معرفی مودم ایرانسل TF، i60 E1

به گزارش وبلاگ علیکایی، پنجمین عضو خانواده مودم های i60 ایرانسل نیز وارد بازار شد. مودم ایرانسل TF-i60 E1 مشخصاتی مشابه مدل B1 و بهتر از G1 دارد ولی می تواند به پای کیفیت مودم H1 برسد؟

معرفی مودم ایرانسل TF، i60 E1

مدتی است که در سایت دیوار، ترب و بعضی فروشگاه ها مانند دیجی کالا، آگهی فروش مودم TF-i60 E1 را می بینیم ولی هنوز سایت رسمی ایرانسل این مودم تازه را برای فروش عرضه ننموده است.

مودم i60 E1 معیناتی مشابه غالب مودم های خانواده i60 دارد: وای فای دو بانده AC1200، اینترنت 4.5G TDLTE، درگاه های شبکه اترنت زیاد، میزان بزرگ و وزن بالا، CA و MIMO و ویژگی های دیگری که سراغ داریم.

آیا مودم ایرانسل TF-i60 E1 می تواند موفقیت های مودم H1 و G1 را تکرار کند و پر فروش باشد؟

فعلا با معرفی این مودم و نگاهی به معینات اش پیش برویم تا خود مودم به دست مان برسد و بتوانیم آنالیز مودم TF-i60 E1 را به صورت اختصاصی داشته باشیم:

معرفی مودم ایرانسل TF-i60 E1

مودم E1 پنجمین عضو خانواده مودم های i60 ایرانسل است. ترتیب عرضه مودم های این خانواده به توضیح زیر است:

  • مودم ایرانسل TF-i60 H1
  • مودم ایرانسل TF-i60 S1
  • مودم ایرانسل TF-i60 G1
  • مودم ایرانسل TF-i60 B1
  • مودم ایرانسل TF-i60 E1

معینات مودم E1 بهتر از G1 و در حد B1 است. از نظر میزان، وزن و طراحی ظاهری نیز تا حدودی مشابه مودم ایرانسل B1 است.

ایرانسل این مودم را در داخل کشور فراوری نموده و هنوز نمی دانیم مونتاژ شده کدام مودم خارجی است ولی امیدواریم که تجربخه تلخ فراوری بومی مودم TF-i60 S1 تکرار نگردد.

در فراوری مودم S1 به وسیله ایرانسل و در خط فراوری داخلی، اشتباهات، کیفیت پایین مونتاژ و نقص های زیادی مشاهده شد که به ناچار، ایرانسل پس از مدتی، فراوری آن را به شرکت و خط فراوری دیگری واگذار کرد تا بعضی مسائل کمتر شوند.

طراحی مودم i60 E1

ایرانسل خواسته کمی در این مودم، زبان طراحی مدرن تری داشته باشد. به همین دلیل، طراحی مستطیل شکل با لبه هایی گرد دارد. یک نوار مشکی رنگ در وسط پنل جلویی است که چراغ های چشمک زن روی آن چینش شدند.

در بالای این نوار مسئله ای رنگ که دو سوم طول مودم را شامل می گردد؛ لوگوی ایرانسل و در پایین سمت چپ آن، کد کیو آر کدی مشاهده می کنیم. در سمت راست و پایین هم نام مودم و بعضی معینات مهم ذکر شدند.

مودم E1 تازه ایرانسل، ضخامت کمی دارد و نازک است. در پنل پشتی و بخش بالایی، شیارهایی برای تهویه جریان هوا می بینیم. در وسط برچسب اطلاعات مودم حک شده و جالب اینکه روی آن زده ساخت ایران است.

در بخش پایینی هم کلید روشن/خاموش مودم، سوکت آداپتور برق، کلیدهای WPA و Reset و 4 درگاه لن مشاهده می گردد. مانند سایر مودم های ایرانسل، شیار سیم کارت در بخش زیرین مودم واقع شده است.

گفتیم این مودم نسبتا بزرگ و کاملا رومیزی طراحی شده است. وزن مودم E1 حدودا 560 گرم است و میزان آن از مدل H1 کوچک تر ولی از B1 بزرگ تر است.

معینات مودم ایرانسل E1

یکی از سایت های فروشگاهی از پردازنده مرکزی GDM7243QT ساخت شرکت GTC برای مودم E1 نام برده است. ما هنوز درباره این اطلاعات مطمئن نیستیم.

اما مودم i60 E1 یک مودم 4.5G TDLTE در رده LTE Cat 6/7 با حداکثر سرعت دانلود اینترنت 300 مگابیت و آپلود 50 مگابیت است.

از باندهای رادیویی FDD و TDD رایج ایران (باندهای 1 و 3 و 7 و 28 برای اینترنت موبایل و باندهای 40 و 42 و 43 برای اینترنت تی دی) پشتیبانی می نماید و در این زمینه نباید کاربران مسئله ای داشته باشند.

وای فای دو بانده AC1200 با پشتیبانی از حداکثر 32 کاربر دارد. به این معنی که روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعت 867 مگابیت و روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت 300 مگابیت است.

این رده وای فای برای کاربران خانگی محبوب و سرعتش کافی است. در وای فای از MIMO 2×2 سود می برد ولی روی اینترنت و شبکه 4G به MIMO 4×4 و CA 2 (تجمیع فرکانس 2 باند رادیویی) مجهز شده است.

ایرانسل TF-i60 E1 دارای 4 درگاه شبکه اترنت گیگابیتی است که یک مزیت بزرگ است ولی دیگر درگاه RJ11 برای تماس تلفنی اینترنتی و درگاه USB برای اشتراک گذاری چاپگر و هارددیسک اکسترنال ندارد.

همین طور، خبری از کانکتورهای نصب آنتن خارجی نیست و تمام آنتن های LTE و وای فای این مودم، داخلی هستند.

قیمت مودم ایرانسل TF-i60 E1

ایرانسل روی سایت خودش هنوز این مودم را عرضه ننموده است ولی در بازار و میان فروشگاه های مختلف از 2 میلیون و 400 هزار تومان تا 3 میلیون و 300 هزار تومان قیمت خورده است.

اگر میانگین قیمت این مودم را 2/700/000 تومان در نظر بگیریم؛ باید گفت به نسبت معینات آن، یک قیمت رقابتی و پایین تر از مودم های ایرانسل TF-i60 G1 و TF-i60 B1 است؛ البته فعلا!

کیفیت مودم، قدرت گیرندگی، پنل کاربری و تنظیمات باز روی آن، ارزش واقعی یک مودم را معین می نمایند.

اگر مودم i60 E1 کیفیتی در حد مودم های G1 و B1 داشته باشد؛ این قیمت خیلی خوب بوده و می تواند تهدیدی برای مودم های 4.5G آنلاک بازار باشد ولی اگر کیفیتی در حد ایرانسل S1 داشته باشد؛ ناامیدنماینده است و فقط بخش کوچکی از خریداران بازار را هدف می گیرد.

باید از نزدیک مودم ایرانسل TF-i60 E1 را آنالیز کرد و بعد درباره ارزش قیمتی آن نظر داد.

منبع: شبکه چی
انتشار: 9 مهر 1402 بروزرسانی: 9 مهر 1402 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 2023

به "معرفی مودم ایرانسل TF، i60 E1" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مودم ایرانسل TF، i60 E1"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید