لیبی، استفاده شبه نظامیان حفتر از گاز اعصاب در جنگ طرابلس

به گزارش وبلاگ علیکایی، دولت وفاق ملی لیبی از به کارگیری سلاح شیمیایی توسط نیروهای وابسته به ژنرال حفتر در جنوب طرابلس اطلاع داد و بیان کرد: هشت نفر از نظامیان دولت طرابلس در اثر استنشاق گاز اعصاب جان خود را از دست دادند.

لیبی، استفاده شبه نظامیان حفتر از گاز اعصاب در جنگ طرابلس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه العربی الجدید، سخنگوی دفتر تبلیغات جنگ اتاق عملیات آتشفشان خشم وابسته به دولت وفاق ملی گفت: در اثر به کارگیری سلاح شیمیایی از نوع گاز اعصاب توسط نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر در جبهه های نبرد در جنوب طرابلس هشت نفر از نظامیان دولت وفاق ملی جان خود را از دست دادند.

سرتیپ خلبان محمد قنونو توضیح داد: این حمله شیمیایی در حالی صورت گرفت که آرامش نسبی در جبهه های نبرد در حومه طرابلس و ترهونه برقرار بود.

مرکز فوریت های پزشکی وابسته به دولت طرابلس نیز گفت: در اثر حملات خمپاره ای نیروهای وابسته به حفتر به منطقه عین زاره یک نفر از شهروندان کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند که به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند.

در همین حال، وزیر کشور دولت وفاق ملی در واکنش به حمله شیمیایی حفتر به نظامیان وابسته به دولت طرابلس گفت: این دولت با کسانی که از گاز اعصاب علیه نیروهای ما استفاده می نمایند، وارد مذاکره صلح نخواهد شد.

گاز اعصاب یکی از سلاح های شیمیایی است که از لحاظ قوانین بین المللی استفاده از آن در جنگ ها ممنوع است.

به نوشته این روزنامه قطری این اولین باری نیست که نیروهای وابسته به حفتر از سلاح های ممنوعه استفاده می نمایند. به گفته اعضای شورای شهر بنغازی و درنه نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی برای تصرف این شهرها از بمب های خوشه ای استفاده کرد. همچنین نیروهای حفتر برای تصرف هلال نفتی (غرب لیبی) در سال 2017 از بمب های خوشه ای استفاده کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 699

به "لیبی، استفاده شبه نظامیان حفتر از گاز اعصاب در جنگ طرابلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، استفاده شبه نظامیان حفتر از گاز اعصاب در جنگ طرابلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید