جزئیات جدید از دریاچه ای که بعد از سیل در سیستان و بلوچستان ایجاد شد

به گزارش وبلاگ علیکایی، معاون امور تالاب ها در دفتر زیستگاه های سازمان حفاظت محیط زیست درباره جزئیات ایجاد دریاچه در بعضی از مناطق استان سیستان و بلوچستان پس از وقوع سیل توضیحاتی داد.

جزئیات جدید از دریاچه ای که بعد از سیل در سیستان و بلوچستان ایجاد شد

مسعود باقرزاده کریمی معاون امور تالاب ها در دفتر زیستگاه های سازمان حفاظت محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار ، درباره ایجاد دریاچه ای در جنوب سیستان و بلوچستان طی بارش های اخیر اظهار کرد: با توجه به بارش های اخیر در منطقه چابهار و دیگر مناطق استان سیستان و بلوچستان، بعضی از رود های فصلی این مناطق با انباشت آب باران تبدیل به دریاچه شده اند.

وی با بیان اینکه سیلاب های اخیر به صورت اتفاقی هستند، اضافه کرد: این سیلاب ها هر 10 سال و یا بیشتر به وجود می آیند و چاله ها و رود ها را پر آب می نمایند.

باقرزاده کریمی گفت: در حال حاضر آب جمع شده حاصل از بارش باران طی روزهای اخیر به صورت دریاچه و یا بزرگتر است، لذا به دلیل پایدار نبودن در خاک فرو رفته و یا در رود ها جریان پیدا می نماید و از منطقه خارج می گردد.

وی با بیان اینکه بسیاری از گودال های مناطق بیابانی نیز در پی بارش های اخیر پر آب شده اند، توضیح داد: علی رغم بارش باران در بسیاری از مناطق کشور، نمی توانیم از این آب برداشت کنیم.

معاون امور تالاب ها در دفتر زیستگاه های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خوشبختانه با این حجم از بارش ها آب های زیرزمینی تقویت شدند و ساکنان مناطق تحت تأثیر بارش باران می توانند از این آب ها در سال های متوالی برداشت و استفاده نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 412

به "جزئیات جدید از دریاچه ای که بعد از سیل در سیستان و بلوچستان ایجاد شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "جزئیات جدید از دریاچه ای که بعد از سیل در سیستان و بلوچستان ایجاد شد" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات جدید از دریاچه ای که بعد از سیل در سیستان و بلوچستان ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید