تور ارزان هلند: 8 الگوی پیروز شهرهای آینده قسمت چهارم: آیندهوون، هلند

به گزارش وبلاگ علیکایی، مطابق گزارش وب سایت وایرد یکی دیگر از پیروز ترین الگوهای شهری امروز آیندهوون است. طراحی شهری در آینده به چالش با اهمیتی تبدیل خواهد شد. با توجه به محدودیت های پیش رو، احتیاج به طراحی هدفمند شهرها بیش از پیش احساس می گردد. برای آشنایی با رویکرد طراحان آیندهوون در مقابل این چالش ها، با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان هلند: 8 الگوی پیروز شهرهای آینده قسمت چهارم: آیندهوون، هلند

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

ازدحام، ترافیک و تنفس هوای آلوده در شهرهای بزرگ امروزی با زندگی روزمره انسان مدرن در هم آمیخته است. هر کدام از ما شاید در لحظه هایی که پشت چراغ قرمز و یا ترافیک گیر افتاده ایم به این فکر نموده ایم که ای کاش می توانستیم پرواز کنیم و از این شلوغی رها شویم. خوب! شاید روزی آرزویمان برآورده گردد.

پل هاون رینگ و رویای پدال زدن برفراز ترافیک

آیندهوون برای مدتی طولانی به شهری کسالت آور و ساکت تبدیل شده بود. درست هنگامی که خانواده ای به نامفیلیپ در سال 1891 میلادی در این شهر آغاز به ساخت چراغ های هدایت کرد. اما این اتفاق منجر به ایجاد بعضی تقاطع های شلوغ شد و عبور و مرور دوچرخه ها را مختل کرد. پس به عنوان بخشی از شبکه حمل و نقل شهری، برنامه ریزی های لازم برای اختصاص جهت دوچرخه سواری انجام شد. مدیران شهری آیندهوون به شرکت طراحی IPV Deft پیشنهاد همکاری دادند. خواسته آنها ایجاد جهتی امن برای دوچرخه سواران بود. به طوری که آنها راهی بیابند تا از فراز چراغ های کنترل ترافیک عبور نمایند. طراحی و ساخت پل هاون رینگ در سال 2012 با هزینه ای بالغ بر 8 میلیون دلار به اتمام رسید. ساخت چنین پل مدرنی برای دوچرخه سواران، اتفاقی نادر در دنیا است. پیشنهاد های متداول در کشورهای مختلف، اختصاص یک نوار باریک سبز رنگ در امتداد ماشین های پارک شده و یا چاپ یک علامت دوچرخه روی جهت اتوبوس ها بود. پل هاون رینگ شامل سکوهای فولادی هزار تنی است که به وسیله 24 کابل متصل به یک ستون راسخ، معلق نگه داشته شده است. نورپردازی این پل به وسیله لامپ های LED اجرا شده است که پس از غروب آفتاب، نمای فوق العاده ای به آن می دهد. در این طرح بی نظیر حتی کف خیابان های این منطقه از شهر پایین آورده شده تا سطح پل برای دوچرخه سواران شیب ملایمی داشته باشد. گذر از پل هاون رینگ برای هزاران دوچرخه سواری که هر روز در آیندهوون رکاب می زنند، به لذتی باور نکردنی تبدیل شده است. در خاتمه می توان ادعا کرد که ساخت این پل به خوبی جهت آینده این شهر را به نمایش می گذارد. به عقیده کارشناسان آیندهوون در جهت درستی قدم برداشته است.

برای شناخت چهار شهر به جامانده از این فهرست در روزهای آینده با خبرنگاران همراه باشید.

منبع: وبسایت وایرد

منبع: کجارو
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1619

به "تور ارزان هلند: 8 الگوی پیروز شهرهای آینده قسمت چهارم: آیندهوون، هلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هلند: 8 الگوی پیروز شهرهای آینده قسمت چهارم: آیندهوون، هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید