شناسایی 28 کانون فراوری گردوغبار در داخل کشور، لرستان متأثر از این کانون هاست

به گزارش وبلاگ علیکایی، خبرنگاران/لرستان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به شناسایی 28 کانون فراوری گردوغبار در داخل کشور، گفت: استان از این کانون ها متأثر بوده و اولین استانی است که سند جامع مدیریت مقابله با گردوغبار را تدوین و مصوب کرد.

شناسایی 28 کانون فراوری گردوغبار در داخل کشور، لرستان متأثر از این کانون هاست

مهرداد فتحی بیرانوند در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: قانون هوای پاک اولین بار در سال 74 مصوب و در سال 96 به روزرسانی و در 34 ماده و 39 تبصره به تصویب رسید که قانونی جامع و عملیاتی است.

وی با اشاره به این که در راستای اجرایی شدن این قانون در سطح استان اقدامات خوبی صورت گرفته است، بیان کرد: بحث سوخت یکی از مواردی بوده که در این قانون به آن تأکید شده داست که بنا بر آن وزارت نفت موظف است ظرف سه سال از زمان تصویب این قانون سوخت را باکیفیت خوبی توزیع و پخش کند.

این مسئول با اشاره به نظارت این اداره کل بر مراکز و صندلی های پخش سوخت، توضیح داد: در این راستا به صورت ماهانه از صندلی های سوخت نمونه برداری نموده و در صندلی هایی که برای توزیع سوخت یورو 4 تعیین شده اند آزمایش می کنیم که در مدت یک سال گذشته که پایش صورت گرفته مغایرتی مشاهده نشده است.

وی با اشاره به فعالیت 13 مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین در استان، گفت: همکاران در سطح استان نظارت مستمری بر این مراکز دارند.

فتحی تأکید کرد: حدود 60 تا 80 درصد آلایندگی هوای شهرها توسط وسایط نقلیه و منابع متحرک فراوری می گردد که معاینه فنی خودرو می تواند نقش بسزایی در کاهش آلودگی ها داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی، بیان کرد: این امر می تواند یاری بزرگی به کاهش درصد آلودگی داشته باشد، لذا شهرداری ها باید برای توسعه این ناوگان در شهرها اقدامات شایسته ای انجام دهند.

فتحی با اشاره به این که حدود 12 تا 20 درصد از آلودگی ها مربوط به صنایع، واحدهای فراوریی، خدماتی، مراکز دفن زباله و منابع ثابت مانند خانه هاست، ادامه داد: در رابطه با واحدهای فراوریی و صنعتی علاوه بر پایشی که هر سه ماه یک بار انجام می گردد، برنامه پایش خود اظهاری با همکاری آزمایشگاه های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست انجام می گردد.

این مسئول تأکید کرد: بخش عمده صنایع لرستان آلایندگی کمی دارند و بیشتر صنایع سبز را در استان داریم.

مدیرکل محیط زیست لرستان با بیان این که یکی از موهبت هایی که استان ما دارد گاز است، افزود: در بحث خانگی و تجاری بیشتر از 90 درصد مشترکین و بیشتر صنایع بزرگ ما از گاز طبیعی استفاده می نمایند که به کاهش آلایندگی هوا یاری می نماید.

وی با اشاره به شناسایی 28 کانون فراوری گردوغبار در داخل کشور، بیان کرد: ما استان متأثر از پدیده گردوغبار هستیم چراکه هیچ کدام از این کانون ها در داخل استان ما نیست.

فتحی با بیان این که لرستان اولین استان در کشور بود که سند جامع مدیریت مقابله با گردوغبار را تدوین و مصوب کرد که به الگویی برای سراسر کشور تبدیل شد، اظهار کرد: عمده این سند راه حلی برای کاهش آثار سوء گردوغبار بر شهروندان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 476

به "شناسایی 28 کانون فراوری گردوغبار در داخل کشور، لرستان متأثر از این کانون هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 28 کانون فراوری گردوغبار در داخل کشور، لرستان متأثر از این کانون هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید