طرز تهیه رنگینک رول و رنگینک قالبی مجلسی با خرما

به گزارش وبلاگ علیکایی، در گزارش زیر طرز تهیه رنگینک مجلسی را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه رنگینک رول و رنگینک قالبی مجلسی با خرما

به گزارش ، رنگینک خرما از جمله دسر های پرطرفدار ایرانی با ریشه جنوبی است. جنوبی ها معمولا رنگینک را در فصل زمستان به عنوان دسر به همراه چای، همراه با غذا هایی مثل سبزی پلو با ماهی یا قلیه ماهی برای دریافت سردی ماهی و در ماه مبارک رمضان به عنوان یک دسر مقوی و سیر کننده برای افطاری و سحری میل می کنند. یکی از انواع پرطرفدار رنگینک نوع قالبی آن است که هم سر و شکل مجلسی تری دارد و هم بچه های کوچک تر علاقه بیشتری به خوردن آن دارند.

آرد سفید قنادی یا آرد نان سنگک: 400 گرم

روغن جامد (طعم داریا ساده) یا کره و یا ترکیب هر دو باهم: 200 گرم

هل آسیاب شده: 4 قاشق چایخوری سر خالی

پودر دارچین: 1 قاشق چایخوری

پودر زنجبیل (در صورت دلخواه): 1/2 قاشق چایخوری

پودر قند (در صورت تمایل): چهار قاشق غذاخوری

مغز گردو: به مقدار دلخواه

رطب یا خرما: 40 عدد

قالب سیلیکونی طرح دلخواه

برای درست کردن این دسر مجلسی هسته و پوست خرما رو گرفته و به جای هسته، یک چهارم مغزگردو در هر عدد خرما بگذارید. آرد را الک کنید و سپس در یک ماهیتابه مناسب بریزید. آرد را روی شعله ملایم گاز تفت دهید تا هم بوی خامی آرد گرفته شود و رنگ آن کرم مایل به طلایی شود. مراقب باشید آرد تیره نشود، چون طعم تلخی پیدا می کند. وقتی رنگ آرد عوض شد روغن جامد یا کره و یا مخلوطی از هر دو را به آرد اضافه کنید و مرتب هم بزنید. ماهیتابه را از روی شعله گاز بردارید و اجازه دهید مخلوط آرد و روغن خنک شود.

بعد از خنک شدن به آن پودر دارچین، پودر هل، پودر زنجبیل و پودر قند را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک مایه یکدست و لطیف به دست بیاید در مرحله بعد نصف مخلوط آرد سرخ شده و روغن را داخل قالب ها بریزید و با پشت قاشق روی آن ها را صاف و یکدست کنید. حالا هر عدد خرما را روی یک قالب بچینید و روی خرما ها کمی دارچین بپاشید. باقی مانده آرد و روغن را در قالب ها بریزید و با پشت قاشق روی آن ها را صاف کنید. قالب ها را به مدت چند ساعت در یخچال بگذارید تا رنگینک کاملا شکل قالب را به خودش بگیرد. بعد از این مدت رنگینک ها را با احتیاط از قالب خارج کنید و در دمای محیط بگذارید تا موقع سرو سرد نباشد.

منبع: مجله کوروش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 894

به "طرز تهیه رنگینک رول و رنگینک قالبی مجلسی با خرما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه رنگینک رول و رنگینک قالبی مجلسی با خرما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید