بایرن حاضری خور

به گزارش وبلاگ علیکایی، شاید کمتر در دنیای فوتبال اتفاق بیافتد که چند تیم که با هم رقیب هستند، بر سر یک مساله نظر و عقیده مشترک داشته باشند.

بایرن حاضری خور

به گزارش خبرنگاران ، اگر می خواهید مصداق عینی و ملموس این قضیه را پیدا کنید، کافی از طرفداران تیم های آلمانی همچون شالکه، بایرلورکوزن، وردربرمن و دورتموند نظرشان را در خصوص بایرن مونیخ بپرسید.

رویه ای که مدیران بایرن طی دو دهه اخیر در فوتبال آلمان و در بوندس لیگا به کار گرفته اند، جذب بازیکنان سرشناس و مطرح تیم های مختلف بوده به طوری که رقبا تضعیف شده اند و در مقابل بایرن توانسته با اتکا به همین بازیکنان جام های بیشتری به دست آورد.

تازه ترین مصداق در این زمینه نه در خصوص بازیکن بلکه درباره مربی تازه باواریایی هاست.

مدیران این تیم اعلام کردند از فصل بعد یولیان ناگلزمن، مربی جوان لایپزیش که طی چند فصل اخیر به موفقیت های خوبی با این تیم رسیده بود، روی نیمکت این تیم می نشیند.

پس از اعلام این خبر، فهرستی از بازیکنان در ذهن نقش بست که طی این چند سال اخیر با همین سیاست جذب بایرن شده اند. نگاهی کوتاه و گذرا به این بازیکنان، شاید در نوع خودش جالب باشد:

روبرت لواندوفسکی

برای طرفداران دورتموند که طی یک دهه اخیر به رقیب اصلی بایرن در بوندس لیگا تبدیل شده، هیچ خبری تلخ تر از جدایی روبرت لواندوفسکی از تیم شان و رفتن به بایرن مونیخ وجود ندارد. مهاجم لهستانی در سال 2014 و پس از چهار فصل در حالی دورتموند را ترک کرد که در 187 بازی 103 گل برای زردهای وستفالن زده بود.

موضوع دردناک تر برای طرفداران دورتموند این است که لوا به صورت مجانی به بایرن پیوست و در این مدت توانسته در 328 بازی، آمار خارق العاده 288 گل را از خودش به جا بگذارد.

سرژ گنابری

یکی از استعدادهای جوانی که نتوانست زیر نظر آرسن ونگر خوب کار کند، سرژ گنابری بود. او به صورت قرضی آرسنال را ترک کرد و به هوفنهایم پیوست.

او در فصل 17-2016 توانست 11 گل برای هوفنهایم بزند و همین مساله بایرن را ترغیب کرد تا این جوان آلمانی را جذب کند.

بایرن این بازیکن را فقط با 8و نیم میلیون یورو خرید و به محض اضافه شدن به تیم اصلی عملکردی فوق العاده داشت به طوری در فصل 20-2019 در 27 گل باواریایی ها (17 گل و 10 پاس گل) تاثیر مستقیم داشت.

او فرایند مثبتش را در تیم ملی آلمان هم ادامه داد و در 13 بازی ابتدایی اش برای ژرمن ها، 13 گل به ثمر رساند تا طی نیم قرن اخیر بعد از گرد مولر افسانه ای، تنها بازیکنی باشد که چنین رکوردی را از خودش ثبت نموده است.

لئون گورتسکا

سال 2018 بود که باشگاه های بزرگی چون لیورپول، چلسی و یوونتوس به دنبال لئون گورتسکا هافبک آلمانی شالکه بودند. او بعد از پنج فصل حضور در این تیم به یکی از بازیکنان اصلی تبدیل شده بود و در 147 بازی توانسته بود 19 گل به ثمر برساند اما در کمال ناباوری این هافبک آلمانی که قراردادش هم با شالکه تمام شده بود، به جمع بایرنی ها اضافه شد. او در سه فصل اخیری که در بایرن بوده، 111 بازی انجام داده و 25 گل هم زده که برای یک هافبک آمار فوق العاده ای است.

مانوئل نویر

بدون شک یکی از بهترین خریدهای بایرن طی یک دهه گذشته از دیگر تیم های آلمانی، جذب مانوئل نویر از شالکه در سال 2011 بود. او در حالی شالکه را ترک کرد که طی هفت سال از تیم دوم به تیم نخست رسیده بود و یکی از بازیکنان اصلی این تیم بود.

او با رقمی حدود 22 میلیون یورو به جمع بایرنی ها پیوست و خیلی زود ثابت کرد که چه بازیکن ارزشمندی است. او در این مدت هشت قهرمانی در بوندس لیگا و دو قهرمانی در اروپا به دست آورده و از این حیث رکورددار است.

میشائیل بالاک

در سال های ابتدایی قرن جدید، بایرلورکوزن رقیب اصلی بایرن بود و حتی تا فینال لیگ قهرمانان هم پیش رفت. یکی از بازیکنان مهم آن تیم میشائیل بالاک بود که بایرنی ها در سال 2004 با رقمی حدود 4.5 میلیون یورو از چنگ لورکوزن در آوردند.

او که با 77 بازی و 29 گل از لورکوزن جدا شد، توانست برای بایرن در 107 بازی 44 گل بزند و به یکی از ارکان مهم این تیم تبدیل گردد

حسین خلیلی - گروه ورزش / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1347

به "بایرن حاضری خور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایرن حاضری خور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید