خسارت 2 هزار و 280 میلیارد ریالی ناشی از سیل در سیستان و بلوچستان

به گزارش وبلاگ علیکایی، خبرنگاران: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی های چند روز اخیر و جریان سیل در سیستان و بلوچستان، دو هزار و 280 میلیارد ریال خسارت به بخش های مسکونی، کشاورزی و تاسیسات زیربنایی برجای گذاشت.

خسارت 2 هزار و 280 میلیارد ریالی ناشی از سیل در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگاران از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حاتم نارویی اظهار کرد: بیشترین میزان بارش ها در مناطق رحمان آباد کارواندر در شهرستان خاش، اسپکه در شهرستان نیکشهر، ابتر در شهرستان ایرانشهر، پسکوه در شهرستان سراوان و کهیر در شهرستان چابهار رخ داد که اغلب این بارش ها به صورت رگباری و در زمان کم باعث طغیان رودخانه های فصلی و وقوع سیل در این مناطق شد.

وی اضافه کرد: از نخستین ساعات وقوع سیل در این مناطق، کار امدادرسانی به روستاها و بازگشایی جاده های روستایی شروع شد و در حال حاضر تمام راه های استان وضع عادی دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان از برآورد خسارات ناشی از سیل توسط بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان اطلاع داد و گفت: به واحدهای مسکونی 200 روستا از 30 تا صد درصد خسارت وارد آمده که در شهرستان خاش شامل 250 واحد، نیکشهر 150 واحد، سیب و سوران 122 واحد، زاهدان 100 واحد، قصرقند 80 واحد و شهرستان سراوان 70 واحد می گردد.

نارویی بیان نمود: 50 اکیپ کاری شرکت توزیع برق استان سیستان و بلوچستان با امکانات و تجهیزات کامل مشغول بازسازی و برطرف قطعی برق در مناطق خسارت دیده هستند.

وی با اشاره به ذخیره آب، ناشی از بارندگی های اخیر در سدهای سیستان و بلوچستان یادآور شد: ظرفیت ذخیره آب در سد پیشین 175 میلیون متر مکعب است که اکنون 100 میلیون متر مکعب ذخیره آب دارد، سد زیردان نیز با 207 میلیون متر مکعب ظرفیت، 78 میلیون متر مکعب ذخیره آب دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: سد خیرآباد با ظرفیت 27 میلیون متر مکعب آب، 13 میلیون متر مکعب ذخیره آب و سد ماشکید با ظرفیت 67 میلیون متر مکعب 27 میلیون متر مکعب ذخیره آب دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 703

به "خسارت 2 هزار و 280 میلیارد ریالی ناشی از سیل در سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 2 هزار و 280 میلیارد ریالی ناشی از سیل در سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید