راهنمای کامل خرید انواع ماوس گیمینگ و معمولی (معرفی پرفروش ها)

به گزارش وبلاگ علیکایی، احتمالاً شما هم همانند دیگران، وقتی به لوازم مورد احتیاج برای ارتقای کامپیوتر خود فکر می کنید، زیاد توجه ای به ماوس نمی کنید. در نگاه بیشتر افراد همه ماوس ها مشابه هم هستند اما باید خاطر نشان کرد که این دیدگاه کاملا صحیح نیست! ماوس یا همان موش واره یکی از پرکاربردترین قطعات سخت افزاری برای رایانه شخصی شماست که احتیاج به توجه ویژه ای در زمان خرید دارد. درواقع انتخاب مدل های باکیفیت و مناسب به شما در ارتقای عملکرد در هنگام بازی یا کار یاری می نماید! به علاوه چنین انتخابی می تواند آسیب به مچ دست و انگشتان را به حداقل برساند. با توجه به همین موارد هم در این راهنمای خرید نگاهی دقیق به انواع ماوس های موجود در بازار خواهیم داشت و در کنار آن 6 فاکتور طلایی را برای انتخابی مطمئن به شما ارائه می کنیم.

راهنمای کامل خرید انواع ماوس گیمینگ و معمولی (معرفی پرفروش ها)

انواع ماوس های موجود در بازار

برای بیشتر کاربران، ماوس هایی با سه دکمه استاندارد (دکمه چرخی اسکرول به عنوان دکمه سوم عمل می نماید!) کاربردی است. در عین حال استفاده از ماوس برای کارهای خاصی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، احتیاجمند دقت نظر در خرید است تا مدلی مناسب انتخاب گردد.

ماوس های گیمینگ یا بازی (Gaming Mice)

به همه گیمرها توصیه می گردد که همیشه روی خرید یک ماوس مخصوص برای بازی سرمایه گذاری نمایند. اگرچه انتخاب ماوسی مخصوص شما را به بازیکن بهتری تبدیل نمی نماید، اما بازی کردن را بسیار آسان تر می نماید. به طور کلی برترین ماوس های گیمینگ باید دارای مزایای ارگونومیکی باشند تا در حین بازی، آن هم به مدن طولانی کاربری راحت تری را رقم بزند. گفتنی است که ماوس های گیمینگ حرفه ای همراه با سنسورهای خاصی هستند که به بهبود عملکرد فرد بسیار یاری می نماید.

از جمله دیگر موارد مهم در زمان خرید ماوس گیمینگ این است که دکمه های این مدل محصول به گونه ای پیکره بندی شده اند که برای انجام کارهای تکراری مناسب باشند. درواقع با یک کلیک ساده (چند دکمه بر روی کیبورد را می توانید به یک دکمه بر روی ماوس، مپ کنید) می توانید خشاب عوض کنید یا از کیت یاری های اولیه بهره ببرید.

بسیاری از ماوس های گیمینگ، دارای دکمه های اضافی ای به نام DPI هستند. DPI مخفف Dots per inch به معنی تعداد نقاط در واحد اینچ است. این اصطلاح معیاری برای معین شدن مقدار حساسیت کلی ماوس است، به این معنی که هرچه مقدار DPI ماوس بیشتر باشد، نشانگر ماوس می تواند سریع تر (نرم تر و دقیق تر) حرکت کند، در چنین حالتی می توان کارهای بیشتری را با حرکات انگشتانِ کمتر انجام داد.

ماوس های قابل حمل یا مسافرتی (Travel Mice)

از جمله دیگر مدل های این نوع از محصولات، ماوس های قابل حمل یا مسافرتی است. از آنجایی که طراحی و ساختار این محصولات کوچک و جمع وجور است، بیشتر آن ها تنها دارای دو یا سه دکمه استاندارد هستند. در کنار این موارد بیشتر مدل های مسافرتی بی سیم اند، اگرچه در طراحی بعضی مدل ها استفاده از سیم های کوتاه یا جمع شونده اعمال شده است. گفتنی است که ماوس های مسافرتی چندان گران قیمت نیستند و در صورت گم شدن، می توانید به راحتی آن را جایگزین کنید.

نکته اصلی در خصوص خرید ماوس مسافرتی، توانایی قرارگیری آن در یک فضای تنگ و کم جا، مانند کیف لپ تاپ است،اما باید بدانید که متاسفانه اغلب این دستگاه ها با در نظر گرفتن اصول ارگونومی طراحی نشده اند. در حالت کلی ماوس های مسافرتی برای افرادی که دائما در سفر هستند، گزینه ای ایدئال است، اما برای استفاده های طولانی مدت چندان مناسب نیستند.

ماوس هایی با طراحی ارگونومیک برای گرافیست ها و طراحان

ماوس های ارگونومیک به گونه ای طراحی شده اند که به شکلی طبیعی تر در دست شما قرار می گیرند و مقدار قابل توجهی فشار را از روی انگشتان و مچ دست کم نمایند. بعلاوه این دسته از کالاها با وجود دکمه هایی در دسترس، کار شما را راحت تر می نمایند.

البته اینکه در زمان کار تا چه مقدار راحتی را تجربه کنید، وابسته به شرایط زیادی است؛ از جمله این موارد می توان به نوع در دست گرفتن ماوس اشاره نمود. درواقع بعضی از کاربران علاقه مندند که در زمان کار با ماوس، انگشتان دست خود را صاف نگه دارند، در حالی که بعضی دیگر حالت چنگال مانند انگشتان را ترجیح می دهند. به یاد داشته باشید که مقدار محصول، یکی از فاکتورهای مهم در راحتی است و در کنار آن بسیاری از ماوس ها در دو نسخه مخصوص راست دستان و چپ دستان به بازار عرضه می گردد. در نتیجه، اگر در پی یک ماوس ارگونومیک هستید، بهتر است خرید را حضوری انجام دهید و در ابتدا چند ماوس را تست کنید. گفتنی است که ماوس های عمودی، یک نوع خاص از ماوس های ارگونومیک هستند که راحتی بالایی هم دارند.

بازگشت به لیست

6 نکته اساسی که پیش از خرید ماوس باید بدانید

حال که با اصلی ترین گزینه های موجود در بازار آشنا شدید، بهتر است تا 6 نکته کاربردی به منظور خریدی آگاهانه را هم همراه خود داشته باشید، تا خیلی زود مجبور به جایگزینی ماوس خود نشوید.

1. همیشه DPI بالاتر به معنی بهتر بودن کالا نیست

اگر نگاهی به تبلیغات مختلف بیاندازید، متوجه خواهید شد که یکی از معینه های اصلی برای تبلیغ ماوس به ویژه برای مدل های گیمینگ، مقدار DPI آن است. همانطور که قبلا هم اشاره شد، مقدار DPI کالا نشان دهنده این است که نشانگر ماوس به ازای هر اینچ حرکت فیزیکی خود ماوس، چقدر جابه جا می گردد.

به عنوان مثال، نمایشگری 4K با عرض 3840 پیکسل را در نظر بگیرید. برای حرکت دادن نشانگر ماوس از لبه چپ نمایشگر به سمت راست، احتیاج است ماوسی با DPI حدودا 400 را تقریباً 10 اینچ (25 سانتی متر) روی میز بکشید. در حالی که با وجود ماوسی با DPI حدودا 3000 تنها کافیست حدود یک و نیم اینچ (3.81 سانتی متر) دستگاه را جابه جا کنید.

اما باید بدانید که معینات فنی بالاتر همیشه به معنی انتخابی بهتر نیست. درست است که DPI نشان دهنده این است که نشانگر ماوس با چه سرعتی حرکت می نماید، اما سریع تر بودن همیشه ملاک نیست. به همین خاطر ضروری است که موارد زیر را به یاد داشته باشید:

  • بیشتر کاربران عادی اصلاً احتیاجی به نگرانی در خصوص DPI ندارند.
  • ماوس هایی با DPI بالا برای نمایشگرهای با وضوح بالا یا استفاده از چند مانیتور به شکل همزمان ایدئال است، چراکه به شما این امکان را می دهد که از بخش های مختلف نمایشگر سریع تر عبور کنید.
  • همانطور که قبلا اشاره شد، DPI بالا در بازی به شما این امکان را می دهد که سریع تر عمل کنید و واکنش نشان دهید. در حالی که DPI کمتر به شما کنترل و دقت بیشتری را هدیه می دهد. بنابراین توصیه می گردد که گیمرها ماوس هایی با قابلیت تنظیم DPI را تهیه نمایند.
  • برای فتوشاپ یا سایر برنامه های گرافیکی به دقت بالایی احتیاج دارند، مدل هایی با DPI کمتر می تواند انتخاب بهتری باشد.

2. ماوس بی صدا بخرید

عامل دیگری که اغلب نادیده گرفته می گردد، مقدار سر و صدا ماوس است. هنگامی که در حال کار آن هم به مدت طولانی هستید، بیشتر ماوس ها صدای کلیک بی وقفه ای را فراوری می نمایند، در چنین حالتی حتی اگر چنین صداهایی شما را آزار ندهد، ممکن است دیگران را حسابی کلافه کند. برای حل چنین مسئله ای، گزینه های بی صدا می توانند چاره کار باشند.

3. توجه به نرخ پرسش یا Polling Rate

یکی دیگر از معینات کلیدی در ماوس ها، Polling Rate یا نرخ پرسش است. به طور کلی این فاکتور در ماوس ها به ویژه مدل های گیمینگ بر حسب هرتز (Hz) مقدار گیری می گردد و نشان دهنده این است که ماوس در چه فواصل زمانی و به چه تعداد (در هر بازه زمانی معین)، موقعیتِ خود را به سیستم گزارش می دهد. گفتنی است که عدد بالاتر به معنای دقت بیشتر و حرکت نرم تر ماوس است.

از دیدگاه تئوری، ماوس های 500 به 1000 هرتز، حرکت هایی از دو میلی ثانیه به یک میلی ثانیه دارند، به این معنی که بعید است چشمان شما حتی متوجه این حرکت گردد. توصیه می کنیم که گیمرها ماوس هایی با نرخ پرسش کمتر از 500 هرتز را خریداری ننمایند، البته این فاکتور برای سایر کاربران از اهمیت ویژه ای برخوردار نیست.

4. امروزه ماوس های بی سیم یا وایرلس ارزش خرید بالایی دارند

شاید در حدود 10 سال گذشته، ماوس های بی سیم چندان عملکرد جالب توجهی نداشتند، اما امروزه این مدل ها تا حد بالایی با همتایان سیم دار خود قابل رقابت اند و مزایای آن ها بر معایب شان می چربد! البته، اگرچه گیمرها ممکن است همچنان سازگاری و قابلیت های قابل اطمینان در گزینه سیمی را ترجیح دهند. اما باید بدانید که اغلب کاربران عادی اگر مدل مناسبی را انتخاب نمایند، می توانند تا سال های سال از آن استفاده نمایند.

مزیت اصلی ماوس های بی سیم راحتی در کارکرد است؛ چراکه هیچ آشفتگی ای ناشی از سیم ماوس در کنار کابل های برق و هندزفری وجود ندارد! بعلاوه اگر مدل های بلوتوثی را بخرید، پورت USB سیستم شما اشغال نمی گردد. جالب است بدانید که با استفاده از ماوس های وایرلس، این قابلیت وجود دارد که کامپیوتر متصل به پروژکتور یا تلویزیون را از فاصله 30 فوتی (حدودا 9 متری) کنترل کنید.

5. ماوس های بلوتوثی در بین مدل های بی سیم گزینه هایی کاربردی هستند

هنگام خرید ماوس بی سیم، اصولا انتخاب شما بین مدل های فرکانس رادیویی (RF) و بلوتوثی محدود می گردد. به طور کلی سرعت پاسخ دهی ماوس های RF در مواردی ممکن است که کمی بیشتر از نمونه های بلوتوثی باشد، بعلاوه راه اندازی آن ها هم بسیار آسان تر (دانگل یا رابط بی سیم ماوس به راحتی در پورت USB قرار می گیرد) است.

از طرفی نقطه ضعف این ماوس ها این است که دانگل (رابط ماوس که کامپیوتر را به ماوس وصل می نماید) آن یکی از درگاه های USB را درگیر می نماید و صورت گم شدن آن تقریباً غیرممکن است که بتوانید جایگزینی برای آن پیدا و بخرید. بعلاوه ماوس های RF در معرض تداخل های رادیویی بیشتر با سایر تجهیزات محیط هستند.

در عین حال ماوس ها بلوتوثی محصولاتی راحت تر اند که درگاه USB گران بهای شما را اشغال نمی نماید و باتری آن تا یک الی دو سال دوام می آورد. بعلاوه اشتراک گذاری یک ماوس بین چندین کامپیوتر بسیار ساده تر است. اگرچه راه اندازی ماوس بلوتوثی به چند مرحله اضافی احتیاج دارد و باید منتظر بمانید تا کامپیوتر ماوس را بوت کند، اما در بیشتر موارد، خرید ماوس بلوتوثی راه حلی کارا و مالی است.

6. تفاوت های ماوس های لیزری با اپتیکی را بشناسید!

همانطور که می دانید دو نمونه از متداول ترین ماوس ها، گزینه های اپتیکی و لیزری هستند که در واقع حاصل از یک فناوری اند. به طور کلی تفاوت اصلی این دو کالا در این است که ماوس اپتیکی از یک LED برای انعکاس و شناسایی سطح زیرین خود استفاده می نماید، در حالی که ماوس لیزری از اشعه لیزر برای ردیابی حرکت استفاده می نماید. به همین علت نیز، ماوس های اپتیکی قابل استفاده بر روی انواع سطوح صاف و مات هستند در حالی که بیشتر نمونه های لیزری روی سطوح متنوع تری از جمله شیشه کار می نمایند.

ماوس های لیزری محصولاتی با دقت و حساسیت بالاتری هستند و می توانند در رتبه های بالای DPI قرار گیرند. این مساله به این معنی است که ماوس های لیزری می توانند حرکات را با دقت بیشتری ردیابی نمایند و در کنار آن سریع تر روی صفحه حرکت نمایند، بنابراین در صورت انجام کارهای عادی ممکن است لازم باشد که حساسیت ماوس خود را کم کنید.

درواقع بدون کم کردن DPI در کاربری های عمومی، مسئله ای به نام شتاب (Acceleration) ایجاد می گردد که منجر به حرکت بیشترِ نشانگر ماوس زمانی که ماوس را سریع حرکت می دهید نسبت به حرکت آرام آن می گردد! این مساله برای گیمیرها موضوع بسیار آزاردهنده است، بنابراین این افراد معمولا ثبات یک ماوس اپتیکی را به دقت بیشتر ماوس لیزری ترجیح می دهند.

بازگشت به لیست

دیگر ویژگی های ماوس های مدرن

اکنون که با اصول اولیه انتخاب ماوس آشنا شدید، می توانیم بعضی از ویژگی های غیر ضروری (ولی برای بعضی کاربران بااهمیت) که در ماوس های مدرن می بینیم را آنالیز کنیم.

  • دکمه ها و صفحات دکمه ای گردان (Buttons and Dials): همانطور که دیدید بیشتر ماوس ها حداقل دو دکمه دارند که معمولاً برای راست کلیک و چپ کلیک از آن ها استفاده می گردد. ماوس های پیچیده تر شامل دکمه های اضافی در بالا، دکمه های کناری برای دسترسی به منظور اقدامات خاص دکمه های گردشی هستند. جالب است بدانید که در بسیاری از موارد، این ماوس های چند دکمه ای دارای نرم افزار ویژه ای هستند که به دکمه ها امکان سفارشی سازی و مپ مجدد را با توجه به احتیاجهای کاربر می دهد. بنابراین با یاری آن می توانید طیف وسیعی از عملنمودهای متنوع را انجام دهید.
  • نورپردازی (Lighting): چراغ های ال ای دی یکی دیگر از ویژگی هایی است که عمدتاً در ماوس های بازی یافت می گردد. با وجود نورپردازی های مختلف در ماوس، علاوه بر زیبایی شاهد پخش نور با اعمال اکشن های مختلف خواهید بود. نورپردازی این ماوس ها قابل شخصی سازی است تا با بازی های مختلف قابل تطابق باشد.

بازگشت به لیست

ماوس بخرم یا ترک پد؟

یک پیشنهاد دیگر برای خرید ماوس این است که به جای یک ماوس معمولی، یک ترک پد (Trackpad) مستقل مشابه آنچه در لپ تاپ وجود دارد بخرید. البته باید در نظر داشته باشید که ترک پدها برای کارهایی مانند بازی و ویرایش تصویر چندان مناسب نیستند، اما در عین حال بعضی از کاربران سیستم های مبتنی بر لمس را بصری تر و راحت تر می دانند. از نظر ارگونومی، طراحی صافِ ترک پدها ممکن است برای انجام کارهای مختلف کارا نباشد، اگرچه بعضی از محصولات هوشمندانه از این مساله عبور و با ساخت ماوس های قابل انعطاف، این مشکل را حل نموده اند!

بازگشت به لیست

پرفروش ترین مدل های ماوس در بازار ایران

حال که با انواع ماوس های رایج برای مسافرت، گیم و کاربری های عمومی آشنا شدید، وقت آن است تا نگاهی به محبوب ترین و پرفروش ترین های این حوزه بیاندازیم و نظر کاربران خبرنگاران را جویا شویم.

ماوس تسکو مدل TM2018N

ماوس تسکو مدل TM2018N یکی از محصولات پیشرفته شرکت تسکو است که با وجود 7 دکمه برای اجرای بازی های کامپیوتری و کنترل مولتی مدیا گزینه ای مالی با کارایی بالا است. TM2018N قابلیت تنظیم دقت ماوس تا 3200 dpi را دارد و حسگر آن به صورت نوری یا اپتیکال است که ثبات لازم برای گیمرها را به ارمغان می آورد.

ابعاد این نوع ماوس خوش دست در حدود 39×86×130 میلی متر و وزن آن تنها 135 گرم است. بعلاوه محدوده دقت آن 1600 تا 3200 و ضربه پذیری کلیدهای آن 5000000 بار است. درباره دیگر معینه های این ماوس می توان اذعان داشت که طول سیم آن به 1.5 متر می رسد و همراه با پوششی از نوع کتان است که مقاومت بالایی دارد و به راحتی صدمه نمی بیند. البته گفتنی است که برای اتصال این دستگاه به رایانه بایستی از درگاه استاندارد USB بهره ببرید.

ماوس تسکو مدل TM 264N

اگر در پی کالایی با قیمت پایین، اپتیکال، دقت قابل قبول و مناسب برای کاربری های عمومی هستید، ماوس تسکو مدل TM 264N، انتخابی ایدئال به شمار می آید. این محصول از جمله کالاهای سیمی (1.5 سانتی متری) است که با محدوده دقت 800 تا 1600 و DPI حدودی 1200 گزینه ای مالی برای خرید و کارهای دم دستی به شمار میرود.

TM 264N، از طریق پورت USB به هر سیستمی متصل می گردد و با وجود سه کلید برای انجام فعالیت های کامپیوتری راحتی کافی را برای کارهای عمومی دارد. گفتنی است که طراحی این دستگاه به گونه ای است که هم برای کاربران راست دست و هم چپ دست مناسب است. در کنار این موارد ابعاد کلی آن 35 × 65 × 115 میلی متر و وزن ماوس تنها 67 گرم است.

ماوس آرمو مدل M27

ماوس آرمو مدل M27، یکی دیگر محصولات مالی است که ویژگی های قابل توجهی از جمله DPI با نرخ 1000، حسگرهای اپتیکال به منظور ثبات در کار، سیمی، رابط USB و وزن 40 گرمی است. این مدل ماوس به شکلی طراحی شده است که هم برای چپ دستان و هم راست دستان مناسب است و در کنار آن ابعاد جمع وجوری در حدود 120x70x40 میلی متر دارد.

ماوس مخصوص بازی اونیکوما مدل CW905

یکی از محبوب ترین ماوس های گیمینگ در بین کاربران خبرنگاران، ماوس اونیکوما مدل CW905 است. وزن این مدل در حدود 120 گرم است و با ظاهر مجذوب کننده و قیمت مناسبی که دارد، می تواند انتخابی با ارزش خرید بالا باشد. تعداد دکمه های این ماوس 6 عدد و حسگر آن از نوع لیزری است. در کنار این موارد ضروری است بدانید که محدوده دقت آن بیشتر از 3200 و همراه با رابط USB و از نوع سیمی است. از دیگر مزایای این نوع ماوس، طراحی و کیفیت ساخت بسیار بالاست که با DPI 8000، کلیک های نرم، RGB، ابعاد 50x50x90 میلی متر و سیمی بلند همراه شده است.

ماوس ریزر مدل DeathAdder Essential

ماوس ریزر مدل DeathAdder Essential، کالایی از نوع اپتیکال و با محدوده دقت بیش از 3200 است. به طور کلی این ماوس دارای 5 کلید، سیم، دکمه های Hyperesponse، قابلیت حدبیشتر 10 میلیون کلیک، سنسور نوری و 6400 DPI است که با رابط USB و قیمتی مناسب، از جمله نمونه های گیمینیگ میان رده به شمار میرود. البته ابعاد این ماوس 127x72x42 میلی متر و وزن آن تنها 90 گرم است که در بین مدل های مختلف ماوس گزینه ای کوچک به شمار میرود؛ اما خوش دستی و ارگونومی فوق العاده آن می تواند این مورد را به خوبی پوشش دهد.

ماوس بی سیم تسکو مدل TM 690W

یکی از مدل های محبوب و زیبای ماوس در بین انواع نمونه های بی سیم، ماوس تسکو مدل TM 690W با محدوده دقت 800 تا 1600 و از نوع اپتیکال است. TM-690W محصولی با کیفیت از شرکت تسکو است که با استفاده از دانگل بلوتوث به کامپیوتر متصل می گردد و در سه حالت 800Dpi - 1200Dpi - 1600Dpi قابل تنظیم است. منبع تغذیه این ماوس یک باتری قلمی سایز AA است و فرکانس کاری ای در محدوده 2.4 گیگاهرتز دارد. در کنار این ویژگی ها لازم به اذعان است که این ماوس مالی ابعادی در حدود 116x66x33 میلی متر و وزنی 50 گرمی دارد که به راحتی هم قابل حمل است.

ماوس بی سیم تسکو مدل TM 668W

ماوس بی سیم تسکو مدل TM 668W، محصولی اپتیکال همراه با دانگل USB است که علاوه بر قیمت مناسب، فرکانس 2.4GHz، دارای 6 کلید بوده و حسگر اپتیکال آن دقت بالایی در حد 1600DPI دارد. برد TM 668W، برابر با 5 متر و انرژی مورد احتیاج آن از طریق دو عدد باتری قلمی سایز AAA تامین می گردد.

لازم به تاکید است که این ماوس از بیشتر نسخه های سیستم عامل ویندوز و مک پشتیبانی می نماید و همراه با دکمه تغییر DPI قابلیت تنظیم دقت ماوس بین 1600-800 را دارد. ماوس بی سیم تسکو مدل TM 668W، ابعاد 38x63x111 میلی متر و وزن 85 گرم دارد.

ماوس بی سیم شیائومی مدل Silent Edition

ماوس بی سیم شیائومی مدل Silent Edition، محصولی مجذوب کننده از سری محصولات برند معتبر شیائومی است که مجهز به دو روش اتصال بی سیم است که از نوع بی صدا بوده و هم از طریق بلوتوث و هم از طریق USB قابل اتصال به رایانه را دارد. علاوه بر این، رول اسکرول این کالا قابلیت جابه جایی روانی دارد و همراه با کلیک ها، این دکمه هم صدای مزاحمی ایجاد نخواهد کرد.

بعلاوه این ماوس قابلیت انطباق با Android 6 ،Windows ،Mac و نسخه های بالاتر هر سیستم عامل دارد. ماوس شیائومی DPI با نرخ 1300 دارد، می تواند طیف وسیعی از کاربران معمولی تا حرفه ای را پوشش دهد. این دستگاه بردی تا 8 متر دارد و ابعاد و وزن آن به تزتیب برابر با 110x65x25 میلی متر و 80 گرم است.

ماوس بی سیم سایلنت تسکو مدل TM 661 w

اگر در پی یک ماوس سایلنت یا بی صدا هستید و در عین حال تمایلی ندارید که زیاد هزینه کنید، ماوس بی سیم سایلنت تسکو مدل TM 661 w، می تواند گزینه ای مناسب باشد. مقدار کوچک (104×61.3×33.3 میلی متر) این کالا به شما این امکان را می دهد که به راحتی آن را درون کیف لپ تاپ خود قرار دهید، بعلاوه این ماوس وایرلسِ 4 کلید با استفاده از حسگر اپتیکال کار می نماید و می تواند ثبات لازم در زمان کار را برای شما فراهم آورد.

به طور کلی این محصول با وجود بهره مندی از فرکانس 2.4 گیگاهرتزی، محدوده دقت 800 تا 1600، برد 8 متری، ضربه پذیری 3000000 کلیک و وزن 53 گرمی انتخابی کامل است که می توانید بدون قطعی و تداخل با سایر دستگاه ها، با خاطری آسوده از آن بهره ببرید.

ماوس اونیکوما مدل CW902

ماوس اونیکوما مدل CW902، محصولی مناسب برای بازی است که ابعاد 125x76x41 میلی متر و وزن 127 گرم دارد. این کالای حرفه ای قیمت بسیار مالی ای هم دارد که با وجود معینه هایی همانند 7 عدد کلید، حسگر اپتیکال، فرکانس 125 هرتز، محدوده دقت بیش از 200 و دقت 6400 کالایی کاملا ایدئال است! البته لازم به تاکید است که با توجه به همین ویژگی ها هم اونیکوما همیشه به عنوان یک برند معتبر در زمینه فراوری گجت های گیمینگ در دنیا شناخته شده است. بنابراین طبیعی است که محصولی با مزایای بی شمار و دقت بالا را به بازار عرضه کند.

ماوس مد کتز مخصوص بازی مدل 00s

اگر در پی ماوسی فوق حرفه ای و البته با امکانات و قیمت بالا هستید، احتمالا ماوس مد کتز مخصوص بازی مدل 00s، بتواند توجه شما را جلب کند! این محصول دارای امکاناتی از جمله قابلیت اتصال از طریق کابل و پورت USB، حدبیشتر شتاب 30G، بهره مندی از سیمی به طول 1.8 متر، 8 عدد کلید با قابلیت سفارشی کردن، طراحی ارگونومیکی، ضربه پذیری 20 میلیون بار کلیک و 5000 با نرخ DPI است. بعلاوه جالب است بدانید که کلید های این محصول قابل برنامه ریزی هستند و کاربر قادر است بنا بر احتیاج خود آن ها را شخصی سازی کند. ابعاد این ماوس 110x70x111 میلی متر و وزن آن 77 گرم است.

ماوس لاجیتک مدل MX Vertical

ماوس لاجیتک مدل MX Vertical، محصولی با طراحی راحت و خاص است که شامل گیرنده وایرلس یا بی سیم می گردد و در کنار آن از فناوری هوشمند بلوتوث و یا کابل شارژ USB-C هم بهره برده است. درواقع این محصول مجهز به اتصال دوگانه است!

این ماوس لاجیتک با انواع سیستم عامل ها سازگار است و همراه با سنسور اپتیکال دقت بالایی را برای کاربر به ویژه طراحان به ارمغان می آورد. جالب است بدانید که این محصول تنها با یک بار شارژ تا 4 ماه شارژدهی خواهد داشت و با ساختاری که دارد، می تواند تا ساعت ها در دست باشد و کمترین آسیب را به مچ دست کاربر می رساند. از دیگر معینه های این ماوس می توان به قابلیت برنامه ریزی دکمه ها، محدوده دقت 1600 تا 3200، باتری لیتیوم پلیمر، DPI با نرخ 1000 الی 1600 و بهره مندی از 7 کلید اشاره نمود. وزن این کالای دیجیتال 135 گرم و ابعاد آن 120x79x78.5 میلی متر است.

بازگشت به لیست

کلام انتهای

در انتها باید تاکید کنیم که در هنگام انتخاب و خرید ماوس، حتما به این موضوع فکر کنید که احتیاج شما چیست؟ به همین خاطر طراحان و افراد حوزه گرافیک ممکن است ترجیح دهند که یک ماوس لیزری و ارگونومیک را با توجه راحتی و دقت آن انتخاب نمایند. گیمرها ثبات یک ماوس اپتیکی و سیمی را ترجیح می دهند و کاربران عمومی هم پشتیبانی حرکتی یک صفحه لمسی را اولویت کار خود قرار می دهند. بنابراین حرفه و احتیاج شما عامل معین نماینده در خرید است. در انتها هم امیدواریم که توصیه ها و نکات این نوشتار مورد پسند شما قرار گرفته باشد.

منبع: MUO

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1821

به "راهنمای کامل خرید انواع ماوس گیمینگ و معمولی (معرفی پرفروش ها)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل خرید انواع ماوس گیمینگ و معمولی (معرفی پرفروش ها)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید