اپل واچ 6 احتمالا می تواند از غرق شدن شما جلوگیری کند

به گزارش وبلاگ علیکایی، اپل واچ 6 در آینده ای نزدیک معرفی خواهد شد و در رابطه با آن خبرهای نسبتا زیادی منتشر شده. یکی از این خبرها اما روز گذشته منتظر شد مبنی بر اینکه این ساعت هوشمند می تواند کاربران را از غرق شدن و یا حتی در معرض آب آلوده قرار دریافت نجات دهد. اما سوال اینجاست که این اتفاق چگونه رخ می دهد؟

اپل واچ 6 احتمالا می تواند از غرق شدن شما جلوگیری کند

اپل پتنتی را تحت عنوان وسیله الکترونیکی قابل حمل به عنوان همیار سلامتی (Portable Electronic Device As Health Companion) به ثبت رساند که به لطف وب سایت اپل اینسایدر به آن دسترسی داریم. اینطور که از پتنت می فهمیم، به نظر می رسد ساعت جدید اپل سنسور آب دارد. این سنسور همانطور که از نامش پیداست می تواند تشخیص دهد کاربر زیر بارش باران قرار گرفته است یا خیر و یا در مورد شرایط آب و هوا او را باخبر سازد. اما همه چیز در رابطه با این سنسور به همین جا ختم نمی شود و چیزهای بسیار هیجان انگیزتری در آن وجود دارد!

با توجه به پتنت، سنسور آب می تواند نوع آبی که کاربر در معرض آن قرار گرفته است را هم تشخیص دهد. به عبارتی می داند که کاربر اکنون در زیر باران قرار گرفته است، برای شنا به استخر یا دریاچه رفته و یا فقط در حال عرق کردن است! سپس با خواندن از روی تاریخ و موقعیت مکانی شما، اپل واج مجهز به این سنسور سعی می کند تشخیص دهد در معرض چه نوع آبی قرار دارید. مثلا اینکه آیا طبق برنامه به شنا رفته اید و یا تصادفا درون دریاچه یا رودخانه افتاده اید.

نسل بعدی اپل واچ احتمالا از حسگر اثر انگشت بهره می برد

البته اگر شخصی به درون آب بیفتد قطعا قبل از اینکه اپل واچ بخواهد این موضوع را تشخیص دهد و از طریق اعلانات به وی اطلاع دهد، خودش متوجه خواهد شد اما می توان از طریق این اعلان دیگران را از بابت اینکه کاربر در شرایط خطرناکی قرار گرفته است آگاه کرد و یا با اورژانس یا فرد مورد اعتماد وی تماس گرفت.

ساعت هوشمند جدید حتی می تواند کیفیت آبی را که در آن قرار می گیرد را هم تشخیص دهد. مثلا شوری یا شیرینی آن را چون حفره هایی روی آن و بند ساعت قرار گرفته است که به نظر می رسد از طریق همان حفره ها چنین کاری انجام می دهد. سپس می تواند از این طریق و همچنین با کمک اطلاعاتی که از موقعیت مکانی کاربر بدست می آورد، متوجه شود آیا کاربر در شرایط خطرناکی قرار گرفته است و به اورژانس نیاز دارد یا خیر. این سنسور حتی می تواند آلودگی آب را نیز تشخیص داده و به کاربر هشدار دهد به آن نزدیک نشود.

نکته جالب اما زمانی است که ساعت جدید اپل می تواند با کمک موقعیت مکانی و همین سنسور خود، شما را از وجود جریان های شدید آب و یا حتی کوسه ها نیز آگاه کند! این مورد از طریق نوار اعلانات به شما یادآوری خواهد شد. مثلا آیکون کوسه روی ساعت به نمایش در می آید.

این پتنت منحصرا مربوط به ساعت هوشمندی است که از این قابلیت ها بهره می برد اما خب می توان آن را در گوشی ها نیز مورد استفاده قرار داد. مثلا آیفون های آینده. چون آن ها گجت هایی هستند که در بیشتر مواقع به همراه داریم و از آن جایی هم که این گوشی ها ضد آب هستند، بنابراین می توانند میزبان خوبی برای این قابلیت های جذاب باشند.

با وجود این پتنت و قابلیت هایی نظیر سنجش سلامت ذهنی، تعویض بزل گردان و قرار دادن سنسور اپتیکال به جای آن و ردیاب خواب که خیلی وقت است منتظر آمدنش به ساعت های اپل هستیم، انتظار برای رونمایی از اپل واچ 6 بسیار سخت و هیجان انگیز شده. به احتمال زیاد این محصول در سپتامبر سال جاری و به همراه آیفون 12 رونمایی می شود. هرچند گفته می شود به خاطر شیوع ویروس کرونا اپل قصد دارد تاریخ رونمایی از محصولات خود را به تعویق بیندازد.

نظر شما در رابطه با این ساعت هوشمند جذاب چیست؟ آیا در اپل واچ سری 6 شاهد بکارگیری آن ها خواهیم بود؟

اپل واچ به ویژگی تشخیص سطح اکسیژن خون مجهز می شود

منبع: tomsguide

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 688

به "اپل واچ 6 احتمالا می تواند از غرق شدن شما جلوگیری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل واچ 6 احتمالا می تواند از غرق شدن شما جلوگیری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید