همکاری آزمایشگاهی ایران با 7 کشور ، 412 تجهیز آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شد

به گزارش وبلاگ علیکایی، شبکه بین المللی آزمایشگاهی ایجاد شد تا شبکه ای از مجموعه های توانمند برای تسهیل دسترسی پژوهشگران و صنایع به خدمات آزمایشگاهی در دامنه جهانی شکل گیرد.

همکاری آزمایشگاهی ایران با 7 کشور ، 412 تجهیز آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ شبکه بین المللی آزمایشگاهی ایجاد شد تا شبکه ای از مجموعه های توانمند برای تسهیل دسترسی پژوهشگران و صنایع به خدمات آزمایشگاهی در دامنه جهانی شکل گیرد. تا به امروز 7 کشور و 21 آزمایشگاه در این طرح همکاری کرده اند و 412 تجهیز آزمایشگاهی را به اشتراک گذاشته اند. این کار منجر به ایجاد کارگروه های تخصصی و تبادل دانش و تجربه میان کشور ها شده و توانمندی های آزمایشگاهی ایران را به دیگر کشور ها معرفی کرده است.

اهداف مدنظر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شبکه بین المللی آزمایشگاهی، ایجاد شبکه ای از آزمایشگاه های توانمند برای تسهیل دسترسی پژوهشگران و صنایع به خدمات آزمایشگاهی بین المللی، توسعه تعمیر و نگهداری و کالیبراسیون تجهیزات، برگزاری کارگاه و برنامه های آموزش تخصصی حوزه آزمایشگاهی و ایجاد کارگروه های تخصصی برای تبادل تجربیات است.

این شبکه تا امروز، برگزاری 7 کارگاه و برنامه آموزشی را در کارنامه خود ثبت کرده است و کشور های ترکیه، پاکستان، هند، بنگلادش، اندونزی، مالزی و موزامبیک در این فعالیت های بین المللی با معاونت علمی و فناوری همکاری می کنند.

این موضوع کمک می کند تا ایران بتواند از توانمندی کشور های اسلامی بهره مند شود و در عین حال ظرفیت های علمی و تخصصی خود را نیز به آن ها معرفی کند. یکی از راه های توسعه فعالیت های این حوزه، ارائه خدمات آزمایشگاهی و پیاده سازی استاندارد های لازم در مراکز عضو شبکه برای فعالیت های اعضای آن است تا دیگر کشور ها از کیفیت این خدمات اطمینان و رضایت داشته باشند. توسعه فعالیت های بین المللی شبکه در قالب پایگاه اینترنتی intlabsnet.com راهکاری موثر در این حوزه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1679

به "همکاری آزمایشگاهی ایران با 7 کشور ، 412 تجهیز آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری آزمایشگاهی ایران با 7 کشور ، 412 تجهیز آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید