هجوم ملخ صحرایی به سیستان وبلوچستان

به گزارش وبلاگ علیکایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت:ملخ های صحرایی وارد بخشی از مناطق شهرستان های چابهار و سرباز شدند.

هجوم ملخ صحرایی به سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، غلام حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان با اعلام این مطلب گفت: از چهارم آبان ماه سال جاری ملخ صحرایی از پاکستان وارد شهرستان های چابهار، سرباز، نیکشهر، فنوج ،قصر قند و کنارک شده است .

او ادامه داد: دبیر کمیسیون مبارزه با ملخ صحرایی فائو مبنی بر احتمال مهاجرت مجدد ملخ صحرایی از مناطق تولید مثل تابستانه در مرز بین کشورهای هند وپاکستان به سوی نوار ساحلی دریای عمان خصوصا جنوب استان سیستان و بلوچستان، را هشدار داده بود.

زورقی اضافه کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل کشت و کار محصولات زراعی و افزایش سبزینگی در مناطق جنوبی استان بر اثر بارندگی های ماه های قبل، حرکت ملخ های بالدار به این مناطق می تواند یک خطر جدی برای بخش کشاورزی محسوب شود.

او شرح داد: در هجوم آفت ملخ صحرایی در اسفندماه سال گذشته به استان، سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان با بهره گیری از همه امکانات، درسطح 211هزار و 535 هکتار با ملخ صحرایی مراتع و اراضی زراعی استان مبارزه کرد و مانع آسیب رسانی به بخش کشاورزی استان شد.

زورقی بیان نمود:درموج دوم سطح مبارزه با ملخ صحرایی در استان سیستان وبلوچستان از 11 آبان ماه آغاز شده و تا پایان22 آبان سال 98 در شهرستان فنوج 21 هکتار (21هکتاربالدار) ،کنارک 100 هکتار(100هکتار بالدار) ،سرباز 6 هکتار(6هکتاربالدار) و در مجموع 127 هکتار (127 هکتار بالدار) علیه ملخ صحرایی سم پاشی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به رصد این آفت در شهرستان های جنوبی استان توسط کارشناسان حفظ نباتات سازمان، از همه بهره برداران بخش کشاورزی خواست در صورت مشاهده دستجات ملخ مراتب را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی اعلام نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 270

به "هجوم ملخ صحرایی به سیستان وبلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هجوم ملخ صحرایی به سیستان وبلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید