سال جاری اعتبار ملی و استانی برای بازسازی ابنیه تاریخی تیران و کرون نداشته ایم

به گزارش وبلاگ علیکایی، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، سال جاری اعتبار ملی و استانی برای بازسازی ابنیه تاریخی تیران و کرون نداشته ایم.

سال جاری اعتبار ملی و استانی برای بازسازی ابنیه تاریخی تیران و کرون نداشته ایم

محسن مظاهری، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: اعتبارات تخصیصی برای بازسازی آثار تاریخی به هیچ وجه کافی نیست، بطوریکه سال جاری تنها 600 میلیون تومان برای بازسازی قلعه قمیشلو در نظر گرفته شد، در حالی که برای بازسازی این بنا نزدیک به 2 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

وی با بیان اینکه آثار تاریخیِ احتیاج به بازسازی در شهرستان تیران و کرون منحصر به قلعه قمیشلو نمی گردد، گفت: سال جاری مقرر شده بود از اعتبارات سفر رئیس جمهور 11 میلیارد تومان برای بازسازی این آثار تخصیص یابد. بسیاری از آثار تاریخی شهرستان که احتیاج به بازسازی اساسی دارند و ثبت ملی هم هستند بتدریج و با بارش باران دچار تخریب هایی شده اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تیران و کرون توضیح داد: سال جاری تا کنون یک دهم از اعتبار مورد احتیاج بازسازی آثار تاریخی تخصیص پیدا نموده است. سال جاری هیچ اعتبار ملی و استانی نداشته ایم و تنها از اعتبارات سفر رئیس جمهور 600 میلیون تومان برای بازسازی آثار تاریخی اختصاص یافت.

منبع: همگردی
انتشار: 24 دی 1401 بروزرسانی: 24 دی 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1919

به "سال جاری اعتبار ملی و استانی برای بازسازی ابنیه تاریخی تیران و کرون نداشته ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری اعتبار ملی و استانی برای بازسازی ابنیه تاریخی تیران و کرون نداشته ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید