لایحه شهر دوستدار سالمند بازگشت داده شد

به گزارش وبلاگ علیکایی، تهران (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت ادامه آنالیز لایحه شهر دوستدار سالمند در دستور جلسه امروز بود که با توجه به اینکه تعداد پیشنهادها زیاد بود اعضا پیشنهاد دادند این لایحه به کمیسیون فرهنگی بازگشت داده گردد که رأی آورد.

لایحه شهر دوستدار سالمند بازگشت داده شد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

محسن هاشمی در حاشیه دویست و هفتاد و سومین جلسه شورا و در جمع خبرنگاران در تشریح جلسه هم اندیشی و صحن، گفت: جلسه هم اندیشی از ساعت هفت و سی دقیقه شروع شد که به موضوع تلفیق بودجه اختصاص داشت. همان طور که می دانید کمیسیون برنامه وبودجه مباحث مربوط به درآمدهای بودجه را آماده نموده و در آنجا که اختلاف نظری بین این کمیسیون و 5 کمیسیون دیگر شورا وجود داشت، این موضوع در کمیسیون تلفیق آنالیز شد.

هاشمی اضافه کرد: در جلسه تلفیق در مورد مباحث درآمدی بودجه تمام نظرات مطرح شد و قرار است در جلسه یکشنبه هفته آینده آنالیز گردد. بعد از طرح بخش درآمدی بودجه، تبصره ها و مباحث هزینه ای بودجه سال 1400 موردآنالیز قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در مورد رقم بودجه سال 1400 بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق، گفت: بودجه ای که شهرداری به شورا ارسال نموده بود با احتساب تبصره ها بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان است که کمیسیون تلفیق آنجاهایی که احساس می شد تحقق درآمدی وجود ندارد حذف کرد و رقم بودجه را به 48 هزار و اندی میلیارد تومان کاهش دادند.

محسن هاشمی همچنین در مورد جلسه امروز گفت: ادامه آنالیز لایحه شهر دوستدار سالمند در دستور جلسه امروز بود که با توجه به اینکه تعداد پیشنهادها زیاد بود اعضا پیشنهاد دادند این لایحه به کمیسیون فرهنگی بازگشت داده گردد که رأی آورد. البته مواردی که تا قبل از رأی امروز مصوب شده بودند به قوت خود باقی هستند.

هاشمی همچنین در مورد تحقق بودجه اضافه کرد: در حال حاضر 70 درصد بودجه نقدی شهرداری محقق شده است که امیدواریم تا انتها سال 30 درصد باقی مانده نیز محقق گردد اما مشکل ما در بودجه غیر نقد است چراکه باید تهاتر اموال و زمین های شهرداری صورت گیرد که با توجه به تغییر زیاد قیمت ها جسارت بالایی می خواهد. از طرفی اختیارات شهرداران مناطق کم شده و اینکه باید به صورت متمرکز عمل نمایند لذا این موارد سبب کند شدن فرایند تحقق بودجه غیر نقد شده است.

هاشمی یادآور شد: بخش زیادی از بودجه غیرنقد هم در حمل ونقل و عمران شهر در فعالیت های جاری استفاده می گردد بلکه بدین گونه که به عنوان مثال در خرید اتوبوس گفته می گردد 50 درصد نقد و 50 درصد مابقی را به صورت غیر نقد پرداخت می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1235

به "لایحه شهر دوستدار سالمند بازگشت داده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه شهر دوستدار سالمند بازگشت داده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید