اجرا ضوابط اختصاصی محدوده بافت تاریخی زنجان

به گزارش وبلاگ علیکایی، امیر ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: ساخت وسازها در بافت تاریخی زنجان تحت نظارت معاونت میراث فرهنگی زنجان قرار گرفته است اما تدوین ضوابط اختصاصی برای رسیدن به شرایط پایدار بسیار با اهمیت است.

اجرا ضوابط اختصاصی محدوده بافت تاریخی زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، افزود: در زمینه معین محدوده بافت تاریخی شهر زنجان، محدوده اطراف بازار زنجان را شامل می شود؛ این محدوده امروز وسعت زیادی پیدا کرده و بازنگری مجدد ضوابط اختصاصی محدوده بافت تاریخی شهر برای معین محدوده واقعی بافت تاریخی شهر زنجان است.

به گزارش میراث فرهنگی استان زنجان، وی گفت: بازشناسی وضع موجود در محدوده بافت، طراحی مداخلات و ضوابط اختصاصی، ارتقا کالبدی، اجتماعی و اقتصادی، محدوده مداخله، معین حریم فنی و منظر فرهنگی بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور واقع در محدوده بافت تاریخی شهر زنجان که فاقد حریم اختصاصی است که از جمله موارد است که باید تدوین شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان شرح داد: با تصویب این ضابطه هر نوع تغییرات و اقدامات مداخله گرایانه در محدوده بافت تاریخی شهر زنجان با مجوز میراث فرهنگی صورت می گیرد.

ایلنا

منبع: گردشبان
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 723

به "اجرا ضوابط اختصاصی محدوده بافت تاریخی زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرا ضوابط اختصاصی محدوده بافت تاریخی زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید