بم می تواند به قطب گردشگری کشور تبدیل گردد

به گزارش وبلاگ علیکایی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، بم می تواند به قطب گردشگری کشور تبدیل گردد.

بم می تواند به قطب گردشگری کشور تبدیل گردد

هادی شهسوارپور، فرماندار بم گفت: 26 آثار ثبت شده جهانی در کشور وجود دارد که هفت اثر آن در استان کرمان قرار گرفته است و از این تعداد چهار اثر شامل یک چهارم آثار ثبت شده جهانی کشور در شهرستان بم قرار گرفته است.

فرماندار بم توضیح داد: اگرچه اجرای شعار تبدیل شدن بم به قطب توریستی کشور مشکل است اما می تواند محقق گردد، چرا اینکه که یک فرد خارجی (سفیر آلمان) در بازدید از ارگ تاریخی بم می گوید که ما برای معرفی ایران از چهار تصویر استفاده می کنیم که یکی از آن تصاویر ارگ تاریخی بم است. پس این شهرستان در بحث توریستی حرف زیادی برای گفتن دارد.

شهرستان بم در نمایشگاه بین المللی حضور خواهد داشت

شهسوارپور درباره برپایی نمایشگاه بین المللی توریستی در تهران اعلام کرد: این نمایشگاه از بزرگترین رویدادهای صنعت توریستی ایران بشمار می رود و در این نمایشگاه میتوان قابلیت ها و ظرفیت های توریستی شهرستان بم را نشان داد.

وی اضافه نمود: توریستی بزرگترین صنعت درآمدزایی جهان است و کافیست که نگاهی به آمار صنعت توریستی جهان داشته باشیم و آن را با صنعت توریستی کشور و به طبع با آمار توریستی استان کرمان و این شهرستان مقایسه کنیم.

فرماندار بم تاکیدکرد: سال جاری نیز با پیوستن بخشی از کویر به شهرستان بم می توانیم از ظرفیت توریستی کویر هم در بحث ورود توریست خارجی و نشان دادن آن در نمایشگاه بین المللی استفاده کنیم.

وی شرح داد: با وجود تمام پتانسیل ها و ظرفیت های توریستی متاسفانه از این صنعت هیچ استفاده ای در شهرستان بم انجام نشده و برنامه ای نیز نداشته ایم.

فرماندار بم با اشاره به اینکه مسئولان توریستی بم باید در نمایشگاه بین المللی تهران حضور داشته باشند، اضافه نمود: باید ظرفیت های توریستی این شهر در این نمایشگاه به خوبی نشان داده گردد، زیرا هزینه در توریستی موجب می گردد درآمدهای بیشتری وارد این شهرستان گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1742

به "بم می تواند به قطب گردشگری کشور تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بم می تواند به قطب گردشگری کشور تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید