آشنایی با سبک مدرن کلاسیک در طراحی آپارتمان 85 متری دو خوابه

به گزارش وبلاگ علیکایی، سبک مدرن کلاسیک همانطور که از نامش پیداست، ترکیبی هوشمندانه از سبک های طراحی مدرن و کلاسیک بوده و بهترین ویژگی ها از هر دو جهان را وارد فضای داخلی ساختمان می نماید. در این مطلب با دکوراسیون یک آپارتمان 85 متری بسیار زیبا روبرو خواهیم شد که المان های مدرن مثل مبلمان، کابینت ها و … را با معماری کلاسیک آرک دار در قسمت های مختلف خانه ترکیب نموده است. در خاتمه مطلب نیز پلان کف سازی این ساختمان برای علاقمندان آورده شده است. لطفاً تا خاتمه مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با سبک مدرن کلاسیک در طراحی آپارتمان 85 متری دو خوابه

جهت دریافت مشاوره خدمات تعرفه طراحی کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وقتی قصد ترکیب سبک مدرن و کلاسیک را دارید، اولین کاری که باید انجام بدهید، انتخاب یک سبک بعنوان سبک غالب است. برای مثال در اینجا از سبک مدرن بعنوان سبک غالب استفاده شده و بیشتر جزئیات مثل رنگ آمیزی محیط، مبلمان و طرح کابینت های آشپزخانه به سبک مدرن هستند. اما پس از انتخاب سبک غالب، باید المان های سبک کلاسیک را در بخش های دیگر مثل پرده ها، گچبری های روی دیوار و سقف، وسایل تزیینی و دکوری و همچنین المان های معماری، مثل آرک، به دکوراسیون خانه اضافه کنید.

وقتی به اتاق نشیمن خانه نگاه می کنیم، متوجه حضور غالب رنگ های خنثی در فضا می شویم، اما کنار این رنگ ها، گچبری هلالی شکل اطراف پنجره ها نیز جلب توجه می نماید. رنگ پرده و فرش جلو مبلی نیز به رنگ قهوه ای شکلاتی انتخاب شده اند که از مشخصه های سبک کلاسیک است. نکته مهم دیگر هنگام استفاده از سبک مدرن کلاسیک در چیدمان داخلی، انتخاب یک طرح برای تمام مبلمان خانه است. در اینجا چون تم غالب خانه مدرن است، مبلمان مهم منزل مثل مبل راحتی نشیمن و میز و جایگاه ناهارخوری به سبک مدرن انتخاب شده اند. بنابراین در این سبک نباید، مبلمان را با سبک های متفاوت ترکیب کنید. مثلا مبل نشیمن به سبک مدرن باشد اما میز و جایگاه ناهارخوری به سبک کلاسیک.

ورودی اتاق نشیمن که راهروی ورودی را به هال اصلی خانه وصل می نماید، به صورت آرک یا همان هلالی طراحی شده و برای اینکه تاثیرگذاری آن بیشتر باشد، کل آرک به رنگ مشکی در آمده است. برای تکرار همین المان کلاسیک در قسمت راهرو یک عدد آینه قدی زمینی هلالی شکل قرار گرفته که آن هم به رنگ مشکی است. باقی قطعات اطراف مثل نیمکت نیز از همین شکل طراحی پیروی می نمایند.

اتاق خواب مستر ورودی بسیار جالب و غیر معمولی دارد. درب آرک ورودی ابتدا به اتاق پرو و کمد لباس و پوشاک وصل می گردد. فضای اصلی اتاق خواب، پشت یک پارتیشن شیشه ای نیمه شفاف پنهان شده که با کنار زدن این پارتیشن، وارد فضای اصلی اتاق خواب می شویم. در اینجا نیز از سبک مدرن کلاسیک استفاده شده است، درب و فریم های هلالی شکل در کنار لوستر طلایی رنگ نشان از سبک کلاسیک طرح دارد. اما مبلمان اتاق خواب، مثل تخت خواب، کمد دیواری و رنگ دیوار به سبک مدرن هستند. همانطور که در عکس ها مشاهده می کنید، اتاق پرو لباس طوری طراحی شده که افراد خانواده به طور آزادانه می توانند در آن قدم زده و با آزادی کامل لباس و کفش های جدید خود را امتحان نمایند.

بین فضای اتاق خواب مستر و اتاق خواب دوم، حمام و سرویس بهداشتی قرار گرفته است. در اینجا نیز ترکیب سبک مدرن کلاسیک را می گردد در آینه ها، سینک روشویی، جنس کفپوش و شیر آب ها مشاهده کرد. نکته جالب اینجاست که بازهم شاهد یک آینه هلالی شکل با فریم مشکی هستیم. تکرار وسایل با طرح ثابت در قسمت های مختلف خانه چیدمانی هارمونیک و هماهنگ را در تمام فضاها نشان می دهد.

وارد اتاق خواب کودک که می شویم اولین چیزی که جلب توجه می نماید، فرم هلالی شکل یا آرک دار تاج تخت است. رنگ سبز تخت خواب با فرم خاص اش گرما را وارد محیط سرد اتاق می نماید. همچنین بخاطر بلند بودن سقف، این فرصت فراهم شده تا یک نیم طبقه نیز در اتاق کودک تعبیه گردد. از این نیم طبقه می توان هم بعنوان فضای بازی جداگانه، و هم بعنوان اتاق خواب مهمانان استفاده کرد. نکته جالب در خصوص این نیم طبقه، راه پله های کوچکی است که در عین اشغال فضای بسیار کم از اتاق خواب، تعداد زیادی کشو و کابینت برای ذخیره کردن انواع وسایل می دهد. از هر کدام از کشوها می توان بعنوان باکس اسباب بازی یا هر چیز دیگری استفاده کرد.

و در خاتمه به پلان کف سازی این آپارتمان زیبا به سبک مدرن کلاسیک می رسیم که فرمی L شکل دارد. پلان ال شکل خانه باعث شده هر قسمت فضاهای مخصوص به خود را داشته و بر خلاف بسیاری از آپارتمان هایی با سایز مشابه، اتاق های مختلف توسط دیوار ثابت از هم جدا شده اند. این سبک طراحی برای خانواده ها و خانه های ایرانی بیشتر مورد پسند است چرا که محرمیت و فضای خصوصی نزد خانواده های ایرانی از موضوع های مهم محسوب می گردد. با اینکه فضا کوچک است اما این تکنیک بخاطر انتخاب هوشمندانه وسایل و همچنین استفاده از آشپزخانه خطی، فضایی باز در تمام قسمت های خانه ایجاد نموده است. البته اگر احساس می کنید، فضای آشپزخانه خیلی کوچک است، می توانید جای دستشویی و حمام را از این منطقه حذف نموده و به فضای آشپزخانه اضافه کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1281

به "آشنایی با سبک مدرن کلاسیک در طراحی آپارتمان 85 متری دو خوابه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با سبک مدرن کلاسیک در طراحی آپارتمان 85 متری دو خوابه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید