3 طلای کاراته کاهای نوجوان ایران در روز نخست رقابت های قهرمانی آسیا

به گزارش وبلاگ علیکایی، در روز نخست رقابت های قهرمانی آسیا نمایندگان ایران به روی تاتامی رفتند که نوجوانان ملی پوش به سه مدال طلا رسیدند.

3 طلای کاراته کاهای نوجوان ایران در روز نخست رقابت های قهرمانی آسیا

به گزارش خبرنگاران، شانزدهمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا امروز (پنجشنبه) در آستانه قزاقستان شروع شد و نمایندگان ایران در بخش کاتای انفرادی و کومیته به مصاف حریفان رفتند.

حسین خدری در وزن 57 - کیلوگرم، عرفان داودی در وزن 63 - کیلوگرم و کامران بصیری در وزن 70 + کیلوگرم ایران را در رده نوجوانان صاحب سه مدال طلا کردند.

نتایج کاراته های ایران در روز نخست به ترتیب زیر است:

زینب سادات حسینی در کاتای انفرادی نوجوانان با ایستادن بر سکوی سوم، اولین مدال کاروان کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را به دست آورد.وی با شکست حریفان از چین تایپه با نتیجه سه بر دو در مبارزه دوم پنج بر صفر به کاتاروی ژاپنی باخت و در رپه شارژ چهار بر یک حریف هنگ کنگ را شکست داد و به مدال برنز رسید.

در کاتای انفرادی جوانان احمدرضا محمودی در مبارزه نخست مقابل مالزی باخت و در جدول شانس مجدد حریفانی از ازبکستان و عربستان را شکست داد و مدال برنز را از آن خود کرد.

حدیث جمال کاتاروی جوانان نیز در ا ولین روز قهرمانی آسیا پس از شکست چین تایپه، نماینده مالزی دارنده نقره نوجوانان آسیا، را سه بر دو شکست داد و به فینال رسید. جمال در فینال به مصاف نماینده هنگ کنگ رفت و با شکست حریف طلای را به دست آورد.

سید مجید وکیلی پس از غلبه بر نمایندگان ازبکستان ، هنگ کنگ و چین تایپه با نتیجه مشابه چهار بر یک به فینال راه یافت.

وکیلی در فینال نیز مقابل نماینده ژاپن چهار بر یک نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره رسید.

در بخش کومیته نیز در وزن 47 - کیلوگرم معصومه محسنیان در بازی نخست خود پس از تساوی پنج بر پنج با رای داوران باخت و در جدول رپه شارژ نیز چهار بر یک مغلوب ازبکستان شد به مدال نرسید.

در وزن 54 - کیلوگرم سیده سوده خلیلی در مبارزه نخست خود برابر ژاپن با نتیجه نزدیک هفت بر شش باخت و در جدول شانس مجدد چهار بر صفر به نماینده ویتنام باخت و به مدال نرسید.

در وزن 57 - کیلوگرم حسین خدری ابتدا برابر ازبکستان پیروز شد و سپس نماینده مالزی را دو بر صفر از پیش رو برداشت و در مبارزه سوم نماینده عربستان را هشت بر هفت شکست داد. خدری در فینال برابر حریف قرقیزستان نهاده شد و با نتیجه 2 بر صفر برد و به مدال طلا دست پیدا کرد.

حدیث طالبی در وزن 54 + کیلوگرم با نتیجه چهار بر صفر برابر قرقیزستان و دو بر صفر مقابل چین تایپه در مبارزه سوم دو بر صفر به ژاپن باخت و در جدول رپه شارژ مقابل امارات دو بر صفر به پیروزی رسید و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 52 - کیلوگرم پوریا اقدسی با نتایج دو بر یک و سه بر صفر بر حریفانی از چین و اردن غلبه کرد و در سومین ملاقات سه بر دو به قزاقستان باخت و در رپه شارژ با پیروزی مقابل عربستان با نتیجه پنج بر صفر نیز به مدال برنز دست یافت.

در وزن 70 + کیلوگرم کامران بصیری ابتدا حریف ژاپنی را سه بر صفر برد و سپس پیروز شد اردن را سه بر دو شکست دهد و راهی فینال گردد. بصیری در فینال برابر کاراته کایی از مالزی نهاده شد و 7 بر یک به رجحان رسید و مدال طلا را کسب کرد.

در وزن 70 - کیلوگرم امیر حسین بیگدلی به نماینده عربستان دو بر صفر باخت و در جدول شانس مجدد ماکائو را سه بر صفر شکست داد و در ادامه با حاضر نشدن حریف ژاپنی به مدال برنز رسید.

در وزن 63 - کیلوگرم، عرفان داودی مقابل نماینده مالزی پیروزی شد و سپس مقابل حریف تایلندی سه بر صفر به رجحان دست یافت. داودی در فینال برابر نماینده ژاپن پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی با رای داوران 3 بر 2 پیروز شد و مدال طلا را بر گردن آویخت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 265

به "3 طلای کاراته کاهای نوجوان ایران در روز نخست رقابت های قهرمانی آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 طلای کاراته کاهای نوجوان ایران در روز نخست رقابت های قهرمانی آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید