دومین الماس بزرگ جهان به برند مطرح جهان رسید ، بزرگ ترین الماس متعلق به کیست؟

به گزارش وبلاگ علیکایی، یک شرکت طراح لباس تجملاتی فرانسوی دومین الماس بزرگ جهان را که جواهری 1758 قیراطی به نام الماس سیویلو (Sewelo) است، خرید.

دومین الماس بزرگ جهان به برند مطرح جهان رسید ، بزرگ ترین الماس متعلق به کیست؟

جهت دریافت مشاوره خدمات دانلود کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، شرکت لویی ویتون این الماس را به قیمتی معادل میلیون ها دلار خریداری نموده است. این اقدام شرکت همزمان با تغییر رویکرد آن از طراحی و فراوری کیف های زنانه چرمی به جواهرآلات تجملاتی است.

الماس سیویلو توسط شرکت لوکارا دایاموند (Lucara Diamond Corp) در معدن کارویی در بوتسوانا در ماه آوریل 2019 پیدا شد. نام این جواهر به معنی کشف نادر به زبان ساوانایی، یکی از زبان هایی که در بوتسوانا صحبت می گردد، است.

بعد از خرید الماس، لویی ویتون با شرکت اچ بی (HB Company)، الماس سازی از شهر آنتورپ همکاری خواهد نمود تا آن الماس را به قطعاتی کوچک تر ببُرد و صیقل دهدج تا از آن ها در مجموعه ای از جواهرات این شرکت استفاده گردد. شرکت لوکارا هم مبلغی غیرمادی از پیش دریافت نموده است و 50 درصد سود حاصل از الماس های صیقل یافته سیویلو را نیز خواهد گرفت.

این شرکت معدن کاری الماس همچنین گفت که 5 درصد عایدات حاصل از فروش این مجموعه مستقیما در طرح های محلی بوتسوانا سرمایه گذاری خواهد شد.

گرچه هنوز معین نیست که این شرکت تجملاتی چقدر برای الماس پرداخته است، مایکل برک، مدیرعامل لویی ویتون به نیویورک تایمز گفت که قیمت پرداختی میلیون ها دلار بوده است، و به نظرم برخی از رقبای ما از خرید این جواهر که اندازه توپ تنیس است، شگفت زده خواهند شد.

او اضافه نمود: هیچ کس از ما انتظار ندارد که چنین خرج هنگفتی صرف جواهرات تجملاتی کنیم، به نظرم به بازار هیجان داده است و این صنعت را بیدار خواهد نمود.

این اقدام در حالی انجام گرفت که لویی ویتون علاقه خود را به ورود به بازار جواهرات، پیش از این علنی نموده است و اخیرا فرانچسکا امفیتهاتروف را به عنوان دبیر طراحی، برای اداره مجموعه جواهرات تجملاتی خود استخدام نموده است.

بزرگ ترین الماس خامی که تا به امروز پیدا شده است، الماس کولینان (Cullinan) است که با 3106 قیراط در سال 1905 در آفریقای جنوبی کشف شد. آن الماس در نهایت به 9 سنگ کوچک تر بریده شد. به گزارش بلومبرگ، دو سنگ بزرگ تر از این مجموعه با نام های ستاره کبیر آفریقا و ستاره صغیر آفریقا، در جواهرات تاج سلطنتی بریتانیا کار شده اند.

در سال 2015، شرکت لوکارا الماس 1109 قیراطی با نام لسدی لرونا (Lesedi La Rona) را پیدا کرد که آن موقع دومین الماس بزرگ جهان بود. آن الماس به قیمت 53 میلیون دلار به گراف (Graff)، شرکت جواهرساز بریتانیایی، فروخته شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 408

به "دومین الماس بزرگ جهان به برند مطرح جهان رسید ، بزرگ ترین الماس متعلق به کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین الماس بزرگ جهان به برند مطرح جهان رسید ، بزرگ ترین الماس متعلق به کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید