کاهش 70 درصدی مخاطرات سیل با اجرای طرح فرسایش خاک

به گزارش وبلاگ علیکایی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح های فرسایش خاک تا 70 درصد آسیب های ناشی از سیل و خطرات آن برای خاک را کاهش می دهد.

کاهش 70 درصدی مخاطرات سیل با اجرای طرح فرسایش خاک

به گزارش از ، علیرضا صحرایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت:فرسایش آبی خاک را با اجرای طرح های آبخانداری و آبخیزداری کنترل می کنیم.

اوبا بیان اینکه متوسط فرسایس خاک در این استان در هکتار 14 متر مربع است، اضافه کرد: با اجرای طرح های فرسایش خاک تا 70 درصد آسیب های ناشی از سیل و خطرات آن برای خاک را کاهش می دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی اجرای طرح های آبخیزداری و تدوین سیاست ها و راهبرد های آبخیزداری را مهم ترین وظایف این سازمان دانست وادامه داد: با توجه به اینکه منابع طبیعی زیرساخت توسعه پایدار بوده و همه بخش ها در این بستر فعالیت دارند باید به این موضوع توجه ویژه نشان داد.

صحرایی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی 11 میلیون و 700 هزار هکتار وسعت دارد که 70 درصد آن شامل عرصه های منابع طبیعی بوده و از این میزان یک میلیون هکتار مساحت جنگل ها، 5.5 میلیون هکتار بیابانی است، همچنین درصد مساحت این استان نیاز به انجام فعالیت های آبخیزداری دارد.

او با بیان اینکه در حوزه فرسایش و سیلاب این استان از استان های بحرانی محسوب می شود، شرح داد: پوشش اقدامات یگان حفاظت خراسان رضوی برای تمام عرصه ها بوده که هم اکنون با کمبود امکانات انجام می شود.

  • جبران خشکسالی نیاز به تداوم ترسالی دارد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش های کل ایران با سرعت در حال از دست دادن منابع طبیعی خود است،تاکید کرد: بخش زیادی از این چالش مربوط به عوامل انسانی است، هم اکنون کشور ما دارای بیشترین گونه های در حال انقراض بوده و مقام دوم در جهان از نظر فرسایش خاک را به خود اختصاص داده است.

صحرایی با اشاره به شاخص های از دست رفتن منابع طبیعی در این استان، اظهار کرد: حفاظت از یک میلیون و 800 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان در قالب قرارداد های مشارکتی بر عهده مردم گذاشته شده است.

منبع: فارس

/ ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 913

به "کاهش 70 درصدی مخاطرات سیل با اجرای طرح فرسایش خاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 70 درصدی مخاطرات سیل با اجرای طرح فرسایش خاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید