دانستنی های خارق العاده درباره سیر

به گزارش وبلاگ علیکایی، خبرنگاران: چه کسی عطر و طعم تند و دلپذیر سیر را در غذا دوست ندارد؟ بیشتر مردم این سبزیجات خوشمزه را دوست دارند و از خوردن آن لذت می برند، خیلی ها هم به خاطر خواص زیادی که برای سلامتی دارد از آن استفاده می نمایند. ظاهرا از دوران باستان سیر همواره تاثیر زیادی بر بشر داشته، چون به بسیاری از خرافات، افسانه ها و درمان های خانگی راه یافته و البته کاربرد های بی شماری در ملل مختلف دارد. در این مطلب با حقایق جالبی درباره سیر آشنا می شوید.

دانستنی های خارق العاده درباره سیر

طلسم سیر

مدت ها پیش، بعضی فرهنگ ها اعتقاد داشتند که سیر قدرت از بین بردن ارواح شیطانی را دارد. بسیاری از خانه ها سیر های بافته را بالا یا کنار در ورودی آویزان می کردند تا شیاطین را دور نمایند. هنوز هم خانواده هایی هستند که این سنت را ادامه می دهند. شاید سیر بافته به عنوان تزئین هم به کار می رفته، اما بعضی افراد معتقدند سیر از خانه شان محافظت می نماید.

حتی مصریان باستان سفال هایی به شکل سیر را با فرعون هایشان دفن می کردند تا نیرو های شیطانی را از آن ها دور نگه دارد. باستان شناسان در مقبره پادشاه توت عنخ آمون هم سیر پیدا کردند.

اهرام بزرگ مصر به لطف سیر ساخته شد

دانشمندان معتقدند که مصریان باستان اولین کسانی بودند که سیر برداشت کردند. طبق تحقیقات متعدد برده های سختکوشی که اهرام را می شاختند هر روز سیر می خوردند تا قوی تر شوند و از بیماری ها مصون باشند. اگر می خواستید یک برده مرد سالم در مصر باستان بخرید، باید 7 کیلوگرم سیر می دادید.

سیر به فتوحات رومی یاری کرد

مشهور است که سربازان رومی قبل از عزیمت به میدان جنگ سیر می خوردند. چون معتقد بودند سیر به آن ها شجاعت لازم برای شکست دشمنان و فتح کشور های جدید را می دهد. اما این کافی نبود. هروقت آن ها کشور جدیدی فتح می کردند، مزارع سیر می کاشتند تا شجاعت خود را به قلمروی جدیدشان منتقل نمایند.

سیر؛ محافظی دربرابر ببر ها

کره ای ها هم با هدف دیگری از سیر استفاده می کردند. ظاهرا قرن ها پیش، کره ای ها قبل از عبور از راستا های کوهستانی ترشی سیر می خوردند، چرا؟ کوه های آن ها زیستگاه طبیعی ببر هایی است که ممکن بود جلوی راهشان را بگیرند. کره ای ها اعتقاد داشتند که ببر ها بو و طعم سیرترشی را دوست ندارند، به همین دلیل به کسی که سیر خورده حمله نمی نمایند.

روش عجیب از بین بردن بوی سیر

معمولا بعد از خرد کردن سیر، انگشتانتان بوی بدیمی گیرند. ما به شما می گوییم چطور بوی دستتان را از بین ببرید: دستان خود را زیر شیر آب سرد بگیرید و آن ها را به یک شیء استیل بمالید.

یک شهر آمریکایی به نام سیر!

شهری در ایالات متحده وجود دارد که به زبان سرخپوستی به معنای سیر است. این کلمه سرخپوستی Chicagaoua است. می توانید حدس بزنید چه شهری؟ بله، شیکاگو! می دانستید نام آن به معنای سیر است؟

سیر خام خرد شده سالم تر است

سیر یک ماده غذایی سالم است. اما به شکل خام و خردشده سالم تر است و خواص بیشتری دارد. از سوی دیگر، سیر جوانه زده هم قابل استفاده است، اما طعم و خواص آن به اندازه سیر عادی نیست.

طعم تند سیر به دلیل واکنش شیمیایی است

طعم و بوی سیر به خاطر واکنش شیمیایی است که در اثر شکستن سلول های سیر ایجاد می گردد. (هنگام خرد کردن یا له کردن) بنابراین اگر به دنبال عطر و طعم قوی تری از سیر هستید، تا جایی که می توانید سیر را خرد کنید.

سیر دربرابر بیماری ها

اما آخرین و مهم ترین مورد. سیر در سراسر جهان با خواص بیشمارش شناخته می گردد. مصرف منظم سیر در درمان بیماری های قلبی، سرطان، سرماخوردگی و آنفلونزا موثر است. همچنین سیر کلسترول خون را کاهش می دهد، گرفتگی عروق را کاهش می دهد و در درمان آکنه، دندان درد و واژینیت استفاده می گردد. سربازان بریتانیایی در جنگ جهانی اول روی زخم هایشان سیر می گذاشتند تا سریع تر درمان گردد.

منبع: celebspulse

منبع: برترین ها
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 44

به "دانستنی های خارق العاده درباره سیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنی های خارق العاده درباره سیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید