حسین کمک با پسر و نوه اش!

به گزارش وبلاگ علیکایی، آخرین خبر/ حسین کمک بازیگر پیشکسوت اما با چهره ای جوان است وی متولد 16 دی 1346 شمسی است. وی کارمند بانک مرکزی بوده است. او بازیگری را از سال 1358 در سن 12 سالگی با نمایش گندم های خونین شروع کرد و در سال 1360 به گروه تئاتر حوزهٔ اندیشه و هنر اسلامی پیوست. در سال 1362 برای نخستین بار بازیگری جلوی دوربین فیلمهای 16 میلیمتری وارث و سرباز کوچک را تجربه نمود.

حسین کمک با پسر و نوه اش!

وی همچنین یک دورهٔ یکساله را در واحد دوبلاژ صدا و سیما گذراند و در این مدت، گفتار متن حدود بیست فیلم مستند را اجرا نمود.

کمک با فیلم های دفاع مقدس شناخته شد که در این ژانر پیروز بود و برای بازی در فیلم آخرین مرحله جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از چهاردهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

پس از کسب این جایزه بازی در نقش های متنوعی نظیر سرعت و دنیای وارونه را تجربه نمود و با فیلم بلوغ ساخته مسعود جعفری جوزانی، تحسین منتقدان را برانگیخت و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازی در این فیلم از هجدهمین جشنواره فیلم فجر بدست آورد.

حسین کمک همچنین به خاطر بازی در فیلم سینمایی دم صبح به کارگردانی حمید رحمانیان پیروز به دریافت جایزه بهترین بازیگر جشنواره فیلم مذهب امروز در ایتالیا و برای بازی در فیلم سینمایی کتونی سفید به کارگردانی محمد ابراهیم معیریان، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کشتی نوح روسیه شد.

بازی حسین کمک در نقش حیدر خوش مرام در مجموعه شب دهم که نوروز 1381 و مقارن با ماه محرم از شبکه اول سیما پخش شد، او را به اوج محبوبیت و شهرت رساند. کمک دارای سه فرزند سروش، سارا، علی است.

منبع: همگردی
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 801

به "حسین کمک با پسر و نوه اش!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسین کمک با پسر و نوه اش!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید