معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی تأکید کرد چهره جدیدی از صنایع دستی در 40 سالگی انقلاب ارائه گردد، احیای رشته های ازیادرفته در 7 استان کشور

به گزارش وبلاگ علیکایی، معاون صنایع دستی کشور گفت: صنایع دستی یکی از برندهای جمهوری اسلامی ایران است و در چهل سالگی انقلاب باید چهره جدیدی از صنایع دستی ایرانی ارائه گردد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی تأکید کرد چهره جدیدی از صنایع دستی در 40 سالگی انقلاب ارائه گردد، احیای رشته های ازیادرفته در 7 استان کشور

پویا محمودیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،در جلسه تخصصی احیا و باززنده سازی صنایع دستی از یاد رفته که با حضور نمایندگانی از هفت استان کشور برگزار گردید، گفت: در 40 سالگی انقلاب اسلامی باید بر روی تدوین الگوهای جدید از صنایع دستی کار کنیم و چهره ای جدید از صنایع دستی ایرانی به عنوان یکی از برندهای جمهوری اسلامی ایران ارائه گردد.

او اضافه نمود: در همین خصوص با توجه به برگزاری جشنواره فجر صنایع دستی، باید بتوانیم الگوهایی جدید و تازه و طرح های نو و ابتکاری از صنایع دستی ارائه کنیم.

او همچنین با اشاره به نام گذاری سال جاری از سوی رهبر انقلاب با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی توضیح داد: صنایع دستی به عنوان ایرانی ترین کالا نقش مهمی در حمایت از کالای ایرانی دارد و در این میان برنامه ریزی ها ما در معاونت صنایع دستی به گونه ای است که اسفند سال جاری باید بتوانیم گزارشی کامل و جامع در مورد صنایع دستی و کالای ایرانی ارائه دهیم.

او سپس به احیای رشته های از یاد رفته در استان های مختلف اشاره نمود و اضافه نمود: صنایع دستی اشتغالزا و درآمدزا است و احیای رشته های ازیاد رفته و حمایت از رشته های فعال می تواند به ایجاد هرچه بیشتر اشتغال در شهرهای مختلف یاری کند.

ویدا توحدی مشاور معاونت صنایع دستی نیز در حاشیه برگزاری این جلسه گفت: در این نشست رشته های از یاد رفته صنایع دستی مربوط به 7 استان کشور با حضور نمایندگانی از این استان ها مورد آنالیز نهاده شد.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت حفظ رشته های صنایع دستی تمام کوشش خود را برای رشد و توسعه و نیز حمایت از رشته های صنایع دستی انجام خواهیم داد.

توحدی خاطر نشان کرد: در این نشست تخصصی بعضی از رشته های صنایع دستی از یاد رفته از استان های خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان و مازندران مورد آنالیز نهاده شد و ارهکارهای احیا و باززنده سازی این رشته ها آنالیز شد.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 109

به "معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی تأکید کرد چهره جدیدی از صنایع دستی در 40 سالگی انقلاب ارائه گردد، احیای رشته های ازیادرفته در 7 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی تأکید کرد چهره جدیدی از صنایع دستی در 40 سالگی انقلاب ارائه گردد، احیای رشته های ازیادرفته در 7 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید