شیوع کرونا در کشور غیرقابل کنترل است ، قرنطینه مجدد جلوی موج سوم را می گیرد

به گزارش وبلاگ علیکایی، یک متخصص بیماری های عفونی می گوید برای کنترل شیوع ویروس کرونا در کشور باید یک اقدام ضربتی و سخت گیرانه انجام داد.

شیوع کرونا در کشور غیرقابل کنترل است ، قرنطینه مجدد جلوی موج سوم را می گیرد

دکتر سیروس بهجت پور متخصص بیماری های عفونی در گفت و گو با خبرنگاران عنوان نمود: کرونا ویروسی است که بیشتر اندام های تنفسی را درگیر می نماید و آنچه که موجب مرگ در پی ابتلا به این بیماری می گردد واکنش شدید سیستم ایمنی بدن به این ویروس است.

بهجت پور مطرح نمود: ویروس کرونا در ریه با یاری گیرنده های سلولی وارد سلول های بدنی می گردد و تکثیر می یابد. تکثیر این ویروس در سلول ها منجر به نارسایی تنفسی و جمع شدن آب در ریه می گردد که موارد حاد آن در نهایت به مرگ ختم می گردد.

وی اضافه نمود: کرونا بیشتر به اندام تنفسی آسیب می زند اما اندام های دیگر بدن نیز از آسیب های ناشی از این ویروس مصون نیستند. البته آنچه که به مغز، قلب و سایر اندام های بدن آسیب می زند خود ویروس نیست بلکه عوارض ناشی از آن است.

این متخصص بیماری های عفونی بیان داشت: ویروس کرونا تا امروز چندین موتاسیون (جهش) داشته است. ماهیت این موتاسیون ها به طور کامل تعیین نیست. ما اکنون با فرضیه قوی شدن ویروس در پی موتاسیون روبرو هستیم و بر اساس این فرضیه به نظر می رسد قدرت انتقال ویروس کرونا چند برابر هم شده است.

وی با تاکید بر روی این مسئله که پاندمیک کرونا در نتیجه چند گونه ویروس کرونا به وجود آمده است گفت: ماهیت یک ویروس موتاسیون است. اگر امروز یک دنیا درگیر پاندمیک شده به این دلیل است که کرونا در پی جهش های متوالی در نهایت به شرایط کنونی رسیده و انسان را به شدت درگیر خود می نماید.

بهجت پور با اشاره به شرایط کرونا در کشور اذعان داشت: هم اکنون شیوع کرونا در کشور غیرقابل کنترل است و عنان کار از دست خارج شده. اگر سوءمدیریت وجود نداشت امروز تعداد مبتلایان و فوت شده های کرونایی روز به روز بالاتر نمی رفت.

وی اضافه نمود: استفاده از ماسک و سایر اقلام بهداشتی یک تاکید ویژه است اما اعتقاد دارم تنها چیزی که جلوی موج های بعدی کرونا را می گیرد فقط قرنطینه است. با قرنطینه کامل و اعمال محدودیت های به شدت سخت گیرانه می توان جلوی موج سوم را گرفت در غیراینصورت نه تنها موج سوم که موج های بعدی هم در راه خواهد بود.

این پزشک متخصص در رابطه با شیوع موج قوی و شدید در فصل پاییز گفت: همانطور که گفتم فقط قرنطینه کامل و سخت گیرانه می تواند جلوی این شرایط را بگیرد. ویروس کرونا اکنون دیگر وابسته به فصل نیست، وابسته به این است که مردم چقدر رعایت می نمایند. البته بخش عمده کار بر عهده متولیان است. اکنون قرنطینه اجباری و سراسر احتیاج اساسی کشور است.

وی در سرانجام گفت: در یک شرایط کاملا بحرانی به سر می بریم و بهتر است چاره ای اساسی به حال این شرایط داشته باشیم. افزایش چند برابری مبتلایان کابوسی است که با ادامه فرایند فعلی به واقعیت تبدیل می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 876

به "شیوع کرونا در کشور غیرقابل کنترل است ، قرنطینه مجدد جلوی موج سوم را می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع کرونا در کشور غیرقابل کنترل است ، قرنطینه مجدد جلوی موج سوم را می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید