دانشگاه علم و صنعت ایران رتبه اول دانشگاه های سطح یک کشور را کسب کرد

به گزارش وبلاگ علیکایی، دانشگاه علم و صنعت ایران در میان 73 دانشگاه سطح یک کشور، رتبه اول در حوزه تعاملات علمی بین المللی را کسب کرد.

دانشگاه علم و صنعت ایران رتبه اول دانشگاه های سطح یک کشور را کسب کرد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دانشگاه علم و صنعت ایران ، دانشگاه علم و صنعت ایران در میان 73 دانشگاه سطح یک کشور، رتبه اول کشور را در حوزه تعاملات علمی بین المللی کسب کرد و به عنوان دانشگاه برتر، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه تعاملات علمی بین المللی در سال 1398 تقدیر شد.

براساس این گزارش ، در نشست سالانه معاونان و مدیران همکاری های علمی بین المللی دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور که با حضور منصور غلامی (وزیر علوم، تحقیقات و فناوری) و حسین سالار آملی (قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی) و به صورت مجازی در سالن شهدای جهاد علمی وزرات علوم تحقیقات و فناوری برگزار گشت،دانشگاه علم و صنعت ایران در میان 73 دانشگاه سطح یک کشور، رتبه اول کشور را در حوزه تعاملات علمی بین المللی کسب کرد.

در این مراسم از رئیس دانشگاه با اهدای لوح تقدیر توسط وزیر علوم تحقیقات و فناوری به عنوان رتبه اول دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در حوزه تعاملات علمی بین المللی در سال 1398 تقدیر شد.

سالار آملی رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تقدیر از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در حوزه بین الملل در مورد نحوه انتخاب مراکز آموزش عالی و فناوری برگزیده گفت: 12 شاخص برای دانشگاه ها و پژوهشگاه ها و 8 شاخص برای پارک های علم و فناوری تعریف و در این چارچوب اطلاعات جمع آوری شد که در نهایت، پنج مرکز به عنوان مراکز برتر، قابل تقدیر شناخته شدند.

وی با تشکر از مساعدت و همکاری مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی در این زمینه گفت: 73 دانشگاه در سطح یک، آنالیز و دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان دانشگاه برتر، شایسته و قابل تقدیر شناخته شد. همچنین وی افزود: حضور در رتبه بندی های معتبر جهانی نیز یکی دیگر از شاخص های رجحان دانشگاه علم و صنعت ایران بوده است.

لازم به ذکر است علاوه بر دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه های گیلان و علامه طباطبایی، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و پارک علم و فناوری یزد به عنوان رجحانن مراکز آموزش عالی و فناوری کشور در حوزه تعاملات علمی بین المللی در سال 1398 شناخته شده اند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 761

به "دانشگاه علم و صنعت ایران رتبه اول دانشگاه های سطح یک کشور را کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه علم و صنعت ایران رتبه اول دانشگاه های سطح یک کشور را کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید