آیا این روبوتاکسی آینده است؟ غول فناوری چینی بایدو از خودروی تمام الکتریکی 37000 دلاری خودرانی رونمایی کرد که می توان با یک اپلیکیشن آن را درخواست کرد

به گزارش وبلاگ علیکایی، غول فناوری چینی بایدو چند روز پیش از خودروی نو تمام الکتریکی و خودران خود رونمایی کرد که هزینه ساخت آن فقط 37000 دلاراست.

آیا این روبوتاکسی آینده است؟ غول فناوری چینی بایدو از خودروی تمام الکتریکی 37000 دلاری خودرانی رونمایی کرد که می توان با یک اپلیکیشن آن را درخواست کرد

آپولو RT6 دارای یک فرمان جداشدنی است تا فضای بیشتری را برای مسافران فراهم کند و می توان با یک اپلیکیشن از آن استفاده کرد.

بایدو را گوگل چینی می دانند. یکی از معاونان ارشد شرکت در بایدو، ادعا می کند که توانایی رانندگی آن معادل یک راننده ماهر با 20 سال تجربه است.

بایدو امیدوار است که تاکسی را در نیمه دوم سال 2023 به عنوان بخشی از آپولو گو، سرویس سواری خودران خود در چین، به صورت گسترده عرضه کند.

در کنفرانس فناوری Baidu World 2022، رابین لی، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل بایدو، گفت: این کاهش هزینه بزرگ ما را قادر می سازد تا ده ها هزار دستگاه AV را در سراسر چین مستقر کنیم. ما به سمت آینده ای حرکت می کنیم که در آن سوار شدن به روبوتاکسی هزینه ای معادل نیمی از هزینه تاکسی گرفتن امروز را خواهد داشت.

آپولو RT6 نسل ششم AV بایدو است و هزینه توسعه آن بسیار کمتر از مدل های دیگر است.

برای مقایسه، بایدو آپولو مون، نسل پنجم خودروی بدون سرنشین خود که در ژوئن 2021 رونمایی شد 71000 دلار هزینه برای هر خودرو در بر داشت.

RT6 با باتری الکتریکی بسته به فضای فرمان، می تواند بین دو تا چهار سرنشین را حمل کند.

فرمان جداشدنی همچنین امکان نصب سیستم دسکتاپ، کنسول های بازی، قفسه های چمدان و ماشین های فروش اتوماتیک را در فضای 4.8 در 1.86 متری کف خودرو را می دهد.

این خودرو تلاقی بین یک SUV و یک مینی ون است و 105 سانتی متر فضای پا بین دو جایگاه برای سرنشین عقب خودرو، فراهم می سازد.

آپولو RT6 دارای یک نمای بیرونی آینده نگر با در های کشویی برقی هوشمند است که می تواند از طریق اتصال بلوتوث، ورودی رمز عبور یا یک اپلیکیشن باز شود.

هنگام رانندگی، AV از 38 حسگر، شامل هشت حسگر تشخیص نور و محدوده (LiDARs)، 12 رادار اولتراسونیک، 12 دوربین و یک رادار موج شش میلی متری استفاده می کند.

این ها به خودرو کمک می کند تا در محیط های پیچیده شهری اطلاعات از 200 متر پیرامون خود از همه سو داشته باشند.

این اولین مدل وسیله نقلیه بایدو است که بر روی پلت فرم خودران خود Xinghe ساخته شده و دارای قابلیت رانندگی اتوماتیک سطح 4 است که از مدل قبلی خود بهتر است.

فن آوری سطح 4 به این معنی است که سیستم های آن می توانند بدون راننده کار کنند، اما باید با یک نقشه دقیق از قبل بارگذاری شده کار کنند، بنابراین محدوده کار خودرو محدود می شود.

مدل آماده تولید از هفت سیستم پشتیبان استفاده می کند، به این معنی که در صورت خرابی هر یک از اجزا یا سیستم، سیستم پشتیبان همچنان می تواند کار کند.

بایدو می گوید برای اطمینان از ایمنی وسیله نقلیه جدیدش، آن را 32 میلیون کیلومتر آزمایش کرده است. با این حال، طبق مقررات چینی، خودرو های خودران در حال حاضر همچنان به حضور راننده ایمنی نیاز دارند.

بایدو هنوز فاش نکرده است که این خودرو چند کیلومتر می تواند با یک باتری کاملاً شارژ شده طی کند.

بایدو ادعا می کند که آپولو RT6 در ابتدا به صورت آزمایشی به ناوگان آپولو گو موجود در تعداد کم می پیوندد، اما قصد دارد در نهایت صد هزار دستگاه از آن ها را در جاده ها راه اندازی کند.

آپولو گو از زمان راه اندازی آن در سال 2020 به 10 شهر در چین از جمله شنژن، شانگهای و پکن پیشرفته و تا به امروز بیش از یک میلیون سفر با آن اجرا شده است.

این شرکت گفت که از روز چهارشنبه همچنین شروع به دریافت کرایه در پکن برای سواری بدون راننده در روبوتاکسی نسل پنجم خود کرده است.

با پیشرفت های اخیر در کاهش هزینه های تولید، بایدو قصد دارد تا سال 2025 خدمات حمل و نقل خود را به 65 شهر و تا سال 2030 به 100 شهر توسعه دهد.

بایدو بیشتر به دلیل موتور جستجو و خدمات تبلیغات آنلاین خود مشهور است، اما در سال های اخیر سرمایه گذاری زیادی روی فناوری رانندگی اتوماتیک و هوش مصنوعی از جمله دستیار های شخصی اتوماتیک و تراشه های هوش مصنوعی انجام داده است.

چین آرزوی رهبری فناوری رانندگی خودران را در سطح جهانی دارد، اما در ارائه چنین خدماتی از آمریکا عقب مانده است. Waymo آلفابت در سال 2020 خدمات تاکسی بدون راننده را در فینیکس در آریزونا ارائه کرد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1833

به "آیا این روبوتاکسی آینده است؟ غول فناوری چینی بایدو از خودروی تمام الکتریکی 37000 دلاری خودرانی رونمایی کرد که می توان با یک اپلیکیشن آن را درخواست کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا این روبوتاکسی آینده است؟ غول فناوری چینی بایدو از خودروی تمام الکتریکی 37000 دلاری خودرانی رونمایی کرد که می توان با یک اپلیکیشن آن را درخواست کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید