تعمیر دوربین آیفون 12 بدون دسترسی به برنامه اختصاصی اپل امکان پذیر نیست

به گزارش وبلاگ علیکایی، سایت iFixit به تازگی کشف کرده است که تعمیر دوربین آیفون 12 بدون دسترسی به برنامه اختصاصی اپل را که اپی ابری و مرتبط با System Configuration است، ممکن نیست. رخ دادن این اتفاق در رابطه با تعمیر ماژول دوربین آیفون 12 سؤالات بسیار زیادی را در رابطه با تعمیر پذیری این دستگاه به وجود آورده است.

تعمیر دوربین آیفون 12 بدون دسترسی به برنامه اختصاصی اپل امکان پذیر نیست

iFixit اعلام کرده است که آن ها در زمان تعویض ماژول دوربین روش های مختلفی را امتحان کرده اند، با افراد مختلفی مشورت کرده اند و اسناد فاش شده در رابطه با آموزش تعمیر آیفون ها که توسط اپل منتشر شده اند را بررسی کرده اند و در آخر به این نتیجه رسیده اند که زمانی که ماژول دوربین دو آیفون 12 را با یکدیگر تعویض کنید، ماژول دوربین به درستی کار نخواهد کرد.

بعد از به دست آمدن این نتایج عجیب در هنگام تعویض ماژول دوربین آیفون 12، سایت iFixit متوجه این موضوع شده است که زمانی که ماژول دوربین آیفون 12 را با آیفون 12 دیگری تعویض کنید، با وجود اینکه در ابتدا به نظر می رسد دوربین بدون مشکل کار می کند اما در زمان استفاده به درستی کار نخواهد کرد. از جمله این مسائل پیش آمده می توان به تعویض نشدن دوربین عریض به فوق عریض در اپ دوربین، عدم کارکرد بعضی از حالت های دوربین و در نهایت غیر استفاده شدن دوربین در بعضی زمان ها اشاره کرد.

این سایت که به تعمیر دستگاه های مختلف و انتشار دستورالعمل ها در رابطه با آن ها می پردازد در رابطه با این موضوع می گوید: در گذشته تعویض ماژول دوربین بین آیفون های که دارای مدل یکسانی بودند به آسانی صورت می گرفت. البته در گذشته هم وقتی که نمایشگر و Taptic Engines را در آیفون 7 و 8 با یکدیگر تعویض می کردید مسائلی بعد از انجام این کار به وجود می آمدند. البته باید بگوییم که رخ دادن این اتفاق در زمان تعویض ماژول دوربین آیفون 12 جای نگرانی بیشتری را دارد.

بررسی مدارک مرتبط به تعمیر آیفون های 12 که توسط اپل منتشر شده اند به وسیله iFixit نشان می دهد که تعمیرکاران اپل در زمان تعمیر ماژول دوربین آیفون 12 و نمایشگر لازم است که برنامه اختصاصی اپل را که اپی ابری و مرتبط با System Configuration است را اجرا کنند.

اگرچه از لحاظ تئوری می توان تعمیر دوربین و نمایشگر آیفون را بدون دسترسی به این برنامه اختصاصی اپل انجام داد، اما iFixit بعد از رخ دادن این اتفاق در رابطه با پیامد های آن برای تعمیرکاران غیر رسمی آیفون بدبین است. این سایت در رابطه با این موضوع می گوید:

اپل با ایجاد یا با نادیده دریافت این مشکل باعث شده است که تعمیر آیفون بدون دسترسی به برنامه اختصاصی اپل با مشکل روبرو شود. به طور حتم رخ دادن این مشکل برای تعمیرکاران مستقل خبر خوبی نیست. اپل با انجام این کار یک سوال دیگر را در رابطه با تعمیر پذیری آیفون به وجود آورد و آن سؤال این است که چرا ماژول دوربین که تنها افراد از آن برای عکس دریافت با آیفون استفاده می کنند باید دارای شماره سریال اختصاصی باشد که توسط اپل کنترل می شود؟

  • هر آنچه که باید راجع به شارژر MagSafe در آیفون های 12 بدانید

البته این امکان هم وجود دارد که اپل با منتشر کردن به روزرسانی نرم افزاری این مشکل مربوط به تعویض ماژول دوربین در آیفون 12 را رفع کند. سایت iFixit در رابطه با این موضوع دیدگاه بدبینانه خود را دنبال می کند و می گوید:

با توجه به اطلاعات موجود در رابطه با اسناد System Configuration، مشکل ها و قفل هایی که اپل به صورت عمدی برای کارکرد صحیح آیفون ها قرار داده است، ما می توانیم بگوییم که این مشکل ها رفع نخواهد شد؛ مگر اینکه اتفاقاتی از درون این شرکت یا بدلیل تقاضای کاربران و مراجع قانونی باعث انجام این کار شود.

البته عده ای در رابطه با این موضوع می گویند که رخ دادن این اتفاق خوب است زیرا می تواند به صاحبان آیفون در رابطه با تعویض قطعات اصلی آن ها با قطعات تقلبی در زمان تعمیر هشدار بدهد. همچنین یکی دیگر از مزایای این کار این است که کاربران در زمان خرید آیفون دست دوم از تعویض قطعات آن با قطعات تقلبی مطلع می شوند.

اما سایت iFixit این نظر را دارد که ماژول دوربین یک قطعه امنیتی نیست. آن ها در ادامه می گویند که:

ماژول دوربین یکی از قسمت هایی است که مستعد آسیب دیدن است و می توان در زمان تعمیر از ماژول دوربین آیفون های دیگری که از کار افتاده اند، استفاده کرد. استفاده از شماره سریال مخصوص در ماژول دوربین به طور حتم بر بازار آیفون های دست دوم و تعمیر آیفون تأثیر خواهد گذاشت. هنوز هم دلیل انجام این کار و سودی که کاربران آیفون به دلیل این کار اپل خواهند برد مشخص نیست.

در هفته گذشته سایت iFixit امتیاز تعمیر پذیری آیفون 12 را 6 از 10 اعلام کرد. با توجه به کشف این موضوع این سایت بررسی های دیگری را در رابطه با امتیاز تعمیر پذیری این آیفون جدید انجام خواهد داد.

  • مقایسه دوربین آیفون 12 پرو با گلکسی نوت 20 اولترا و پیکسل 5

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1055

به "تعمیر دوربین آیفون 12 بدون دسترسی به برنامه اختصاصی اپل امکان پذیر نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعمیر دوربین آیفون 12 بدون دسترسی به برنامه اختصاصی اپل امکان پذیر نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید