باغرود نیشابور، بهشت دره های بینالود

به گزارش وبلاگ علیکایی، باغرود از مراکز گردشگری طبیعی نیشابور و در 12 کیلومتری شمال این شهر قرار گرفته است. دره ای که در آن رودخانه ای در جریان است و اطراف آن پوشیده از درختان میوه است.اگر قصد سفر به نیشابور دارید، از منطقه ییلاقی باغرود نیز دیدن کنید.

باغرود نیشابور، بهشت دره های بینالود

جهت دریافت خدمات معماری ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

چشم انداز زیبا و چشمه های آب متعدد و هوای بسیار خوب باعث شده این منطقه جزء یکی از مناطق مهم گردشگری نیشابور در نزدیکی دامنه جنوبی قله بینالود به شمار آید.

اردوگاه باغرود دارای امکانات فرهنگی از قبیل کتابخانه، سالن اجتماعات تابستانی،کارگاه های مختلف مهارتی،سینما و رصدخانه است.از امکانات ورزشی آن می توان به زمین چمن،استخر شنا،دریاچه قایقرانی وسایررشته های ورزشی اشاره نمود.سالن های پذیرایی، درمانگاه فروشگاه، مهمانسرا و کمپ های تابستانی از دیگر امکانات این مجموعه است.

سایر جاذبه های گردشگری این مجتمع به سد بزرگ خاکی،دریاچه پرورش ماهی،باند پروازی هواپیمای گلایدر،مزارع زعفران، فضای سبز و پرورش گل و گیاه می توان اشاره نمود. ظرفیت پذیرش اردوگاه برای اردوهای یک روزه 5000 نفر و اردوهای چند روزه 2500 نفر است .

در جهت و حتی پشت این اردوگاه نیز روستاهای دیگری چون دربهشت، برف ریز و … واقع شده اند که دارای مناظر و مناطقی برای اقامت نیمروزی درفصل تابستانند.به عنوان مثال اگر به کوهنوردی علاقه مندید،یکی از قسمت هایی که طرفداران بسیار برای تماشا دارد هفت غار است که در همین جهت جاده باغرود واقع شده است.

شایان ذکر است که ،روستای برف ریز به دیده بان شهر نیشابور نیز معروف است. این منطقه از برف گیر ترین مناطق است و به همین سبب به آن برف ریز می گویند.

همچنین مناظر زیبای کوهستانی و کوه های سر به فلک کشیده در شمال منطقه همیشه میزبان طبیعت دوستان و کوهنوردان مشتاق

است.

برای رفتن به این منطقه در جهت کمربندی جاده نیشابور-مشهد هنگامی که به میدان باغرود رسیدید،به سمت شمال ،جاده ای دو بانده واقع شده است به نام جاده باغرود که در انتهای آن اردوگاه و پس از آن روستای باغرود واقع شده اند.

دلتا

منبع: پیام دلتا
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 361

به "باغرود نیشابور، بهشت دره های بینالود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغرود نیشابور، بهشت دره های بینالود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید