تور یونان: میدان سینتاگما، مهمترین میدان آتن

به گزارش وبلاگ علیکایی، میدان سینتاگما | Syntagma Square در آتن

شهر آتن، مرکز یونان میدانی قدیمی و تاریخی دارد، میدان سینتاگما که محل تجاری، سیاسی و اجتماعی و مهمترین میدان آتن و حتی یونان است. فواره ها، مجسمه ها و ساختمان مجلس در پس زمینه، این میدان را به چشم اندازی آشنا در بین گردشگران تبدیل نموده است. این میدان که در احاطه هتل های 5 ستاره و مغازه های بسیار است تاریخی بلندبالا دارد و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر آتن به شمار می رود. می خواهیم درباره میدان سینتاگما حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

تور یونان: میدان سینتاگما، مهمترین میدان آتن

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

تاریخچه میدان سینتاگما

میدان سینتاگما (Syntagma Square) در اوایل قرن 19 طراحی و ساخته شده یعنی درست همان زمانی که اوتو، اولین پادشاه یونان مرکز کشور را در سال 1834 از نافپلیو به آتن منتقل کرد. با ساخت قصر پادشاه و ملکه در میدان اینجا به میدان پالاس (قصر) معروف شد و به همراه میدان اومونوای (Omonoia) یکی از دو میدان اصلی شهر به حساب می آمد. در آن موقع کم کم جاذبه های زیادی در اطراف میدان شکل گرفت و به دستور ملکه فواره و همینطور باغ ملی ساخته شدند، باغی که درست در سمت راست ساختمان مجلس قرار گرفته است.

در سال 1843، به خاطر قیام های مردمی و نظامی، پادشاه اوتو مجبور به وضع قانون اساسی شد چون سربازان در جلوی قصر تجمع و تقاضای قانون اساسی کردند. از آن موقع، این میدان به سینتاگما یعنی میدان قانون اساسی تغییر نام داد. امروز این میدان همچنان محلی برای تجمعات سیاسی است و نه فقط مقصدی توریستی برای گردشگران بلکه محلی برای دورهمی های خود مردم آتن هم هست.

پله های میدان سینتاگما از دیرباز محل گردهمایی های مردم آتن بوده، با رفتن به کنار این میدان بچه هایی را می بینید که به کبوتران غذا می دهند و کوله گردانی که برای خنک شدن به کناره فواره رفته اند. یکی از مهمترین جاذبه های میدان سینتاگما، خانه مجلس است، بنایی که در سال 1842 ساخته شد تا محل سکونت پادشاه اوتو و ملکه آاقتصادیا باشد اما حدود صد سال بعد و در سال 1934 به مجلس تبدیل شد. در پایین میدان بنای یادبود سرباز گمنامی به چشم می خورد که به وسیله نگهبانانی به ام اوزون (اعضای گارد رئیس جمهوری) محافظت می گردد. این نگهبانان به خاطر قد بلند و قدرت بدنی بالای خود انتخاب شده اند و لباس های مخصوص و کفش هایی سنتی دارند. این نگهبانان با حرکات موزون آهسته ای که دارند هر یک ساعت یک بار جای خود را تغییر می دهند و دیدنی آن ها گردشگران زیادی را به این محل می کشاند. حواستان باشد که به این نگهبانان دست نزنید و با آن ها صحبت نکنید چون آن ها اجازه ندارند که هیچ عکس العملی انجام دهند اما می توانید در کنار آن ها عکس های یادگاری جذابی بیندازید.

سینتاگما به عنوان نقطه مرکزی شهر جاذبه های زیادی را در اطراف خود جای داده است. پس از بازید از این میدان می توانید از جاذبه هایی مثل باغ اقتصادی، طاق هادریان، پلاکا، آکروپلیس، زئوس، ورزشگاه پاناتنائیک (ورزشگاهی مرمرین که در قرن 6 قبل از میلاد ساخته شد) و … دیدن کنید. در کنار میدان خیابان توریستی معروفی هست با مغازه های زیبا، خیابان ارمو (Ermou) که میدان سینتاگما را به میدان موناستیراکی وصل می نماید و گردشگران زیادی برای پیاده روی به آنجا می فرایند.

این میدان یکی از برترین نقطه های شهر برای دسترسی به حمل و نقل عمومی است. درست در زیر میدان، ایستگاه مترو قرار گرفته است، ایستگاهی اصلی که محل تلاقی خط 2 و 3 مترو است. در گوشه ای از میدان ایستگاه تراموایی است که مرکز شهر را به منطقه ها حومه جنوبی و شهرهای ساحلی وصل می نماید. در اینجا اتوبوس های زیادی برای رفت و آمد به دیگر نقاط شهر هست و حتی می توانید از این میدان به راحتی با اتوبوس های مخصوص فرودگاه یا خطوط مترو به فرودگاه آتن بروید.

در میدان سینتاگما چه کارهایی انجام دهیم؟

  • با سربازانی که لباس های سنتی آتن بر تن دارند عکس های یادگاری بیندازید.
  • به طور رایگان از خانه مجلس دیدن کنید، خانه ای که روزگاری محل زندگی پادشاه بود.
  • در این میدان بنشینید و به صدای تاریخی آتن گوش دهید و فصل جدیدی از تاریخ یونان را دوره کنید. هر رویداد و مراسم مهم کشور در این میدان هم جشن گرفته می گردد و شاید سفر شما به آتن درست متقارن با برگزاری همین مراسم ها باشد.
  • آرزو کنید و سکه ای درون فواره بیندازید.
  • خیلی از گردشگران به کنار مقبره سرباز گمنام می فرایند تا از نزدیک آن را ببینند.
  • از موزه ای دیدن کنید که مملوء از آثار باستانی ست، آثاری که در طول حفاری های ایستگاه متروی این میدان کشف شده اند. این موزه زیبا درست مثل یک سایت باستان شناسی آثار زیادی برای دیدن دارد.
  • شهرداری آتن در این میدان، اینترنت پرسرعت رایگان راه اندازی نموده که می توانید از آن بهره ببرید.
  • در یکی از کافه های اطراف میدان بنشینید و مردم را دیدن کنید.
  • به پشت بام هتل تاریخی Grand Bretagne بروید و در جایگاه مخصوص، سلفی بیندازید.
  • به مرکز کنفرانس ایستگاه متروی سینتاگما بروید و در نمایشگاه ها و بازارها شرکت کنید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1678

به "تور یونان: میدان سینتاگما، مهمترین میدان آتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: میدان سینتاگما، مهمترین میدان آتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید