استان سمنان در سرانه استاد به دانشجو رتبه دوم کشور را دارد

به گزارش وبلاگ علیکایی، خبرنگاران/سمنان استان اری سمنان گفت: استان سمنان در میانگین سرانه استاد و دانشجو در رتبه دوم کشور واقع شده است.

استان سمنان در سرانه استاد به دانشجو رتبه دوم کشور را دارد

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در نشست هیات امنای دانشگاه سمنان اظهار کرد: استان سمنان یک استان به تمام معنا ، دانشگاهی است.

وی با اشاره به نرخ بالای باسوادی در این استان اعلام نمود: سرانه باسوادی استان سمنان به نسبت میانگین کشور ، 1.8 درصد بالاتر است.

وی با بیان اینکه نرخ باسوادی و نرخ دانشجویان استان سمنان بالاتر از میانگین کشوری است اضافه نمود: علیرغم اینکه استان سمنان از ظرفیت غنی دانشگاه های معتبر بهره مند است اما همچنان در حوزه های صنعت ، گردشگری و آب دارای مشکل است.

استاندار سمنان با بیان اینکه ارتباط موثر با دانشگاه ها در برنامه کاری مدیران استان سمنان قرار گیرد ادامه داد: استانداری سمنان جلسات مشترک با مدیران دانشگاه ها را برگزار کرده و دست کمک به سوی دانشگاههای استان دراز می نماید.

هاشمی با بیان اینکه یکی از مسائل واحدهای صنعتی استان عدم ارتباط با دانشگاه و انجام پژوهش است افزود: باید در حوزه پژوهش بر اساس احتیاج استان (مسئله محور) اقدام کنیم.

وی بر لزوم فعال سازی اتاق صنعت و دانشگاه در استانداری تاکید و با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه های روستایی توضیح داد: ما در سطح روستاها در پی فراوری ثروت و پول هستیم.

استاندار سمنان گفت: 865 اثر ثبت شده در استان سمنان وجود دارد اما به موازات آن بالاترین اندازه تصادفات کشور با 12 هزار مورد در سال ، در جاده های این استان رقم می خورد که این امر به فقدان پژوهش در مورد عدم ماندگاری مسافران در استان مربوط می گردد

وی از گردشگری به عنوان یک صنعت پردرآمد نام برد و اعلام نمود: باید در حوزه گردشگری اقدامات زیرساختی انجام گردد.

استاندار سمنان بر لزوم توجه بیشتر به بخش پژوهش و تحقیقات تاکید و افزود: باید نظارت بر خوابگاه ها و بعلاوه انجام برنامه های پژوهشی و فرهنگی در دانشگاه ها تقویت گردد.

وی گفت: آمادگی داریم تا برای سال 1401 نسبت به عقد تفاهم نامه میان دستگاه های اجرایی و دانشگاهها در ارتباط با انجام امور پژوهشی اقدام نماییم

هاشمی با بیان اینکه مدیران اجرایی استان باید ارتباط خود را با دانشگاه فعال تر کند اضافه نمود: سند آمایش سرزمین باید با موضوع توسعه استان باشد

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1637

به "استان سمنان در سرانه استاد به دانشجو رتبه دوم کشور را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان سمنان در سرانه استاد به دانشجو رتبه دوم کشور را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید