خانه تکانی اساسی به روش آسان

به گزارش وبلاگ علیکایی، وقت آن است که به این فکر کنید که چگونه خانه خود را برای سال تازه تمیز نگه دارید. شما می توانید با چند روش تمیز کردن ساده، خانه خود را درخشان و آماده کنید. چه در یک خانه بزرگ زندگی کنید و چه در یک آپارتمان کوچک، تمیز کردن سال نو با یادگیری چند تکنیک مفید می تواند آسان باشد. بنابراین، در حین بررسی راه آسان تمیز کردن عمیق خانه، همراه باشید!

خانه تکانی اساسی به روش آسان

ابتدا تجهیزات و محصولات نظافتی خود را جمع آوری کنید

وقتی سازماندهی داشته باشید، انجام هر کاری بسیار ساده تر است و این شامل نظافت سال نو نیز می شود. اگر آماده تمیز کردن، گردگیری، ضدعفونی کردن و جاروبرقی کشیدن هستید، مطمئن شوید که تمام ابزار های مورد نیاز شما نیز آماده هستند. در اینجا لیستی از آنچه شما نیاز دارید و کار هایی که باید قبل از شروع شستشو و جارو کردن انجام دهید آمده است:

مطمئن شوید که کیسه جاروبرقی خالی است (یا حداقل پر نیست). همچنین مطمئن شوید که تمام لوازم جانبی جاروبرقی خود را دارید.

برای کار ها به مقدار کافی پارچه جمع کنید. احتمالاً حداقل به تعدادی از آن ها نیاز خواهید داشت.

مطمئن شوید که وسایل نظافتی مانند پاک کننده حمام، پاک کننده پنجره، پاک کننده اجاق گاز و ... در دسترس دارید.

اگر به آن ها نیاز دارید، مطمئن شوید که اسفنج های شستشو دارید. (آن ها بسکمک از کار های نظافتی را بسیار ساده تر می کنند.)

حداقل یک سطل با آب گرم و صابون داشته باشید. برای تمیز کردن عملا هر چیزی بهتر است.

برای محافظت از دستان خود، حتما دستکش شست و شو در دست داشته باشید.

یک جاروبرقی کوچک برای رسیدن به فضا های کوچک و همچنین تمیز کردن گرد و غبار بهترین گزینه است. (فقط مراقب باشید چیز با ارزشی را از دست ندهید.)

اطراف مبلمان را جاروبرقی نکشید، آن را جابه جا کنید و کاملاً جاروبرقی بکشید

بسکمک از مردم عادت عجیبی دارند که اطراف مبلمان را جاروبرقی می کشند تا اینکه آن ها را از سر راه خود بردارند. این چیزی نیست که ما آن را تمیز کردن عمیق بنامیم. حالا اگر تخت باشد، می توانیم دلیل آن را ببینیم. (تخت ها سنگین، حجیم و به سختی جابه جا می شوند!)، اما اگر صندلی ناهارخوری، میز قهوه خوری یا چیز کوچکی است، آن را برای نظافت سال تازه از مسیر خود خارج کنید. به این ترتیب، می توانید تا حد امکان فرش خود را جاروبرقی بکشید. (اگر به کمک نیاز دارید، از یکی از اعضای خانواده کمک بخواهید.)

پنجره ها و در ها را برای تهویه خانه باز کنید

اگر مدتی از آخرین تمیز کردن عمیق شما می گذرد، پنجره ها و در ها را برای تهویه هوای خانه باز کنید. بو ها می توانند در یک محیط ماندگار شوند، اما وزش هوای تازه می تواند به سرعت آن ها را از بین ببرد. به علاوه، هوای تازه به خانه شما بوی فوق العاده ای می دهد و هوای کهنه داخل را از بین می برد. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که در طول نظافت سال تازه هوا کمی سرد است، پنجره ها و در های خود را برای مدت طولانی باز نگذارید. فقط برای تازه کردن همه چیز کافی است.

چیز هایی را برای تمیز کردن سال نو بیرون بیاورید

فرض کنید فرش هایی با طرح های خاص زیادی دارید، وسایل تزیینی روی مبل ها دارید. شما واقعا نمی توانید آن ها را به راحتی جاروبرقی بکشید یا در ماشین لباسشویی قرار دهید. بهترین شرط شما این است که آن ها را بیرون ببرید و به آن ها یک تکان خوب و کامل بدهید. (یا آن ها را به بند رخت آویزان کنید و جارو بزنید!) اگر آن چیز ها را در داخل خانه تمیز کنید، همه گرد و غبار، خاک و زباله های روی آن ها جایی برای رفتن نخواهند داشت. بدتر از آن، داخل آن باقی خواهد ماند و شما حتی بیشتر باید زحمت تمیز کردنشان را بکشید.

هنگام تمیز کردن عمیق سال نو، کمی ریزبین باشید

بسکمک از مردم این اشتباه را می کنند که در سطح چشم (یا حداکثر سطح میز و زیر آن) به نظافت می پردازند. مسئله این است که انواع خاک، گرد و غبار، زباله و خرده های به جای مانده غذا در نزدیکی زمین جمع می شوند. به عنوان مثال، این یک کابوس در زیر یخچال است و کف آشپزخانه می تواند محل تجمع تکه ها و ذرات غذا باشد. (از قلم نیاندازید که حشرات آن را دوست دارند.) بنابراین از قلم نیاندازید که پایین بیایید و در سطح زمین یا نزدیک به آن را تمیز کنید. این تنها راه برای تمیز کردن عمیق است.

عادات پاکسازی ساده را تمرین کنید

ما می دانیم که زمانی که شما فقط یک بار به طور عمیق خانه را تمیز می کنید، برای شما کمی سخت می شود، بنابراین می خواهیم بهترین نکات خود را برای شروع عادات تمیز کردن بهتر در سال تازه درج کنیم!

یک راه آسان برای ایجاد یک روال تمیز کردن خوب این است که شروع کنید به عادت کردن چند چیز ساده در خانه.

شما می توانید برنامه شخصی سازی شده خود را هر طور که مناسب می دانید ایجاد کنید، اما مطمئن شوید که آن را در برنامه هفتگی خود بدون توجه به هر چیزی بگنجانید. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که خانه شما در تمام طول سال تمیز، منظم و شاد باقی می ماند:

همه اعضای خانواده را درگیر کنید! به هر یک از آن ها وظایف جداگانه بدهید تا هفته آن ها را تکمیل کنند.

روز سه شنبه توالت ها، حمام ها و دوش ها را بشویید تا بتوانید در بقیه هفته و آخر هفته از یک حمام تمیز لذت ببرید.

لباس ها را در دسته های بزرگ بشویید تا به جای نیاز به شستن و خشک کردن لباس ها برای هر فرد در خانه به طور جداگانه، شست و شو انجام شود.

هنگام آشپزی همیشه ظروف را به جای اینکه در سینک به حال خود رها کنید، فوراً در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

ملافه و سایر ملحفه ها را هر هفته بشویید تا یک تخت تمیز و تازه و حوله های کرکی داشته باشید.

برای کف های تمیز و بهداشتی، به طور مرتب، ترجیحاً هفته ای یک بار، جاروبرقی بکشید و کف را تمیز کنید.

جعبه های خاک گربه را روزانه جمع کنید و اگر سگی دارید که بیرون می رود، حداقل یک روز در میان حیاط را تمیز کنید.

تمام سطوح را در صورت نیاز گردگیری کنید و هر ماه یکبار گردگیری کامل انجام دهید تا همه چیز تمیز بماند.

نامه ها و سایر موارد را هر روز سازماندهی کنید و نامه های ناخواسته را به محض دریافت آن دور بریزید تا انباشته نشود.

این ها تنها چند کار ساده هستند که می توانید برای تمیز نگه داشتن خانه خود در تمام طول سال انجام دهید. هنگامی که یک برنامه منظم ایجاد می کنید، به عادتی تبدیل می شود که خانه تمیزتر، منظم تر و سالم تر را ترویج می کند.

منبع: سلامت نیوز

منبع: فرارو
انتشار: 26 بهمن 1401 بروزرسانی: 26 بهمن 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1937

به "خانه تکانی اساسی به روش آسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه تکانی اساسی به روش آسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید