اتمام عملیات محوطه سازی تنگه بهرام چوبین ایلام

به گزارش وبلاگ علیکایی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از اتمام عملیات محوطه سازی تنگه بهرام چوبین شهرستان دره شهر اطلاع داد.

اتمام عملیات محوطه سازی تنگه بهرام چوبین ایلام

جهت دریافت خدمات محوطه سازی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده امروز 13 اسفند 98 با اعلام این خبر اظهار کرد: عملیات فاز سوم محوطه سازی تنگه بهرام چوبین شهرستان دره شهر شامل سامان دهی، سکوسازی، پیاده راه سازی و سنگ فرش به خاتمه رسید.

او اضافه نمود: میزان اعتبار این پروژه 600میلیون ریال که از محل اعتبارات استانی سال 97 تأمین شده است.

شنبه زاده توضیح داد: پروژه زیرساخت تنگه بهرام چوبین با هدف معرفی آثار تاریخی، طبیعی برای سهولت تردد گردشگران و مسافران انجام شد چراکه هر ساله بیش از هزاران نفر از این منطقه تاریخی و تفریحی دیدن می نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام ادامه داد: این تنگه باستانی شگفت انگیز در 8 کیلومتری راستا پلدختر و در دل یکی از دره های کبیرکوه واقع شده که مورخان آن را شکارگاه ییلاقی و بنا به روایاتی مخفیگاه بهرام چوبین یکی از سرداران بنام ایرانی می دانند و به عنوان یکی از پدیده های زیبای طبیعی شهرستان دره شهر در بر گیرنده بناهایی است که در نوع خود کم نظیر است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 439

به "اتمام عملیات محوطه سازی تنگه بهرام چوبین ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام عملیات محوطه سازی تنگه بهرام چوبین ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید