اخطاریه سازمان هواشناسی درباره بارش شدید باران در استان های شمالی

به گزارش وبلاگ علیکایی، سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه ای نسبت به بارش شدید باران در استان های گیلان،مازندران و گلستان طی امروز و فردا (20 و 21 مهرماه) هشدار داد و اظهار داشت: طی این مدت میزان بارش در بعضی نقاط استان گیلان بیش از 100 میلیمتر و در بعضی نقاط استان مازندران بیش از 120 میلیمتر پیش بینی می گردد.

اخطاریه سازمان هواشناسی درباره بارش شدید باران در استان های شمالی

به گزارش خبرنگاران در اخطایه سازمان هواشناسی آمده است: نفوذ سامانه بارشی از بعداز ظهر امروز (20 مهرماه) موجب بارش شدید باران همراه با وزش باد شدید و کاهش دما بین 4 تا 8 درجه سانتیگراد در استان های گیلان، مازندران و گلستان می گردد و این شرایط طی فردا (21 مهرماه) نیز ادامه دارد. طی این مدت میزان بارش در بعضی نقاط استان گیلان بیش از 100 میلیمتر و در بعضی نقاط استان مازندران بیش از 120 میلیمتر پیش بینی می گردد.

در این شرایط احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و احتمال سیلابی شدن آن ها، مه آلود شدن جاده های کوهستانی و مواج شدن دریای خزر وجود دارد بنابراین به مردم توصیه می گردد نسبت به توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری نمایند و در تردد درجاده ای به ویژه در جاده های کوهستانی و مرتفع احتیاط و از فعالیت های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات البرز به ویژه در دامنه های شمالی البرز مرکزی و شرقی، از شنا کردن در دریا و تردد قایق ها و شناورهای سبک، تفریحی و صیادی خودداری نمایند و تمهیدات لازم برای جلوگیری از آسیب رسیدن به محصولات کشاورزی اتخاذ نمایند.

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه ای آورده ست: بعد از ظهر امروز (20 مهرماه) با نفوذ سامانه بارشی رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید و کاهش دما در استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، ارتفاعات قزوین و نیمه شمالی کرمانشاه رخ خواهد داد. این شرایط فردا (21 مهرماه) برای نیمه جنوبی استان های آذربایجان شرقی و اردبیل، بعضی مناطق استان های زنجان، قزوین و خراسان شمالی، شمال مرکزی، ارتفاعات استانهای البرز، تهران و سمنان و بعضی مناطق استانهای کردستان، کرمانشاه و همدان پیش بینی می گردد که احتمال آبگرفتگی معابر و برخورد صاعقه و کاهش دما بین 4 تا 8 درجه سانتیگراد را در پی دارد. در این شرایط به مردم توصیه می گردد هنگام تردد و یا توقف در حاشیه مسیلها، رودخانه ها و مناطق کوهستانی احتیاط نمایند.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی رشد ابرهای همرفتی در بعد از ظهر امروز (20 مهرماه) دربعضی مناطق هرمزگان، جنوب فارس و بعضی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان و فردا (21 مهرماه) در بعضی مناطق هرمزگان، جنوب و غرب فارس و بعضی نقاط کهگیلویه و بویر احمد باعث وقوع رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی می گردد و احتمال آبگرفتگی معابر و برخورد صاعقه را در پی دارد بنابراین به هموطنان توصیه می گردد هنگام تردد و یا توقف در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها احتیاط نمایند.

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی دوشنبه (22 مهرماه) برای مناطق شمالی استان سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی می گردد که کاهش دید و کاهش کیفیت هوا را در پی دارد بنابراین نسبت به خودداری از تردد در فضای باز به ویژه برای بچه ها و بیماران قلبی و تنفسی، احتیاط در رانندگی

توصیه می گردد.

سازمان هواشناسی در اخطاریه دیگری آورده است: از بعدازظهر امروز (20مهرماه) وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در سواحل جنوبی دریای خزرتا سه و نیم متر پیش

بینی می گردد و این شرایط تا اواخر وقت فردا(21 مهرماه) ادامه می یابد.

در این شرایط از بعدازظهر امروز تا ظهر فردا شرایط برای ورود و خروج کشتی ها نامناسب خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 163

به "اخطاریه سازمان هواشناسی درباره بارش شدید باران در استان های شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخطاریه سازمان هواشناسی درباره بارش شدید باران در استان های شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید