پرسپولیس چگونه صدرنشین نیم فصل شد، خروج از شوک با چند تغییر اساسی

به گزارش وبلاگ علیکایی، به گزارش خبرنگاران، رقابت های نیم فصل لیگ برتر بیستم فوتبال باشگاهی کشور در حالی به خاتمه رسید که تیم فوتبال پرسپولیس قهرمان چهار دوره گذشته این مسابقات با کسب 30 امتیاز بار دیگر در صدر جدول نهاده شد تا نشان دهد عطش قهرمانی سیری ناپذیری در فوتبال باشگاهی کشور دارد.

پرسپولیس چگونه صدرنشین نیم فصل شد، خروج از شوک با چند تغییر اساسی

شاگردان یحیی گل محمدی در حالی به قهرمانی این رقابت ها دست پیدا کردند که از 10 بازی ابتدایی خود 15 امتیاز و از پنج بازی آخر خود نیز همین تعداد امتیاز را کسب کردند تا صعودی مقتدرانه به صدر جدول داشته باشند.

شروع نچسب با شوک نایب قهرمانی در آسیا

شاگردان یحیی گل محمدی لیگ برتر بیستم را با توجه به حضور در فینال لیگ قهرمانان 2020 شروع کردند تا ذهن بازیکنان و طرفداران این تیم بیشتر از اینکه درگیری بازی های داخلی گردد معطوف به ملاقات نهایی آسیا مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی باشد.

با این حال پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان 2020 تن به شکست دو بر یک مقابل نماینده کره جنوبی داد تا با روحیه ای نامطلوب بازی های لیگ برتر را دنبال کند. آنها پس از بازگشت به ایران، چهار تساوی متوالی در لیگ برتر کسب کردند تا نشان دهند همچنان در شوک نایب قهرمانی آسیا هستند.

بیدار شدن از خواب زمستانی

شاگردان یحیی خیلی زود از خواب زمستانی بیدار شدند و توانستند پیکان تهران، ماشین سازی و تراکتور تبریز، مس رفسنجان و گل گهر سیرجان را در بازه زمانی کمتر از 35 روز از پیش رو بردارند تا نشان دهند همچنان برای رسیدن به صدر جدول عطش دارند.

کامیابی با آلترناتیوها

پرسپولیس در حالی پنج بازی پایانی دور رفت را با پیروزی پشت سر گذاشت که محمدحسین کنعانی زادگان مدافع ملی پوش میانی خود را چهار بازی در اختیار نداشت. از این رو کمال کامیابی نیا از هافبک به دفاع آمد تا در پست غیر تخصصی خود بازی کند و بدرخشد. از سوی دیگر امید عالیشاه نیز به جمع هافبک های تهاجمی پرسپولیس اضافه شد تا تاثیر زیادی در پیروزی های این تیم با پاس گل های خود داشته باشد.

آقایی با احمد نور

نبود مهاجم ششدانگ در پرسپولیس باعث شد تا احمد نورالهی با 6 گل زده بهترین گلزن این تیم در دور رفت بازی ها باشد. هافبکی که نه تنها در کارهای دفاعی موثر است بلکه در تمام حملات تیمش به محوطه جریمه حریفان می رسد و خود را در موقعیت گلزنی قرار می دهد.

لک بالاخره به هشت رسید

حامد لک دروازه بان تیم فوتبال پرسپولیس قبل از آمدن به این تیم نیز از علاقه خود به شماره 8 بابت پوشیدن آن توسط علی کریمی یاد نموده بود. دروازه بانی که حالا با ثبت 8 کلین شیت در دور رفت به عدد محبوب خودش رسید و توانست لقب بهترین سنگربان لیگ برتر را از آن خود کند.

پاس کاری بالاتر از 500

بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس در حالی به قهرمانی نیم فصل رسیدند که به طور میانگین در هر بازی حدود 540 عدد پاس به همدیگر دادند و توانستند بهتر از هر تیم دیگری توپ را در تمام مناطق زمین به حرکت در بیاورند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1288

به "پرسپولیس چگونه صدرنشین نیم فصل شد، خروج از شوک با چند تغییر اساسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس چگونه صدرنشین نیم فصل شد، خروج از شوک با چند تغییر اساسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید