کارگران کارخانه فراوری آیفون ویسترون هند دست به اعتراض زدند

به گزارش وبلاگ علیکایی، حدود 2 هزار نفر از کارگران کارخانه فراوری آیفون ویسترون در هند در اعتراض به عدم دریافت حقوق خود دست به اعتراض زده و خسارت سنگینی را به این کارخانه وارد کردند.

کارگران کارخانه فراوری آیفون ویسترون هند دست به اعتراض زدند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو،این حوادث روز شنبه در کارخانه‌ای که توسط کمپانی تایوانی ویسترون مدیریت می‌شود و وظیفه فراوری آیفون SE را برعهده دارد، رخ داد. طبق گزارش The Indian Express، کارگران در هنگام تغییر شیفت به علت چهار ماه حقوق عقب افتاده به دفاتر، مبلمان و بعضی تجهیزات کارخانه آسیب وارد کردند. در این تظاهرات نزدیک به 2000 کارگر شرکت داشتند و طبق گفته یک مقام محلی، پلیس تحقیقات در این زمینه را آغاز نموده و تا به امروز بیش از 100 کارگر را دستگیر نموده است.

اپل از سال 2017 آغاز به فراوری آیفون در هند کرد. گوشی‌های هوشمند فروش بالایی را در بازار هند تجربه می‌کنند، با این حال سهم اپل نزدیک به 1 درصد در بازار این کشور است چرا که گوشی‌های آیفون با قیمت بالایی به فروش می‌رسند و بسیاری از کاربران هند توان خرید آن‌ها را ندارند. هند در سال 2019 پس از چین و بالاتر از ایالات متحده آمریکا به عنوان دومین بازار عظیم گوشی‌های هوشمند در دنیا معرفی گردید.

ویسترون این کارخانه فراوری آیفون را اوایل امسال میلادی در نزدیکی بنگلور افتتاح کرد که بخشی از برنامه چندین میلیون دلاری سرمایه‌گذاری آن در هند محسوب می‌شود. در حال حاضر ویسترون و اپل درباره این حوادث اظهارنظری ننموده‌اند.

با شیوع ویروس کرونا و همچنین جنگ تجاری میلادی ایالات متحده آمریکا و چین، شرکت‌های مختلف تصمیم به انتقال بخشی از خطوط فراوری خود از چین به هند گرفتند. در این میان دولت هند هم با طرح‌های تشویقی خود سازندگان را ترغیب به ورود به بازار فراوری این کشور کرد.

شرکت‌های زیادی مانند پگاترون با سرمایه‌گذاری 150 میلیون دلار خواستار فراوری گوشی در هند هستند. نزدیک به دو ماه پیش طرح 143 میلیارد دلاری سامسونگ و تامین کنندگان اپل برای فراوری موبایل هم در هند مورد تایید نهاده شد. با توجه به این موارد، انتظار نمی‌رود تظاهرات اخیر تغییری در فرایند سرمایه‌گذاری‌ها ایجاد کند و شاید تنها دستمزد کارگران افزایش یابد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1046

به "کارگران کارخانه فراوری آیفون ویسترون هند دست به اعتراض زدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگران کارخانه فراوری آیفون ویسترون هند دست به اعتراض زدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید