پدرِ پینوکیو، باز هم انیمیشن می سازد

به گزارش وبلاگ علیکایی، گیلرمو دل تورو، پس از اقتباس از پینوکیو برای نتفلیکس، انیمیشن استاپ موشن دیگری برای این سامانه نمایش آنلاین می سازد.

پدرِ پینوکیو، باز هم انیمیشن می سازد

به گزارش ایسنا، گیلرمو دل تورو، برنده جایزه بفتا برای پینوکیو، کارگردانی و تهیه نمایندگی غول مدفون را براساس فیلمنامه ای که با دنیس کلی می نویسد، بر عهده خواهد گرفت. استاپ موشن غول مدفون براساس رمان فانتزی نویسنده بریتانیایی- ژاپنی برنده جایزه نوبل، کازوئو ایشی گورو، داستان یک زوج مسن بریتانیایی به نام اکسل و بئاتریس را دنبال می نماید که در انگلستان خیالی زندگی می نمایند در شرایطی که هیچ کس قادر به حفظ خاطرات طولانی مدت نیست.

دل تورو در بیانیه ای گفته است: کارگردانی این فیلمنامه که من و دنیس کلی برای ساخت آن در حال اقتباس از رمان عمیق و تخیلی کازوئو ایشی گورو هستیم برای من افتخار و مسئولیت بزرگی است. کازوئو ایشی گورو یکی از شناخته شده ترین نویسندگان معاصر انگلستان است و در سال 1986 برای کتاب هنرمندی از دنیا شناور برنده جایزه وایت برِد و در سال 1989 برای کتاب بازمانده روز برنده جایزه بوکر شد. از بین آثار او کتاب های وقتی یتیم بودیم و هرگز رهایم مکن نیز به لیست نهایی جایزه بوکر راه یافتند. در سال 2008، مجله تایمز او را در رده 32 در بین 50 نویسنده برتر انگلیسی از سال 1945 قرار داد و ایشی گورو در سال 2017 برنده جایزه نوبل ادبیات شد. پیش از این رمان های بازمانده روز و هرگز رهایم مکن او به صورت اقتباس سینمایی اکران شده اند.

پینوکیو ساخته گیلرمو دل تورو، برنده جایزه بفتا برای برترین فیلم انیمیشن شد. این فیلم با بیش از 50 میلیون بازدید در 28 روز اول اکران خود، چهار هفته در لیست 10 فیلم برتر انگلیسی نتفلیکس نهاده شد و به 10 فیلم برتر در 92 کشور رسید و یکی از شانس های اصلی کسب اسکار برترین انیمیشن 2023 است.

منبع: فرارو
انتشار: 5 اسفند 1401 بروزرسانی: 5 اسفند 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1940

به "پدرِ پینوکیو، باز هم انیمیشن می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدرِ پینوکیو، باز هم انیمیشن می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید