عجیب ترین ساختمان های دنیا (قسمت دوم)

به گزارش وبلاگ علیکایی، ساخت بناهای خارق العاده سخت است اما ناممکن نیست. گاه بسیاری از طراحان و معماران گرد هم جمع می شوند تا آثاری حیرت انگیز خلق نمایند تا برای قرن ها دیدگان گردشگران را به خود خیره نمایند. با خبرنگاران همراه باشید تا در قسمت دوم به معرفی چندی دیگر از عجیب ترین بناهای عصر حاضر بپردازیم.

عجیب ترین ساختمان های دنیا (قسمت دوم)

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

کتابخانه عمومی شهر کانزاس، ایالت میسوری، آمریکا

کتابخانه ها معمولاً از بناهای خیره کننده شهرها به شمار نمی فرایند اما اگر به ایالت میسوری ایالات متحده سفر کردید، بازدید کتابخانه شگفت انگیز و دیدنی شهر کانزاس را از دست ندهید. این کتابخانه یکی از عجیب ترین بناهای دنیا است که دیواره های آن به شکل کتاب های غول پیکر ساخته شده است. این کتاب ها که در قطع مایلر و در ابعاد 25 فوت در 9 فوت ساخته شده اند نمای پارکینگ کتاب خانه را مزین نموده اند. قفسه کتاب های ویژه این بنا که در سال 1873 به عنوان کتابخانه عمومی افتتاح شد و پس ازآن به مرکز فرهنگی تغییر کاربری یافت به کتاب های محبوب شهفرایندان کانزاس اختصاص یافته است. کتاب هایی چون ارباب حلقه ها، رومئو و ژولیت و شارلوت وب در قفسه قرارگرفته اند. این بنا در سال 2004 و با هزینه پنجاه میلیون دلار بازسازی شده است

هابیتت 67 (Habitat 67)، مونترال کانادا

هابیتت (زیستگاه) 67 که در نزدیکی اسکله مارک دورین (Marc-Drouin) که بر رودخانه سن لورانس (Saint Lawrence) قرار گرفته است واقع شده است. موشه سفدی (Moshe Safdie) معمار خلاق کانادایی این بنا را در خیابان پیر دوپوی Pierre Dupuy) 2600) و برای نمایشگاه دنیای که در سال 1967 در مونترال برگزار گردید طراحی کرد. هابیتت 67 که نمادی از ثبات مدرنیته است، از 354 مکعب (مکعب نمادی است از ثبات، هوش و خرد، صداقت و کمال اخلاقی) که به شکل اعجاب انگیزی روی هم قرارگرفته اند ساخته شده است. این بنا شامل 148 اقامتگاه مجزا می گردد که هریک از خانه ها روی سقف مکعب خانه همسایه مجهز به یک باغ هستند. ساکنان قدیمی این بنا، هابیتت 67 را قلعه خود می نامند و علاقه زیادی دارند تا به تازه واردان از دل بستگی خود به این بنا بگویند.

معبد نیلوفر آبی (Lotus Temple)، دهلی، هند

این معبد زیبا و دیدنی که ارتفاعی معادل 40 متر و نمایی شبیه به نیلوفر آبی دارد در 12 کیلومتری جنوب شرقی کونافت پلیس (Connaught Place) واقع شده و به یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری دهلی نو در هند بدل شده است. معبد نیلوفر آبی بنایی بتنی است که با نمایی فوق العاده از مرمر، دومولیت و شن تزیین شده و طراحی آن شبیه یک گل نیلوفر آبی با 27 گلبرگ سفید است که از 9 جهت بازشده است. 9 درب این بنا به یک سال گردهمایی عظیم با ظرفیت 2500 نفر باز می گردد. از تنفس هوای تازه در باغش گرفته تا نه استخر زیبای آن، معبد نیلوفر آبی تجربه به یادماندنی را برای گردشگران به همراه دارد. معماری و طراحی شگفت انگیز و خارق العاده تا به امروز این بنا جوایز متعددی ازجمله جایزه آموزشگاه گلوب آرت (Glob Art Academy Award) در سال 2000 و جایزه نورپردازی برتر در 1988 را دریافت نموده است. به خاطر داشته باشید سفر به دهلی نو بدون بازدید از این معبد به انتها نمی رسد.

قصر آرمانی فردیناند شوآل (Ferdinand Chevals Ideal Palace)

گفته می گردد قصر آرمانی فردیناند شوآل که در روستای هاترویس (Hauterives) در جنوب لیون و مرکز فرانسه واقع شده، یکی از دلرباترین و شگفت انگیزترین بناهایی است که به دست بشر ساخته شده است. آن طور که در افسانه ها آمده، روزی فردیناند شوآل پستچی فرانسوی در جهت پیاده روی خود به سنگی با شکل عجیب و شگفت انگیز برخورد، و ایده ساخت قصر آرمانی خود را از آن سنگ عجیب گرفت و 33 سال از عمر خود را برای ساخت این قصر صرف کرد. شوآل سبک های گوناگون معماری از شمال اروپا و الجزایر گرفته تا چین را به هم آمیخت و با استفاده از مواد مختلفی چون صدف و سنگ آهک قصر آرمانی خود را بنا کرد. منبع:travelviviمنبع: کجارو
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 326

به "عجیب ترین ساختمان های دنیا (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین ساختمان های دنیا (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید