شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در روسیه 2020 (هر آنچه که باید بدانید)

به گزارش وبلاگ علیکایی، روسیه از جمله کشورهایی است که امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان بین المللی وجود دارد و دولت روسیه سالانه چندین هزار بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی اعطا می نماید. برای مثال، 15.000 سهمیه در سال 2018 به دانشجویان تخصیص داده شد. علاوه بر این برخی از شهروندان خارجی این فرصت را دارند که برای مکان های تحت پوشش دولت در شرایط مساوی با روسی ها، خارج از بورسیه درخواست دهند. یکی دیگر از فرصت ها، شرکت در رقابت های علمی دانشگاه است که به برندگان و مدال آوران این مسابقات، در هنگام ثبت نام در دانشگاه های برجسته امتیاز داده می گردد (در شهریه و مکان های تحت پوشش دولت).

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در روسیه 2020 (هر آنچه که باید بدانید)

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

هر سال تعداد مشخصی بورسیه دولتی به دانشجویان خارجی ارائه می گردد که هزینه های تحصیل، مسکن و بیمه درمانی را پوشش می دهد. این پرداخت ها در حال حاضر 75000 روبل (حدود 1200 دلار) در ماه است و هزینه های مسافرت و امور شخصی را پوشش نمی دهند که دانشجو برای آنها نیز حداقل به 50 دلار در ماه احتیاج خواهد داشت.

کسانی که یاری هزینه تحصیلی (بورسیه) ندارد، بسته به نوع دوره و شهر، باید بین 6 هزار تا 10 هزار دلار در سال برای هزینه های زندگی و تحصیل در روسیه را تهیه نمایند. هزینه تحصیل در دانشگاه های روسی اخیرا افزایش یافته است، اما در مقایسه با سایر کشورها نسبتا کم است، بسته به مقطع تحصیلی دانشجو، هزینه های تحصیل در حدود 3900 تا 7700 دلار در سال است.

منبع: سفیرساعی
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 700

به "شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در روسیه 2020 (هر آنچه که باید بدانید)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در روسیه 2020 (هر آنچه که باید بدانید)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید