مسابقه ساخت بنای یادبود پرفسور حسابی در تفرش برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ علیکایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: مسابقه ساخت بنای یادبود پرفسور حسابی در استان مرکزی برگزار می گردد.

مسابقه ساخت بنای یادبود پرفسور حسابی در تفرش برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران از اراک، سیدمحمد حسینی با اشاره به برگزاری مسابقه ساخت بنای یادبود پرفسور حسابی گفت: مسابقه ساخت بنای یادبود پرفسور حسابی با هدف رشد، توسعه و پاسداری از میراث فاخر کشور، با انجام مطالعات امکان سنجی اولیه بر روی سایت مقبره پرفسور حسابی برگزار می گردد.

وی اضافه نمود: این مسابقه به صورت ملی و به منظور احداث بنای یادبود، مجموعه علمی و فرهنگی پرفسور حسابی در تفرش برگزار می گردد که این طرح با هدف حصول یک طرح ایده آل و منحصر به فرد و در خور شان شخصیت این دانشمند سرشناس و ادای دین به مقام پروفسور حسابی، دانشمند، فیزیک دان و وزیر آموزش و پرورش و بنیان گذار فیزیک نوین در ایران برگزار می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی توضیح داد: عرصه اختصاص داده شده به این پروژه در شهر تفرش و در جنوب خیابان شهید منتظری و در محل فعلی مقبره و بنیاد پروفسور حسابی است.

حسینی اعلام کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به این مسابقه، 30 بهمن ماه است و نتایج داوری و انتخاب آثار برگزیده در اردیبهشت ماه سال آینده اعلام و در نهایت طرح برگزیده از سوی هیئت داوران به منظور اجرا به کارفرما ابلاغ می گردد تا در 2 فاز مراحل ساخت آن نهایی گردد.

وی با اشاره به فضای رقابتی مدنظر این اداره اداگفت: از آنجایی که پیش بینی می گردد با توجه به صندلی پرفسور حسابی و شرایط و جوایز مطلوب این مسابقه، فضای رقابتی مطلوبی بین طراحان و معماران ایجاد گردد، این مهم به بالا رفتن کیفیت و خروجی مطلوب نظر این سازمان ختم می گردد از همین رو در نمایشگاهی که پس از حصول نهایی نتایج برگزار می گردد، 10 اثر برگزیده به نمایش عمومی گذاشته می گردد.

9 هزار هکتار از اراضی منابع ملی استان مرکزی مشخص تکلیف شد

رئیس اداره ممیزی منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: 9 هزار هکتار از اراضی این استان در راستای تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی و اراضی اختلافی مستثنیات با منابع ملی مشخص تکلیف شد.

غلامحسین خاکساری اضافه نمود: به منظور تثبیت مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران در اراضی منابع ملی ودر راستای مشخص تکلیف اراضی اختلافی مستثنیات با منابع ملی و رسیدگی به اعتراضات مردم کمیسیو های ماده واحده شهرستان ها در سال گذشته تشکیل جلسه داده و به پرونده های اعتراضی رسیدگی نموده اند.

وی اعلام کرد: از مجموع مساحت اراضی مورد اعتراضی به مقدار 9 هزار هکتار، 6 هزار و 103 هکتار برای منابع طبیعی و 2 هزار و 807 هکتار علیه منابع طبیعی رای صادر شده است.

رئیس اداره ممیزی منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی توضیح داد: از نظر مقدار هم از مجموع 239 پرونده 71 فقره له و 49 فقره علیه و 119 پرونده قرار رد اعتراض صادر شده است.

خاکساری بیان کرد: به همین دلیل و به منظور اجرای قانون مشخص و تکلیف اراضی اختلافی و رسیدگی به پرونده های مذکور در سال 95 تعداد 239 پرونده اعتراضی رسیدگی و منجر به صدور رای قاضی هیئت مشخص تکلیف اراضی اختلافی شده است.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون ماده واحده با حضور در محل اراضی اختلافی و تطبیق نقشه ها با عکس های هوایی به اعتراض های معترضین در استان و شهرستان ها رسیدگی می نمایند.

رئیس اداره ممیزی منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اضافه نمود: با توجه به آئین نامه اجرایی قانون رفع موانع فراوری رسیدگی به پرونده های اعتراض در کمیسیون ماده واحده منوط به طرح در کمیته های رفع کردن تداخل موضوع همین قانون شده که این موضوع سبب کندی پرونده ها می گردد.

بیش از 2 میلیارد ریال زکات در ساوه جمع آوری شد

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) ساوه گفت: در 9 ماهه سال جاری 2 میلیارد و 586 میلیون ریال زکات در ساوه جمع آوری شد.

حمزه زارعی اضافه نمود: رویکرد اصلی زکات، یاری به مستضعفان است و با فرهنگ سازی باید این فریضه به عنوان یک واجب الهی در بین جامعه ترویج پیدا کند.

وی بیان کرد: اگر زکات اموال به موقع پرداخت گردد بیشتر مسائل مالی، فواصل طبقاتی و نیازهای مستمندان رفع می گردد.

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) ساوه توضیح داد: در 9 ماهه سال جاری مردم شهرستان ساوه 2 میلیارد و 586 میلیون ریال زکات به کمیته امداد پرداخت کردند.

زارعی اعلام کرد: در مدت مشابه سال گذشته این میزان زکات 2 میلیارد ریال بوده و با توجه به ظرفیت هایی که در عرصه صنعت وکشاورزی وجود دارد، باید کوشش بیشتری به منظور حضور فعالان صنعت و کشاورزان در حوزه فقرزدایی و محرومیت وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات دارای ثمرات زیادی است گفت: کمیته امداد با همکاری روحانیون اقدام به جمع آوری این میزان زکات نموده که امیدواریم با حضور در بین مردم و تبلیغ چهره به چهره با احیای این واجب الهی شاهد محرومیت کمتری در سطح جامعه باشیم.

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) ساوه اعلام کرد: 60 درصد درآمد زکات برای نیازمندان و رفع کردن مسائل آنها و 40 درصد برای اجرای پروژه های عمرانی عام المنفعه متناسب با نیات زکات دهندگان استفاده می گردد و باید آثار فریضه الهی زکات در راستای از بین رفتن فقر و رفع کردن مسائل نیازمندان هزینه گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 515

به "مسابقه ساخت بنای یادبود پرفسور حسابی در تفرش برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقه ساخت بنای یادبود پرفسور حسابی در تفرش برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید