافت و یکی از برترین لپ تاپ ها برای بروز خلاقیت و افزایش انعطاف پذیری و قابلیت حمل بالا است. صفحه کلید جداشدنی مایکروسافت و داک قابل تنظیم آن در زاویه های مختلف باعث می گردد بدون دردسر بین لپ تاپ و تبلت سوئیچ کنید و در هر سطحی کار کنید.

صفحه نمایش 13 اینچی با نرخ تازه سازی 120 هرتزی و فناوری PixelSense Flow به همراه دالبی ویژن و Surface Slim Pen 2 به شما اجازه می دهد ایده هایی را پیاده سازی و خلق کنید که بسیار غنی تر از قلم و کاغذ ساده هستند.

ایسوس ZenBook Pro Duo 15: برترین لپ تاپ چند نمایشگر برای معماری

انتخاب دیگر برای یک لپ تاپ با نمایشگر لمسی لوکس، ایسوس ZenBook Pro Duo 15 است. این لپ تاپ دقیقا برای طراحان گرافیک ساخته شده و یک صفحه نمایش ثانویه نوآورانه و یک پنل کنترل برای نرم افزارهای ادوبی فتوشاپ، افتر افکت، پریمر پرو و دیگر برنامه های مشابه دارد تا گردش کار بسیار روان و سازگاری تجربه کنید.

از این دستگاه می توانید به عنوان یک نمایشگر دوم یا یک رابط کاربری شخصی سازی شده استفاده کنید تا آزادانه کارهای روزمره رایج خود را جمع آوری و سازمان دهی کنید. در حالی که هر دو صفحه نمایش از جنس اولد و 4K هستند و رنگ های زنده ای نمایش می دهند؛ در ترکیب با قلم نوری ایسوس و پایه ErgoLift Stand، تجربه های طراحی و نوشتن همزمان را به دست می آورید.

سامسونگ Book Flex2 ⍺: برترین لپ تاپ 2 در 1 برای معماری

لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک فلکس 2 الفا یک دستگاه 2 در 1 که نه تنها لپ تاپ و تبلت را با یکدیگر ترکیب می نماید؛ بلکه برای اهداف بهره وری و انجام کارها و دادن ارائه ها نیز مناسب است.

بدون افزودن یا جداسازی یک بخش، به سادگی و با قابلیت ساختار 360 درجه ای خود به یک صفحه نمایش مستقل تبدیل می گردد. مجهز به صفحه نمایش لمسی بدون حاشیه FHD QLED است و تجربیات روانی را ارائه می نماید. این دستگاه کیفیت بصری بالایی ارائه می دهد و مجهز به پردازنده گرافیکی Iris Xe اینتل است. این لپ تاپ ظاهری فوق العاده دارد و با رنگ های مشکی و نقره ای کلاسیک ارائه می گردد. این لپ تاپ برای سخنرانی ها و جلسات بسیار عالی است و بهره وری شما را افزایش می دهد. عمر باتری 16.5 ساعته دارد تا همواره کارایی شما را تقویت کند.

برترین لپ تاپ برای معماری براساس برند

اچ پی OMEN 15: برترین لپ تاپ اچ پی برای معماری

اگر دنبال ترکیب مزایای ایستگاه کاری قابل اعتماد سری ZBook اچ پی با قابلیت های انعطاف پذیر و تطبیق پذیر هستید؛ دستگاه OMEN 15 مناسب شما است. این لپ تاپ 2 در 1 دارای صفحه نمایش لمسی 13.3 اینچی است ولی وزن آن فقط 2.2 پوند است و از وای فای 6 با سرعت انتقال داده بیشتر و مصرف انرژی کمتر پشتیبانی می نماید.

همچون سایر محصولات هیبریدی، این لپ تاپ را هم می توان به صورت یک تبلت با صفحه نمایش لمسی و مستقل استفاده کند و در هر زاویه ای مطابق خواسته و احتیاج خودتان تنظیم کرد. لپ تاپ OMEN 15 دارای پردازنده چهار هسته ای Core i7-8665U و با 16 گیگابایت رم برای اجرای نرم افزارهای تجاری و طراحی است.

دل Alienware 51M R2: برترین لپ تاپ دل برای معماری

در میان تمام برندهای لپ تاپ گیمینگ، سری Alienware دارای کارایی بالا و قدرتمند قابل اعتمادی است. این لپ تاپ از پردازنده نسل هشتم اینتل Core i7-10700 با دو پردازنده گرافیکی RTX 2070 انویدیا بهره برده که به شما اجازه می دهد با سرعت بالایی، فیلم ها و انیمیشن ها را رندر کنید. این لپ تاپ کاملا با فناوری واقعیت مجازی سازگاری است که در بیشتر لپ تاپ ها موجود نیست.

حدبیشتر 64 گیگابایت رم و 2 ترابایت فضای ذخیره سازی SSD برای گیمینگ و کارهای سنگین روی یک لپ تاپ قابل حمل بسیار خوب است. این لپ تاپ به سادگی می تواند چندوظیفه ای را پشتیبانی کند و چندین روش خنک سازی برای کارهای سنگین دارد.

لنوو Available in X1: برترین لپ تاپ لنوو برای معماری

اگرچه لپ تاپ Alienware 51M R2 عملکرد فوق العاده ای دارد ولی وزن قابل توجه آن که از 9 پوند آغاز می گردد؛ شاید شما را به فکر بیندازد که دنبال لپ تاپ دیگری باشید؛ لپ تاپی که کارایی و قابل حمل بودن را با هم داشته باشد؛ لپ تاپی مانند لنوو X1.

لپ تاپ X1 Extreme Gen 3 که در ظاهر مسئله ای و بسیار شیک است؛ وزنی نصف وزن لپ تاپ Alienware 51M R2 دارد و با نازکی فقط 0.7 اینچ و وزن 4 پوند، یکی از برترین لپ تاپ های قدرتمند و قابل حمل برای کارهای سنگین است. صفحه نمایش این دستگاه 15.6 اینچی FHD از جنس IPS ضد تابش است و به راحتی می تواند جزئیات کارهای شما را در یک محیط روشن و فضای باز نشان دهد. این لپ تاپ لنوو با با پردازنده Gen 6-Core i7-10750H نسل دهم و حدبیشتر 32 گیگابایت رم عرضه می گردد.

ام اس آی GE76: برترین لپ تاپ MSI برای معماری

اگر دنبال لپ تاپ های ارزان تر با کارایی بالا و پیکربندی های بهتر هستید؛ نوترین لپ تاپ GE76 شرکت ام اس آی گزینه خوبی است. این لپ تاپ صفحه نمایشی 17.3 اینچی FHD با نرخ تازه سازی تصویر 144 هرتز دارد که برای یک تجربه کاربری گیمینگ کاملا مناسب است. همین طور، برای فراوری محتوا و رندرهای سه بعدی یا ویرایش فیلم، کیفیت تصویری عالی ارائه می دهد. این لپ تاپ به گرافیک انویدیا GeForce RTX 3060 مجهز است و می تواند حدبیشتر 64 گیگابایت رم و 4 ترابایت فضای ذخیره سازی SSD داشته باشد تا نرم افزارهای گرافیکی را بدون دردسر اجرا کند.

اپل مک بوک پرو 16 اینچ: برترین لپ تاپ اپل برای معماری

مک بوک پرو با تراشه M1 Pro/Max در کارایی یک جش بزرگ داشته است. یکی از ارتقاهای بزرگ سخت افزاری این لپ تاپ در هسته های پردازشی است که از پردازنده 10 هسته ای به پردازنده 32 هسته ای ارتقا پیدا نموده است. این مورد باعث شده این لپ تاپ قابل حمل، برای بازی ها و کارهای پردازشی سنگین و اجرای نرم افزارهای معماری و طراحی بسیار قوی تر گردد. باتری آن 21 ساعت دوام می آورد و یک روز کامل را می توانید بدون اتصال به برق کار کنید.

صفحه نمایش خیره نماینده Liquid Retina XDR با 64 گیگابایت رم و 8 ترابایت فضای ذخیره سازی SSD به شما امکان می دهد تصاویری با کیفیت بالا و بدون نگرانی از بابت حجم و فضای ذخیره سازی آن ها را به راحتی ویرایش نموده و کار کنید. دوربین 1080p HD، سیستم صوتی شش بلندگو و یک میکروفون با کیفیت استودیو می توانند برترین تجربه همکاری از راه دور را ارائه دهند.

برترین لپ تاپ های مالی برای معماری

اچ پی Pavilion 17: برترین لپ تاپ برای معماری با قیمت زیر 900 دلار

آخرین مدل اچ پی Pavilion 17 یک گزینه ارزان خوب در میان لپ تاپ های با صفحه نمایش 17 اینچ است. شما می توانید این لپ تاپ را با پیکربندی تا 32 گیگابایت رم و 2 ترابایت SSD و نسل یازدهم اینتل Core i5 بخرید که به میزان کافی برای اجرای قدرتمندترین نرم افزارهای طراحی و گرافیکی خوب است. همین طور، غالب بازی ها را می توانید روی آن اجرا کنید یا مشغول چندکارگی باشید.

برای کاهش قیمت تا 150 دلار، می توانید مدل دارای پردازنده اینتل نسل یازدهم Core i3 را تهیه کنید که همچنان قادر به انجام کارهای گرافیکی و طراحی سطح میانه است ولی قدرت کمتری نسبت به مدل Core i5 دارد.

لنوو IdeaPad 3: برترین لپ تاپ برای معماری با قیمت زیر 800 دلار

لنوو نیز یک گزینه ارزان با صفحه نمایش لمسی 15.6 اینچی FHD دارد. لپ تاپ IdeaPad 3 از پردازنده i5-1135G7 نسل سازدهم با کارت گرافیک Iris Xe سود می برد و از ریزمعماری Willow Cove اینتل بهره مند است که فقط در پردازنده های i5 و بالاتر یافت می گردد و می تواند کارایی پردازنده های نسل 11 را تا حدود زیادی افزایش دهد.

شما روی این لپ تاپ حدبیشتر 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت SSD دارید و می توانید ویندوز 10 هوم و پرو یا ویندوز 11 را نصب نموده و با یاری دوربین HD با شاتر خصوصی، در خانه کارهای خود را انجام دهید.

دل Inspiron 3000: برترین لپ تاپ برای معماری با قیمت زیر 700 دلار

نوترین لپ تاپ دل Inspiron 3000، قابل حمل تر و ارزان تر از دو محصول قبلی معرفی شده است و وزن آن به کمتر از 4 پوند می رسد. این دستگاه به PCle SSD مجهز است که به شما اجازه می دهد با سرعت بیشتری به اطلاعات ذخیره شده روی لپ تاپ دسترسی داشته باشید. از 16 گیگابایت رم سود برده و با پردازنده اینتل سلرون N4020 یکی از کم مصرف ترین لپ تاپ ها برای کارهای طراحی است.

ایسوس ویوو بوک 14 اینچ FHD: برترین لپ تاپ برای معماری با قیمت زیر 600 دلار

اگر در پی دستگاه با گرافیک بالا و تصاویر واضح ولی قیمت پایین تر هستید؛ لپ تاپ های سری VivoBook ایسوس به ویژه مدل 14 اینچ FHD LED می تواند انتخاب خوبی باشد. وزن این دستگاه 3.42 پوند است و از ضخامتی فقط 0.78 اینچی بهره می برد تا به راحتی در کیف و کوله جا گردد و همراه خود همه جا ببرید.

یک پیکربندی این لپ تاپ با پردازنده اینتل Core i3-1115G4 و سرعت فرکانس 4.1 گیگاهرتز است و برای محافظت از داده ها و حریم شخصی به اسکنر اثر انگشت روی صفحه لمسی مجهز شده است. همراه با لپ تاپ به شما یک کیف، ماوس، کابل داخلی USB و کابل HDMI نیز داده می گردد.

اپل مک بوک پرو 13 اینچ: برترین لپ تاپ ارزان اپل برای معماری

با هزینه ای پایین همچنان می توانید یک مک بوک پرو 13 اینچی از Amazon Renewed Store بخرید. این محصولات مربوط به گذشته هستند که به طور حرفه ای بازرسی، آزمایش و تمیزکاری شدند و با ظاهری نو و عمر باتری بالای 80 درصد سالم و قابل بازگشت 90 روزه با گارانتی آمازون ارائه می شوند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1713

به "15 لپ تاپ مناسب معماری و طراحی گرافیک در سال 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 لپ تاپ مناسب معماری و طراحی گرافیک در سال 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید