6 ایده جالب برای طراحی بالکن

به گزارش وبلاگ علیکایی، نمی توان لذت تماشای آسمان و پرندگان یا کتاب خواندن در فضای بالکن را در کنار یک فنجان قهوه در شروع یا خاتمه روز انکار کرد. حتی اگر بالکن خانه شما کوچک باشد، روش های زیادی برای بهینه کردن فضای آن وجود دارد.

6 ایده جالب برای طراحی بالکن

در این مطلب ایده هایی را برای طراحی بالکن می خوانید که به یاری آن ها می توانید فضای بالکن تان را مجذوب نماینده و دنج کنید. تمامی این ایده ها یک وجه مشترک دارند: اثبات می نمایند میزان همه چیز نیست!

1. مخفی کردن نرده های بالکن با گل و گیاه

استفاده از گل و گیاه برای پنهان کردن نرده های بالکن در عین حال که حس اتصال با طبیعت را برقرار می نماید دید شما را هم مسدود نمی نماید.

2. استفاده از میز و صندلی های قدیمی

اگر هوادار اشیاء قدیمی و دست دوم هستید، می توانید برای بالکن از آن ها بهره ببرید تا هم از زیبایی آن ها لذت ببرید و هم مجبور نباشید برای حفاظت از آن ها بیش از حد محتاط باشید.

3. استفاده از گلدان های آویز و مجسمه های دیواری

گلدان های آویز، چراغ های ریسه ای و مجسمه های دیواری بالکن را به مکانی ایده آل و زیبا برای لم دادن و چرت زدن تبدیل می نمایند.

4. استفاده از قالیچه یا موکت

برای گرم کردن فضای بالکن از قالیچه یا موکت بهره ببرید و اگر برای آویزان کردن چراغ های ریسه ای جایی به فکر تان نمی رسد، مانند تصویر بالا، آن ها را به دور نرده های بالکن بپیچید.

5. استفاده از کلکسیونی از گیاهان

شاید برای باغ بام (Roof Garden) فضای کافی نداشته باشید، اما می توانید از فضای بالکن برای گرد هم آوردن مجموعه ای از گیاهان مورد علاقه تان بهره ببرید.

6. گیاهان کم توقع و مقاوم را انتخاب کنید

گیاهانی را برای بالکن انتخاب کنید که به مراقبت کمی احتیاج دارند، مثلاً کاکتوس! طراح بالکنی که تصویر می بینید با وجود کوچک بودن فضای بالکن، با انتخاب گلدان های سبک روستیک (به سبک معماری روستایی) و گیاهان بلندقامت نه تنها از فضای عمودی نهایت استفاده را نموده است بلکه به آن شخصیت و رنگ هم داده است.

منبع:همشهری

منبع: فرارو
انتشار: 19 بهمن 1401 بروزرسانی: 19 بهمن 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1934

به "6 ایده جالب برای طراحی بالکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 ایده جالب برای طراحی بالکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید