مرمت سازه های چوبی و تزئینی عمارت کاخ هشت بهشت اصفهان شروع شد

به گزارش وبلاگ علیکایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان از مرمت سازه های چوبی و تزئینی عمارت کاخ هشت بهشت به همت اداره کل میراث فرهنگی استان و با نظارت کارشناسان دفتر حفظ و احیای این اداره کل اطلاع داد.

مرمت سازه های چوبی و تزئینی عمارت کاخ هشت بهشت اصفهان شروع شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، فریدون الله کمک مدیرکل میراث فرهنگی این استان، با اعلام این مطلب گفت: کاخ هشت بهشت از معدود کاخ های به جامانده از اواخر عصر صفوی است که از نظر سبک معماری و تزئینات نقاشی ، گچبری و تزئینات چوبی کم نظیر است.

الله کمک اعلام نمود: با توجه به آسیب هایی که در طول زمان به سازه و تزئینات چوبی بنا وارد شده بود 750میلیون ریال اعتبار برای مرمت این آسیب ها تخصیص داده شد که بعد از برآورد عملیات به مناقصه گذاشته و پیمانکار آن انتخاب و آغاز به کار شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان اضافه کرد: استحکام بخشی گره های آلت و لقط سقف ایوان شرقی عمارت کاخ هشت بهشت، تخته کوبی دوپوش ایوان شرقی و همچنین جلوگیری از نفوذ و پس دادن شیرابه ها و فضولات پرندگان به تزئینات نقاشی سقف ایوان از جمله کارهایی هست که زیر نظر ناظر اداره کل در حال اجرا است.

الله کمک در مورد ویژگی خاص عمارت کاخ هشت بهشت توضیح داد: وجود سازه چوبی که با هنر عصر صفوی به زیباترین شکل در زیر سقف این بنا دیده می گردد برای هر گردشگر و محققی جذاب و حیرت انگیز است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 14

به "مرمت سازه های چوبی و تزئینی عمارت کاخ هشت بهشت اصفهان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت سازه های چوبی و تزئینی عمارت کاخ هشت بهشت اصفهان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید