گوی های مرموزی که در سراسر زمین پخش شدند، ردپای فرازمینی ها؟، عکس

به گزارش وبلاگ علیکایی، گوی های Klerksdorp که با نام های Moqui Marbles یا Ottosdal Spheres نیز شناخته می شوند، مجموعه ای از اجسام کروی مرموز هستند که در آفریقای جنوبی یافت شده اند. این مصنوعات عجیب و غریب با قدمت تقریباً 3 میلیارد سال، دانشمندان، باستان شناسان و زمین شناسان را به طور یکسان متحیر کرده است.

گوی های مرموزی که در سراسر زمین پخش شدند، ردپای فرازمینی ها؟، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، گوی های Klerksdorp اولین بار در دهه 1970 از طریق معدنچیان در مجاورت Klerksdorp، شهری در استان شمال غربی آفریقای جنوبی کشف شد. این اجسام کروی از نظر مقدار متفاوت هستند و از چند میلی متر تا چند سانتی متر قطر دارند.

جت شخصی بن سلمان یک قصر مجلل است!/ عکس

شکار ردپای اژدها در طبیعت!/ عکس

آنها درجه قابل توجهی از دقت و تقارن را نشان می دهند و اغلب شیارها یا برآمدگی های متحدالمرکز را در اطراف سطح خود نشان می دهند. این گوی ها عمدتاً از یک ماده معدنی کمیاب به نام هماتیت تشکیل شده اند که رنگ متمایز قهوه ای مایل به قرمز را به آنها می بخشد. گوی های Klerksdorp به دلیل قدمت قابل توجهی که تقریباً 3 میلیارد سال تخمین زده می شود، محققان را مجذوب خود کرده است.

این تاریخ گذاری آنها را در یک دوره زمین شناسی بسیار قبل از ظهور اشکال پیچیده حیات بر روی زمین قرار می دهد. خاستگاه باستانی و ویژگی های خاص آن ها، نظریه ها و فرضیه های متعددی را در مورد شکل گیری و هدف آنها برانگیخته است. جالب اینجاست که گوی های Klerksdorp منحصر به منطقه Klerksdorp نیستند. اجسام کروی مشابهی در منطقه ها دیگر مانند کاستاریکا و جمهوری چک کشف شده است. اگرچه این کره ها ممکن است در ترکیب و ظاهر کمی متفاوت باشند، اما ویژگی های مشترکی دارند که منجر به حدس در مورد یک پدیده بالقوه جهانی می شود.

وجود کره های Klerksdorp باعث ایجاد نظریه های مختلفی شده است که در تلاش برای توضیح منشأ و هدف آنها هستند. یک فرضیه نشان می دهد که آنها نتیجه فرآیندهای زمین شناسی طبیعی مانند بتن ریزی هستند که در آن مواد معدنی در اطراف یک هسته رسوب کرده و جامد می شوند.

با این حال، منتقدان استدلال می کنند که دقت و تقارن نشان داده شده از طریق کره ها با فرآیندهای شکل گیری طبیعی معمولی مخالف است. نظریه دیگری پیشنهاد می کند که کره های Klerksdorp بقایای تمدن باستانی یا موجودات هوشمندی هستند که در گذشته های دور روی زمین وجود داشته اند. طرفداران این ایده پیشنهاد می کنند که کره ها از طریق دست های هوشمند ایجاد شده اند و ممکن است هدفی داشته باشند که هنوز درک نشده است.

با این حال، این نظریه به شدت حدس و گمان است و فاقد شواهد قطعی است. همچنین فرضیه ای وجود دارد که کره های Klerksdorp را به منشأهای فرازمینی مرتبط می کند. برخی گمان می کنند که این کره ها شواهدی از بازدید فرازمینی های باستانی یا مصنوعات فناوری به جای مانده از تمدن های پیشرفته هستند. در حالی که این ایده تخیل را جرقه می زند، مهم است که تا زمانی که شواهد علمی قابل توجهی ارائه نشود، با شک و تردید به آن نزدیک شویم.

منبع: HISTORY OF YESTERDAY

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 مرداد 1402 بروزرسانی: 12 مرداد 1402 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 2005

به "گوی های مرموزی که در سراسر زمین پخش شدند، ردپای فرازمینی ها؟، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوی های مرموزی که در سراسر زمین پخش شدند، ردپای فرازمینی ها؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید