پژوهشگران به یاری نانو غش حاملگی را درمان خواهند کرد

به گزارش وبلاگ علیکایی، با حمایت بزرگترین بنیاد خیریه خصوصی دنیا، یک تیم تحقیقات بین المللی بودجه ای برای درمان بیماری پری آکلامپسیا با استفاده از روش های مبتنی بر فناوری نانو به دست آوردند.

پژوهشگران به یاری نانو غش حاملگی را درمان خواهند کرد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، مارینا وینتر از دانشگاه استرالیای جنوبی پیروز به دریافت جایزه 100 هزار دلاری از سوی بزرگ ترین بنیاد خصوصی دنیا شد تا از این حمایت اقتصادی برای درک بهتر روش های مقابله با مسئله ای که سالانه 76 هزار زن و 500 هزار بچه را به کام مرگ می کشد، استفاده کند.

این تیم تحقیقات بین المللی به رهبری وینتر این حمایت اقتصادی را بنیاد بیل و ملیندا گیتس دریافت کرد. آن ها قرار است با استفاده از این بودجه روی استفاده از فناوری نانو و راهبرد های زیست مهندسی کار نمایند و در نهایت از آن برای مقابله با پر ی آکلامپسیا یا غش آبستنی، استفاده نمایند، بیماری که یکی از عوارض جانبی بارداری محسوب می گردد.

پرآکلامپسیا به صورت فشار خون بالا دیده می گردد که سالانه ده میلیون نفر به آن مبتلا شده که این میزان 5-8 درصد بارداری ها را شامل می گردد. این بیماری در کشور های با درآمد کم نتایج بسیار فاجعه باری به دنبال دارد و می تواند جان مادر و کودک را به خطر اندازد.

در حال حاضر برای درمان این بیماری از روش های کاهش فشار خون مادر استفاده می نمایند که این کار باعث از بین رفتن نشانه بالینی می گردد در حالی که هنوز عامل بیماری در بدن وجود دارد. اکنون تنها با زایمان این مشکل قابل حل است، اما اثرات آن پس از زایمان می تواند طولانی باشد.

وینتز و تیم تحقیقاتی وی از جمله بنیامین تیری که سرپرست گروه زیست مهندسی موسسه صنعتی یونیسا فیوچر را به عهده دارد و از محققان دانشگاه تورنتو و آدلاید است به دنبال استفاده از حامل های دارویی کوچک بوده تا با یاری این حامل ها اقدام به درمان این بیماری کند. آن ها قصد دارند با این روش ماتع از اثرات منفی این بیماری روی جنین شوند.

این تیم امیدوار است که درمانی مبتنی بر کلسترول خوب ارائه دهد تا بتواند از این نوع کلسترول به عنوان حامل استفاده کند و در نهایت دارو را به صورت طبیعی به جفت و رگ های خونی آسیب دیده در پری آکلامپسیا برساند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 346

به "پژوهشگران به یاری نانو غش حاملگی را درمان خواهند کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشگران به یاری نانو غش حاملگی را درمان خواهند کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید