آغاز بازسازی تزئینات بنای تاریخی چهلستون

به گزارش وبلاگ علیکایی، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، آغاز بازسازی تزئینات بنای تاریخی چهلستون صورت گرفت.

آغاز بازسازی تزئینات بنای تاریخی چهلستون

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بیشتر بخوانیدعمارت چهل ستون قزوین، بنایی زیبا و قدمت دار

احسان نورانی، معاون میراث فرهنگی قزوین از شروع بازسازی ارسی های شرقی و غربی طبقه بالا و شیرسر منقوش قاجاری بخشی از ضلع شمالی بنای تاریخی چهلستون اطلاع داد.

نورانی با اعلام این خبر، کاخ موزه چهل ستون یا عمارت کلاه فرنگی را از جمله آثار شاخص قزوین دانست و گفت: این بنا یکی از زیباترین و ارزشمندترین آثار تاریخی و تنها کوشک بجای مانده از مجموعه کاخ های سلطنتی دوره شاه طهماسب صفوی در قزوین است که به لحاظ پیشینه تاریخی، نوع معماری و تزئینات بکار رفته در آن از اهمیت و صندلی ویژه ای در میان مردم شهر و گردشگران برخوردار است.

معاون میراث فرهنگی قزوین با اشاره به شروع پروژه بازسازی تزئینات این بنای ارزشمند تاریخی اظهار کرد: در این پروژه ساماندهی و بازسازی بخش هایی از تزئینات بنا که در معرض آسیب های جدی تری قرار داشت، در دستور کار نهاده شد و بازسازی ارسی های شرقی و غربی طبقه بالا و شیرسر منقوش قاجاری بخشی از ضلع شمالی بنا تحت نظارت تیم فنی و کارشناسی اداره کل شروع شد.

او با اشاره اقدام های بازسازیی این پروژه ادامه داد: در بازسازی ارسی ها مستندنگاری و تهیه طرح آسیب نگاری، پاکسازی لایه های رنگ الحاقی، استحکام بخشی قسمتهای فرسوده ارسی ها و مقاوم سازی در برابر آسیبهای بیولوژیک، حفاظت و بازسازی قسمتهای آینه کاری و شیشه ای و تثبیت در برابر آسیب های احتمالی ناشی از رطوبت انجام خواهد شد.

نورانی اضافه نمود: در بازسازی شیرسر قاجاری بخشی از ضلع شمالی بنا نیز مستندنگاری و تهیه طرح آسیب نگاری، برداشت و بررسی نقوش، پاکسازی و استحکام بخشی و موزون سازی نقاشی های تاریخی و استحکام بخشی ساختار چوبی اجرا می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1406

به "آغاز بازسازی تزئینات بنای تاریخی چهلستون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز بازسازی تزئینات بنای تاریخی چهلستون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید