نظام آموزش عالی کشور در حوزه خلاقیت پیروز نبوده است

به گزارش وبلاگ علیکایی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی گفت: نظام آموزش عالی کشور در حوزه خلاقیت و نوآوری پیروز عمل نکرده است.

نظام آموزش عالی کشور در حوزه خلاقیت پیروز نبوده است

محمدصادق بیجندی معاون آموزشی و کارآفرین جهاددانشگاهی کشور در گفت وگو با خبرنگاران، درباره کارآفرین شدن دانشگاه ها اظهار کرد: خیلی وقت ها نظام آموزش عالی کشور پشت یک الی دو دانشگاه خوب یا کار های برجسته ملی پنهان شده است.

او اضافه نمود: باید نظام آموزش عالی کشور را کار آفرین کنیم و آن ها را به سمت و سوی خلاقیت و نوآوری سوق دهیم.

بیجندی توضیح داد: اگر می خواهیم نظام آموزش عالی کشور کارآفرین گردد، باید همه ارکان مرتبط در این حوزه مانند: مدرسان، استادان، منابع آموزشی، امکانات آموزشی، انتظارات جامعه و ... ایفای نقش نمایند.

معاون آموزشی و کارآفرین جهاددانشگاهی کشور ادامه داد: نظام آموزشی کشور در حال حاضر بیشتر تئوری محور و مدرک محور است که در حوزه کارآفرینی و خلاقیت و نوآوری خیلی پیروز نبوده ایم و اگر هم جایی اغراق پیروزیت می کنیم تنها شامل تعداد اندکی می گردد.

بیجندی درباره نقش روسای دانشگاهی بر کارآفرین شدن دانشگاه ها گفت: قطعا مدیریت رکن اساسی و اصلی در فضای آموزش عالی کشور است. مدیریت اگر با مسائل روز جهان و نسل های مختلف دانشگاهی و آموزشی آشنا باشد، فرآیند و ساختار های دانشگاه را به سمت دانشگاه کار آفرین، خلاق و نوآور راهنمایی خواهد نمود.

او اضافه نمود: دانشگاه های نسل 5 هم در جهان مطرح است، اما قریب به اتفاق دانشگاه های ما در ایران جزو دانشگاه های نسل اول به عنوان دانشگاه های آموزشی و دوم به عنوان دانشگاه های آموزشی و پژوهشی هستند.

معاون آموزشی و کارآفرین جهاددانشگاهی کشور بیان نمود: دانشگاه های نسل سوم به عنوان دانشگاه کارآفرین همراه با آموزش و پژوهش و دانشگاه های نسل چهار همراه با آموزش و پژوهش و کار آفرین با نگاه مسئولیت اجتماعی در سطح کشور شناخته شده اند.

بیجندی با بیان اینکه دانشگاه نسل پنجم با نگاه جریان سازی و تمدن سازی شناخته شده اند، تاکید نمود: باید دید که کدام یک از این دانشگاه های ما حتی دانشگاه های تراز اول در کشور در فضا و محدوده های مذکور عمل می نمایند؟ و کدام یک از دانشگاه ها دغدغه مسئولیت اجتماعی و محیط زیستی را دارند؟ بنابراین روسای دانشگاه ها در حوزه کارآفرین شدن دانشگاه ها می توانند سنگ بنای بسیار خوب و ارزشمندی را با تغییر در نگاه ها و نگرش ها و برنامه ها انجام دهند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1642

به "نظام آموزش عالی کشور در حوزه خلاقیت پیروز نبوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام آموزش عالی کشور در حوزه خلاقیت پیروز نبوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید