سهمیه پرسپولیس و استقلال به گل گهر و مس می رسد؟

به گزارش وبلاگ علیکایی، با حذف احتمالی پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا 2022 باید منتظر حضور گل گهر سیرجان و مس رفسنجان در این رقابت ها باشیم.

سهمیه پرسپولیس و استقلال به گل گهر و مس می رسد؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، کنفدراسیون فوتبال آسیا با تمدید مهلت باشگاه های ایرانی برای دریافت مجوز حرفه ای مخالفت کرده و از همین رو پیش بینی حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا 2022 سخت نیست.

با توجه به مسائل عدیده این دو باشگاه و حل نشدن این مسائل، امکان دریافت مجوز حرفه ای این دو باشگاه بسیار سخت شده و به نظر نمی رسد تا آخرین لحظه نیز بتوان این مشکل را برطرف کرد. از همین رو در صورت عدم دریافت مجوز حرفه ای، باید منتظر حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا 2022 بود و فدراسیون فوتبال دو باشگاه دیگر را برای حضور در این رقابت ها معرفی کند.

فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2022 صاحب 2+2 سهمیه است که قهرمان لیگ برتر و قهرمان جام حذفی به صورت مستقیم راهی این رقابت ها خواهند شد و تیم های دوم و سوم لیگ هم دو سهمیه پلی آف را دریافت می کنند. در صورت عدم دریافت مجوز حرفه ای هر کدام از این باشگاه ها، تیمی که در رتبه بعدی قرار گرفته است پیروز به دریافت سهمیه لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد. حال سؤال این است که در این صورت اگر حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا قطعی شود، باید منتظر حضور کدام دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا به جای آنها بود؟

سهمیه مستقیم فولاد خوزستان به عنوان قهرمان جام حذفی به قوت خود باقی خواهد ماند و به احتمال فراوان سهمیه پرسپولیس به عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، به سپاهان رده دومی می رسد. از طرفی با توجه به عدم دریافت مجوز حرفه ای استقلال به عنوان تیم سوم باید دید دو سهمیه پلی آف به کدام دو تیم خواهد رسید. تراکتور رتبه چهارم لیگ بیستم را به خود اختصاص داد، اما بدهی های مالی این باشگاه و پرونده های متعدد در فیفا، این باشگاه را هم به سرنوشت پرسپولیس و استقلال دچار خواهد کرد، بنابراین گل گهر که رتبه پنجم را کسب کرده بود، سومین تیمی است که می تواند صاحب سهمیه آسیایی شود.

فولاد که در رده ششم لیگ بیستم قرار گرفته بود، با قهرمانی در جام حذفی سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان را کسب کرده نیازی به سهمیه پلی آف ندارد، اما پیکان رده هفتمی هم این فصل برای کسب مجوز حرفه ای اقدام نکرده و به دریافت مجوز ملی بسنده کرده است. با توجه به این مسئله، به احتمال فراوان چهارمین سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا به مس رفسنجان خواهد رسید.

گل گهر سیرجان و مس رفسنجان باشگاه هایی هستند که برای دریافت مجوز حرفه ای اقدام کرده اند و باید دید آیا مدارک و مستندات آنها مورد تأیید بوده یا نه، چرا که فدراسیون فوتبال هنوز به صورت رسمی در این خصوص اطلاع رسانی نکرده است. با این حال به نظر نمی رسد این دو باشگاه مسئله ای در این زمینه داشته باشند و به احتمال فراوان در صورت حذف پرسپولیس و استقلال جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را می گیرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1601

به "سهمیه پرسپولیس و استقلال به گل گهر و مس می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه پرسپولیس و استقلال به گل گهر و مس می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید