رکوردی دست نیافتنی برای رونالدو، برترین گلزن ملی جهان یک خانم است

به گزارش وبلاگ علیکایی، کریستیانو رونالدو ستاره تیم ملی فوتبال پرتغال به رکورد تعداد گل های ملی علی دایی رسید، اما بهترین گلزن تاریخ تیم های ملی جهان بازیکن دیگری است.

رکوردی دست نیافتنی برای رونالدو، برترین گلزن ملی جهان یک خانم است

به گزارش ، اگرچه کریستیانو رونالدو کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال در جریان بازی های مرحله گروهی یورو 2020، سرانجام پیروز شد به رکورد 109 گل ملی علی دایی برسد و به اتفاق ستاره سابق تیم ملی فوتبال کشورمان نام بهترین گلزن تیم های ملی فوتبال مردان جهان را از آن خود کند، اما در حال حاضر بهترین گلزن تیم های ملی فوتبال جهان این 2 نیستند، بلکه کریستین سینکلر کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان کانادا نام بهترین گلزن ملی جهان را در اختیار دارد.

این بازیکن 38 ساله 186 گل ملی در کارنامه دارد و با توجه به شرایط سنی کریستیانو رونالدو رسیدن به این رکورد تقریبا غیر ممکن خواهد بود.

شب گذشته در آخرین بازی مرحله گروهی رقابت های جام ملت های اروپا تیم های پرتغال و فرانسه به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه مساوی 2 - 2 به سرانجام رسید. هر دو گل پرتغال را رونالدو از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. رونالدو با زدن این دو گل مجموعه گل های خود را در 778 بازی ملی به عدد 109 رساند و از این نظر با علی دایی ستاره سابق تیم ملی فوتبال ایران که سال ها رکورد دار گل های ملی بود، برابری کرد، اما در مجموع تیم های ملی فوتبال مردان و زنان رونالدو و دایی بهترین گلزنان جهان نیستند. بهترین گلزن جهان کریستی سینکلر کاپیتان تیم ملی کانادا است که بعید به نظر می رسد رونالدو بتواند به رکورد او دست پیدا کند.

سینکلر کیست؟

کریستین سینکلر یک مهاجم - هافبک تهاجمی است که کاپیتان تیم ملی زنان کانادا و باشگاه پورتلند تورنز است.

این بازیکن 38 ساله در کل دوران حرفه ای خود در آمریکای شمالی بازی کرده است، که سال 2008 پس از بازی در تیم پایلوت پورتلند در دوران دانشجویی، از سوی تیم گلد پراید در مسابقات فوتبال حرفه ای زنان (WPS) به این تیم فراخوانده شد. او سال 2011 به تیم وسترن نیویورک فلش نقل مکان کرد و سپس دو سال بعد برای حضور در دوره اول لیگ ملی فوتبال زنان (NWSL) به تورنز پیوست و از آن زمان تا به امروز در این رقابت ها به جای مانده است.

سینکلر در پنج فینال جام جهانی و دو دوره بازی های المپیک برای کشورش بازی کرده و دو مدال برنز به دست آورده است. او در مسابقات فوتبال حرفه ای زنان و لیگ ملی دو بار قهرمان شده و سال 2021 چلنج کاپ لیگ ملی را در بالای سر برد و به نام بهترین بازیکن کل تاریخ فوتبال کانادا شناخته شد.

رکورد سینکلر

رکورد سینکلر در حال حاضر 186 گل در 297 بازی برای کانادا است و او در تابستان امسال به بازی های المپیک دیگری می رود، زیرا او قصد دارد همچنان بر تعداد گل های ملی خود بیفزاید.

سینکلر در ژانویه 2020 با به ثمر رساندن شماره 184 و 185 اُمین گل های ملی خود مقابل تیم ملی سنت کیتس و نویس در مسابقات مقدماتی المپیک زنان در منطقه کونکاکاف، یک رکورد نو ثبت کرد.

رکورد قبلی متعلق ابی وامباچ، مهاجم سابق تیم ملی زنان ایالات متحده بود که دو بار طلای المپیک را به دست آورده و همچنین فاتح جام جهانی زنان شده بود. وامباچ پیش از بازنشستگی در سال 2015، 184 گل در 255 بازی برای کشورش به ثمر رساند.

سینکلر علاوه بر اینکه بهترین گلزن تاریخ کانادا است، بیشترین بازی های ملی (297) برای کشورش را بین بازیکنان مرد و زن دارد.

او پس از سه بازیکن آمریکایی چهارمین بازیکن با سابقه تیم های ملی فوتبال جهان است.

کریستین لیلی (354)، کریستی پیرس (311) و کارلی لوید (304) 3 بازیکن باسابقه تیم های ملی فوتبال جهان هستند که در این میان لوید هنوز فعال است.

سینکلر چهار بار به نام کاپیتان در جام جهانی حضور داشته و از این نظر رکورددار است. او در 5 تورنمنت مختلف حداقل یک گل به ثمر رسانده است، رکوردی که با مارتای برزیلی به طور مشترک در اختیار دارد.

سینکلر در بازی های المپیک، رکورددار بیشترین گل زده در یک تورنمنت است، او در المپیک 2012 لندن 6 گل به ثمر رساند.

این مهاجم همچنین تنها کسی است که بیش از یک بار پیروز به کسب جایزه بابی روزنفلد (جایزه بانوی ورزشکار سال کانادا) شده، و 14 بار به نام بهترین بازیکن سال کانادا انتخاب شده است.

چه کسی بیشتر از رونالدو گل ملی دارد؟

در حال حاضر هفت بازیکن زن گل های ملی بیشتری نسبت به رونالدو دارند که دو نفر از آن ها همچنان فعال هستند.

109 گل رونالدو نه تنها او را با رکورد دایی که از سال 2006 رکورد مردان را در اختیار داشت، برابر کرد، بلکه او را به الکس مورگان مهاجم تیم ملی زنان ایالات متحده و مارتای برزیلی رساند.

این دو بازیکن فعال هستند و قرار است در تابستان با کشور های خود به بازی های المپیک بروند و در پی افزایش تعداد گل های ملی خود باشند.

زنانی که بیشتر از رونالدو گل ملی دارند:

جولی فلیتینگ اسکاتلندی (116)، لوید آمریکایی (125) و بیرگیت پرینتز آلمانی (128) و سه بازیکن آمریکایی به نام های لیلی (130)، میا هام (158) و وامباچ (184)

در همین حال، لیونل مسی همچنان در صدد افزایش گل های ملی خود است. او در 147 بازی 73 گل برای آرژانتین به ثمر رسانده و در فهرست بهترین گلزنان تیم های مردان سیزدهم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1494

به "رکوردی دست نیافتنی برای رونالدو، برترین گلزن ملی جهان یک خانم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردی دست نیافتنی برای رونالدو، برترین گلزن ملی جهان یک خانم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید